Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Super Tesla-service

Startet av Balrog, fredag 30. januar 2015, klokken 20:21

« forrige - neste »

Balrog

Fant bare en gammel tråd om dette som inneholdt stort sett klaging og syting, så tar meg friheten å opprette en ny.

Bilen begynte umotivert å pipe som Olga Marie Michaelsen hvert 4. sekund med PIPIPIP! og Warning for at panseret var åpent. Stoppet på motorveien, gikk ut og sjekket, ingenting galt. Åpnet og lukket igjen på nytt. PIPIPIP! PIPIPIP! PIPIPIP! Ny stopp, med banning og sverting, panser opp og igjen, sjekke låsemekanisme. Avgårde igjen og PIPIPIP! PIPIPIP! PIPIPIP! Ikke mulig å "overdøve" den skjærende pipelyden med musikk, selv ikke med Cannibal Corpse.

2 dager skal vi på langtur. Kjører desperat inn på Tesla Skøyen kl. 21.00. En hjelpsom gresk tekniker ("Panna"?) drar opp låsemekanismen og konstaterer at den må byttes, men at det kan de sikkert klemme innimellom dagen etter.

Ringer Tesla Drammen 0900 og de ber meg komme med bilen, selv om de har hekken full. Får låne verdens beste bil og blir oppringt kl. 1700 om at de har fikset låsen. Leverer lånebil og får bilen tilbake i riktig farge. Noe hadde knukket i "sikkerhetslåsen" og forårsaket feilmeldingen. Byttet på garanti.

Klar for langtur.  :D

Ganske annen opplevelse enn hva Møller/Audi klarte å hoste opp selv med de stive prisene de har på A8-service.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Harlex

Kjempegreier.... Har tilsvarende godord å si om Tesla-servicen.... Min erfaring er at de strekker seg betydelig lengre enn andre forhandlere.... Har god erfaring fra Lexus som er kjent for god service.... Tesla strekker seg enda lengre.... Har MYE å si dette med god service spesielt med en bil der det er begrenset med valg av vekstedstjenester.....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Jejl

Vi har hatt ubalanse i vinterdekkene og det var prøvd fikset 2 ganger uten vellykket resultat. Kona kjørte til Tesla for 3. gang i dag og kom hjem med 4 helt nye dekk og felger. Det kaller jeg super service.

Muffinman

Slet med ubalanse i vinterdekkene i fjor vinter. Var inne for ny avbalansering og det ble bedre, men fikk det ikke akseptabelt før jeg fikk ordnet det selv. Oppdaget når to nye R2 skulle avbalanseres på samme felger i høst at den ene hadde kast på innsiden. Regnet med at det var for sent å klage (kjørt langt, nye dekk lagt på etc), så det gjorde jeg ikke. Det fungerer greit med skikkelig avbalansering så lenge den aktuelle felgen står på bakaksel. Cyclone levert sammen med bil 30. oktober 2013.

Men ser ikke helt hva som er så eksepsjonelt med at de bytter hjulene når de ikke klarer å avbalansere dem på tredje forsøket?

Harlex

Sitat fra: Muffinman på fredag 30. januar 2015, klokken 23:14
Men ser ikke helt hva som er så eksepsjonelt med at de bytter hjulene når de ikke klarer å avbalansere dem på tredje forsøket?
Det eksepsjonelle er at dette bare skjer. Hos div. andre hadde du vanligvis fått skylden selv og hvis det mot all formodning skulle ordnet seg så hadde det innbefattet mye krangling som mange av oss ikke gidd men bare blir sur av.... At Tesla jevnt over leverer høyere service enn de de vil sammenligne seg med er i mine øyne totalt udiskutabelt..... Sånn er det bare...
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Philippo10

Kommer du på Cannibal Corpse konsert om ikke lenge i Trondheim Balrog?
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

Jejl

#6
Sitat fra: Muffinman på fredag 30. januar 2015, klokken 23:14
Slet med ubalanse i vinterdekkene i fjor vinter. Var inne for ny avbalansering og det ble bedre, men fikk det ikke akseptabelt før jeg fikk ordnet det selv. Oppdaget når to nye R2 skulle avbalanseres på samme felger i høst at den ene hadde kast på innsiden. Regnet med at det var for sent å klage (kjørt langt, nye dekk lagt på etc), så det gjorde jeg ikke. Det fungerer greit med skikkelig avbalansering så lenge den aktuelle felgen står på bakaksel. Cyclone levert sammen med bil 30. oktober 2013.

Men ser ikke helt hva som er så eksepsjonelt med at de bytter hjulene når de ikke klarer å avbalansere dem på tredje forsøket?
Jeg hadde sett for meg at de skiftet ut et eller to hjul, men når de skiftet ut alle 4 hjulene inkl felger med helt nye etter en og en halv vintersesong synes jeg det er veldig bra service.

jazzwheel

Jeg fikk for noen uker siden meldingen: "12v battery needs service, replace 12V battery soon"

Skøyen og Drammen har tydeligvis veldig mye å gjøre og således lang ventetid, så jeg fikk først time om ca 3 måneder. Jeg tok derfor en telefon til Grorud tidligere idag. Mindre enn to timer senere var jeg hjemme igjen og bilen hadde fått byttet 12v batteri mens jeg ventet.

Strålende service og meget hyggelige mennesker! Ventetiden på ca 30 minutter gikk fort da det ble Teslaprat med en annen kar (Lars?) på venterommet som også hadde bilen på service :)

ØyvindO

Har kun møtt hyggelige mennesker på Tesla så langt, men jeg har ikke fått knytta kontoen min opp mot kjøretøyet enda selv om det ble meldt inn for snart 4 uker siden. Noen som har erfaring med hvor lang tid dette kan ta? Vil gjerne kunne bruke appen :)

Muffinman

Funket på vei hjem med nybilen i 2013. Tar lenge ville jeg sjekket opp. Da er det noe galt.

Trallalala

Tok et par dager for meg. Mail til Customer service EU.

P85DL

#11
Sitat fra: ØyvindO på fredag 06. februar 2015, klokken 18:19
Har kun møtt hyggelige mennesker på Tesla så langt, men jeg har ikke fått knytta kontoen min opp mot kjøretøyet enda selv om det ble meldt inn for snart 4 uker siden. Noen som har erfaring med hvor lang tid dette kan ta? Vil gjerne kunne bruke appen :)

Endret på min gamle idag på tre timer! En mail til ServiceHelpEU <ServiceHelpEU@teslamotors.com>; kopi av nytt vognkort og kopi av legitimasjon, e-post/"My tesla - konto" og tlf-nr. på ny eier.
Tesla Model S P85D

Tuxedo

Sitat fra: ØyvindO på fredag 06. februar 2015, klokken 18:19
Har kun møtt hyggelige mennesker på Tesla så langt, men jeg har ikke fått knytta kontoen min opp mot kjøretøyet enda selv om det ble meldt inn for snart 4 uker siden. Noen som har erfaring med hvor lang tid dette kan ta? Vil gjerne kunne bruke appen :)
Har du kjøpt bilen brukt?   Da gjelder det bare å mase på dem, siden overføringen til ny konto må gjøres manuelt.

Chlangum

En liten solskinnshistorie.

Sist jeg var hjemme var jeg uheldig og kjørte inn i en snøfonn på vei ned fra Gols fjellet.
Inn til Tesla noen dager før jeg reiser på jobb. Joda, vi har en bil som skal nedover til Drammen om noen dager. Vi laster den ombord der slik at Drammen Karosseri kan utbedre.

Siden jeg reiser på jobb får mine kjære foreldre ansvaret for å hente bilen igjen når den er ferdig. Nesten 4 uker seinere er bilen tilbake i Bergen. Pga, noe miss-kommunikasjon, reiser de inn og henter bilen før jeg har fått beskjed av Tesla Bergen at den er klar for å hentes. De blir faktisk kjørt ned til lastebil terminalen ved togstasjonen av Tesla for å hente bilen som er akkurat kommet dit.

En litt lettere irritert Tesla ansatt sender en mail til meg om at noen har vært og hentet bilen uten at de egentlig var klar for å levere den. De hadde nemlig fått rapportert fra Drammen Karosseri at det hadde kommet feilmeldinger på 12V batteriet og ville se på det. Siden jeg ikke hadde fått de meldingene da jeg leverte bilen tenkte jeg at det ikke kunne være noe hastverk å få det gjort, så jeg avtaler med dem at det kan fikses når bilen skal inn på planlagt service den 10. mars.

Følgene som skjer da er direkte sitert fra en melding jeg fikk av mor noen dager seinere:

"Hei. Skulle vaske bilen din i går (snille foreldre, eller hva :D).  Men den var helt død.  Fikk ikke kontakt med den i det hele tatt. Ringte til Tesla for å høre om jeg hadde gjort noe feil.  Men det var ikke meg. Gikk ikke mange timene før de var her og fikk liv iden.  Var vist det lille batteriet som skal låse opp og starte den. Ole på Tesla Bergen ville ha den inn til sjekk, for dette skulle ikke skje. Ble hentet på NAF bilen og kjørt inn på Tesla i går kveld.  For en service, tror han ringte meg fem ganger i går for og om alt skjedde slik vi ønsket. De skulle ringe så snart de fant ut hva det var.  Og bilen er dessverre like skitten, han flirte da jeg gjorde utrykk for at jeg var så bekymret for at den var så skitten.

Så da har jeg fått meg nytt 12V batteri til jeg kommer hjem igjen.
Hvis Tesla leser her (noe jeg vet at dere gjør av og til ;) ) Stor takk til dere for super service og for at dere ordner opp selv om vi kunder av og til kan gjøre ting litt mer komplisert en nødvendig for dere.
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

ØyvindO

Sitat fra: .P85D på fredag 06. februar 2015, klokken 21:57
Sitat fra: ØyvindO på fredag 06. februar 2015, klokken 18:19
Har kun møtt hyggelige mennesker på Tesla så langt, men jeg har ikke fått knytta kontoen min opp mot kjøretøyet enda selv om det ble meldt inn for snart 4 uker siden. Noen som har erfaring med hvor lang tid dette kan ta? Vil gjerne kunne bruke appen :)

Endret på min gamle idag på tre timer! En mail til ServiceHelpEU <ServiceHelpEU@teslamotors.com>; kopi av nytt vognkort og kopi av legitimasjon, e-post/"My tesla - konto" og tlf-nr. på ny eier.

Takk for tipset :)

Etter å ha sendt mail til ServiceHelpEU ble jeg oppringt av ei hyggelig dame med forklaring på hva som hadde skjedd, hvorpå jeg sendte inn kopi av vognkort på nytt, og dagen etter var det i orden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA