Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Senkefjærer

Startet av phingoc, torsdag 29. januar 2015, klokken 17:41

« forrige - neste »

Sonus

Golf GTI har vel en del svakere fjærer bak en stasjonsvognsversjonen av Golf?

phingoc

Siden det spekuleres i å bruke GTI/R/STV fjærer, så er det ingen her som tenker på kjøredynamikk?
2020 Tesla Long Range (levering i September)
----------------------
2009 Audi A3 1,9Tdi (Ventepølse)
----------------------
2015 Tesla S85D (Solgt)

Råde

Sitat fra: phingoc på lørdag 31. januar 2015, klokken 17:02
Siden det spekuleres i å bruke GTI/R/STV fjærer, så er det ingen her som tenker på kjøredynamikk?
Hva mener du. Poenget er at det er godkjent forskjellig aksellast på fjærer til de forskjellige motorene og karosseriformene.
e-Golf | X75D

Gordon Retriever

Råde: Har du sjekket om delenummeret fortsatt sitter på bakfjærene på din e-Golf? (Klebelapp på en av de nederste (eller var det øverste) vindingene på fjæren.) Det vil være interessant å kjenne delenummeret for å se hvilke andre modeller fra VW-konsernet samme del anvendes på.

Råde

e-Golf | X75D

Sonus

Wohoo...

SitatHello,

I would like to update you regarding the lowering of E-Golf.

Please see below an extract form our catalogue. Now we provide some springs.

If you have further questions please contact me again.


Article - Pro-Kit
Manufacturer - Volkswagen
Vehicle - Golf VII (5G1)
Model - e-Golf
Year - 02.14 -
Axle-Load front - 970 kg
Axle-Load rear - 1040 kg
Part-No. - E10-85-041-04-22
Notes - A,18,20
Lowering or lifting (+..) front (approx.) - 30 mm
Lowering or lifting (+..) rear  (approx.) - 20 mm


Mit freundlichen Grüßen | Best regards

| Sales Suspension Technology
Heinrich Eibach GmbH | Am Lennedamm 1 | D-57413 Finnentrop
T + 49 27 21 . 511 - 193 | F + 49 27 21 . 511 - 49 - 193
mahesse@eibach.de
eibach.com

poskare

#21
Hva er varenummeret??  :D

Edit: Uuuuhh, lese litt bedre neste gang... så det nå. :)

afo

Hvordan blir dette mtp. at vi har torsjonsaksel bak i våre biler, og ikke uavhengig hjuloppheng, slik de golfene med 120hk+ har? Ganske stor forskjell på komforten i disse originalt, dette må vel forsterkes med stivere senkefjærer? Kjipt av VW å ikke gi oss uavhengig oppheng bak på e-golfen!


Sonus

#24
Sitat fra: afo på tirsdag 03. februar 2015, klokken 10:16
Hvordan blir dette mtp. at vi har torsjonsaksel bak i våre biler, og ikke uavhengig hjuloppheng, slik de golfene med 120hk+ har? Ganske stor forskjell på komforten i disse originalt, dette må vel forsterkes med stivere senkefjærer? Kjipt av VW å ikke gi oss uavhengig oppheng bak på e-golfen!

Sikker?

SitatThe e-Golf features a strut-type front suspension with a rear multilink arrangement that has coil springs, telescopic dampers, and an anti-roll bar. The rack-and-pinion steering features electric power assist and features a 13.6 to one ratio that allows for 2.76 turns from lock to lock
http://insideevs.com/breaking-volkswagen-e-golf-lease-price-299-per-month/

SitatResultatet er en elbil konstruert fra bånn av, men bygget opp med velprøvede komponenter, for eksempel er bakakselen den mest avanserte på Golf; multilink.
http://www.abcnyheter.no/motor/2014/03/14/elektrifisert-golf

afo

humm.. jepp, du har rett. Må nok en gang ta selger sin info med en klype salt. Spurte spesifikt om dette. Men bra! :)

http://www.thecarconnection.com/car-compare-results/volkswagen_e-golf_2015-vs-volkswagen_golf_2015

Råde

Sitat fra: Gordon Retriever på lørdag 31. januar 2015, klokken 22:28
Råde: Har du sjekket om delenummeret fortsatt sitter på bakfjærene på din e-Golf? (Klebelapp på en av de nederste (eller var det øverste) vindingene på fjæren.) Det vil være interessant å kjenne delenummeret for å se hvilke andre modeller fra VW-konsernet samme del anvendes på.
Borte vekk.

Når hodet nå var der nede kan jeg bekrefte multilink bakaksel. Synes eibach er litt harde på senken. 30mm er en del:
e-Golf | X75D

Sonus

#27
Snakket med forhandleren i Ebay-linken i Tyskland som har tilgang på to sett fjærer. Ca Euro 165 sendt til Norge. Noen i Midt-Norge som vil ha? Jeg bestiller derfra da ingen av de norske agentene på Eibach har svart. Regner med prisen er god også.

lightningii

Hvordan er det med VW garanti?
Opprettholdes den?
Jeg kunne vært interessert i få senket bilen min, men vil ikke røre noe før man får avklart ift garanti..vet at VW tidligere har vært ganske nazi på akkurat det..

Sonus

Sitat fra: lightningii på tirsdag 03. februar 2015, klokken 17:35
Hvordan er det med VW garanti?
Opprettholdes den?
Jeg kunne vært interessert i få senket bilen min, men vil ikke røre noe før man får avklart ift garanti..vet at VW tidligere har vært ganske nazi på akkurat det..

Det vet jeg ikke, men bør vel spørre selgeren min. Jeg har nevnt planen om å senke Egolfen for ham før uten å få noen beskjed om at garantien da  forsvinner, men kan jo være greit å få det sort på hvitt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA