Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rekkevidde, jobbpendling, type bil

Startet av JanIvar, mandag 19. januar 2015, klokken 19:25

« forrige - neste »

DannyRS

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 21. januar 2015, klokken 13:19
Sitat fra: DannyRS på onsdag 21. januar 2015, klokken 13:11
Jeg kjører i fartsgrensa, med en sikkerhetsmargin  ;)
Speedometeret har god innebygget sikkerhetsmargin. 2012 mod Leaf og eldre har bortimot 10% feilvisning (dvs holder du 80 på speedo kjører du i praksis i 72-74km/t).

Nyere (2013->) har tilsynelatende mindre margin, og holder rundt 77-78 når speedo sier 80. Hadde vært interessant å høre måling av din -14 mot GPS for å se om Leaf har enda mer presist speedo nå, eller om de holder fast på litt margin (slik de fleste andre produsenter gjør).

100 i 110-sonen bør uansett være helt akseptabelt :)

Jeg er klar over missvisningen i speedometeret.
Det jeg prøvde å si var at jeg kjører i fartsgrensa(+3/-0), og har hensyntatt missvisning på speedo. :)

Jeg har faktisk ikke målt missvisninga på denne bilen, men har antatt 10%.

Litt on-topic:
Etter høy hastighet er vel slush og våt veibane er vel den største bidragsyteren til å øke forbruket.
'18 Nissan Leaf 40 kWh
'18 Tesla Model S 100D

JanIvar

Takk for alle svar :)

Endte opp med å bestille Soul EV etter å ha prøvekjørt den i skikkelig grisevær i dag. Kjørte ca samme rute som til jobb en vei(48km) og hadde 67% batteri igjen etter turen.

J

Le

#17
Sitat fra: JanIvar på fredag 30. januar 2015, klokken 11:23
Takk for alle svar :)

Endte opp med å bestille Soul EV etter å ha prøvekjørt den i skikkelig grisevær i dag. Kjørte ca samme rute som til jobb en vei(48km) og hadde 67% batteri igjen etter turen.

J

Kan jeg spørre deg om prisen og forventet leveringsdato? Vurderer SOUL EV jeg og

JanIvar

Bestilte titangrå med vinterdekk.
Levering juli/august. (jeg har det ikke travelt).

Pris - rett over 260 000.

J


Le

Sitat fra: JanIvar på fredag 30. januar 2015, klokken 14:46
Bestilte titangrå med vinterdekk.
Levering juli/august. (jeg har det ikke travelt).

Pris - rett over 260 000.

J



Takk for info! :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA