Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser på Leaf

Startet av Bjoris, lørdag 07. februar 2015, klokken 23:22

« forrige - neste »

Bjoris

Jeg har på vegne av venner studert markedet litt for Leaf, er det bare meg som syns det er for liten prisforskjell mellom helt ny, nyere brukt 2. gen og eldre 1. generasjons biler? Iflg finn.no må en regne med ca 150.000 for en 2011/2012 norsk Leaf av 1. gen. Så ca 190 for en nærmeste ny Accenta 2. generasjon og ca 220 for helt ny Accenta. Mellom 160-190 får du mer garanti, nyere dekk og da alle fordelen med nyere bil/2. generasjon...

19quiz76

Er vel litt ekstremt nå om dagen, med kampanjepriser på 223' for Nordic og 229' for Tekna. Burde være mulig å prute en del på de brukte med henvisning til dagens nypris, ja.
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Sibir

Hvor finner dere ny Tekna til 229' ? Her skulle de ha over 250'

Bjoris

#3
En må jo legge til vinterhjul og met.lakk for å sammenligne ny mot brukt. Men noen til 150 er gått 40-60 og det står ikke noe om dekk så regn med minst 10.000 for to par nye dekk og prisforskjellen til nesten ny er bare 20.000, en får da to år nyere bil og 2.generasjon med sort interiør og varmepumpe, hadde ikke vært i tvil selv, men så bruker jeg mye penger på bil og alle er jo ikke vant med det!

Slik jeg ser det så har ikke bruktmarkedet fulgt med nedover i fjor når eGolf kom og prisene til Nissan måtte justeres betydelig for å fortsatt selge, det er jo åpenbart at Leaf er en eldre bil som f.eks mangler en del av moderne sikkerhetsutstyr etc, men jeg har Leaf selv og har ikke problem med å anbefale den, veldig glad i den bilen:)

19quiz76


Sitat fra: Sibir på søndag 08. februar 2015, klokken 09:04
Hvor finner dere ny Tekna til 229' ? Her skulle de ha over 250'

http://www.nissan.no/etc/medialib/nissaneu/_NO_no/_Other_pdf/_pricelists.Par.88584.File.dat/LEAF_Kundeprisliste__01-01-15_0631.pdf

Tillegg for vinterhjul, metallic og 6,6kW-lader. Men vinterhjul medfølger ikke på mange av bilene på Finn også..
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

NoWaX

Sitat fra: bjoris på lørdag 07. februar 2015, klokken 23:22
Jeg har på vegne av venner studert markedet litt for Leaf, er det bare meg som syns det er for liten prisforskjell mellom helt ny, nyere brukt 2. gen og eldre 1. generasjons biler? Iflg finn.no må en regne med ca 150.000 for en 2011/2012 norsk Leaf av 1. gen. Så ca 190 for en nærmeste ny Accenta 2. generasjon og ca 220 for helt ny Accenta. Mellom 160-190 får du mer garanti, nyere dekk og da alle fordelen med nyere bil/2. generasjon...


Du er inne på noe, men at bilprodusentene velger å tape penger er det ikke nødvendig at second hand markedet følger etter og er villig til å ta samme tap.

Noe som er veldig bra for oss allerede bileiere.  8)

Jeg kjøpte Accenta November 2013 til 249.000 inkl. vinterpakke med 4 vinterhjul. Å ta et verdi-tap på en bil på mellom 100.000 på et år er ikke realistisk. Eneste slitasje på bilen er slik jeg ser det er dekk og batteri. Når Nissan garanterer til intill 75% av batterikapasitet og nytt batteri koster tilsvarende 20% av bilprisen, så kan man begynne og regne:

Ny bilpris: 228.000 x 0,20 = 45.600 - Dette er hva det koster om man skulle betake for et nytt batteri(Minus inbytte for gammelt batteri, som enda ikke er satt i alle land)
Nissans  garanti gjelder for intill 75% av denne kostnaden: 45.600 x 0,25 = 11.400.
Så hvis det fantes rettferdighet i denne verden og batteriet var det eneste arguementet ville bruktbilprisen ligge på 220.000-(en faktor for pr. kjørte km) i mitt hode.


Det må også nevnes i dette svaret at bilen ikke har slitasje deler sammenlignet med bensin/disel-biler. 

Dette ble meg fortalt på Sørlandets bilsenter i forrige uke at: Av alle bilene de hadde hatt inne til service og solgt siden 2011, var det bare 1-par bremseskiver som var byttet.
Så at jeg mente det var ran ta 600,- betalt for vindusviskere var helt i feil. Slik de så på det hadde de ingen fortjenester på hverken salget eller ettermarkedet på disse bilene.
Dette sier kanskje en del om fordelene med denne bilen, eller vitner om dårlige ettermarkeds selgere på Sørlandetsbilsenter. 

   

Bjoris

Ja, det er klart at de som kjøpt til høy pris ikke uten videre går ned i pris selv om de ser at ny nå er billigere, men SKAL en selge må en forholde seg til dette. Ser 7 mnd gml Accenta til 230.000 nå, du får ny til 225 inkl vinterhjul/metlakk, understellsbeh etc...

NoWaX

Sitat fra: bjoris på mandag 09. februar 2015, klokken 11:58
Ja, det er klart at de som kjøpt til høy pris ikke uten videre går ned i pris selv om de ser at ny nå er billigere, men SKAL en selge må en forholde seg til dette. Ser 7 mnd gml Accenta til 230.000 nå, du får ny til 225 inkl vinterhjul/metlakk, understellsbeh etc...

Var ikke det som var poenget, men man kan heller ikke vente seg at verdien av bruktbilen skal falle mer enn 30-50.000 i året på en bil som allerede er så lavt priset. Dette er også noe autolease tar høyde for i sine respektive beregninger.
Men må man selge, må man finne kjøpere som du sier og det er slik at det er markedskreftene som rår, uansett hvilke teorier jeg måtte ha.

harruz

Kjøpte selv en Leaf Tekna for en måned siden (brukt) og har fulgt ganske godt med på priser på denne bilen en stund. Det er mildest talt en merkelig prisjungel der ute, ikke minst som følge av all euro- og Usaimporterte biler. BNH skal nå for en norsk Tekna med matter og 8 hjul, ha ca 260'

Nye importbiler har jeg sett for 30-40' under dette tilsvarende utstyrt.
Lykkelig eier av Elvis (Leaf Tekna 2014)

19quiz76

Rimer med tilbudet jeg har fått fra BNH, harruz - kan jeg spørre hva du ga for din?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

brekken

Jeg handlet ny Tekna nå i Januar på Buskerud Bilsenter, Drammen, de har noen Tekna på FINN til 219.000 + met + v.hjul. Disse er nok uten 6,6KW lader, men det trengte ikke vi uansett.

--------------------------------
2019 Leaf Tekna - White/Black
2015 Leaf Tekna - Solid Red
2014 Kia Carens - Exclusive Plus - Pure White

harruz

19quiz:
Jeg kjøpte min nøyaktig på ettårsdagen for bilen, da ga jeg 205' for den. Altså 60' under det den kostet ett år tidligere. MEd matter, 8 dekk, flotte vinter og sommerfelger, chromepakke og noen ekstra adaptere. Savner bare et par ekstra kabler, ellers er jeg strålende fornøyd. Bilen både så ny ut, og luktet ny når jeg overtok den.
Lykkelig eier av Elvis (Leaf Tekna 2014)

19quiz76

Høres ut som et godt kjøp - dette var en Tekna uten 6,6kW-lader?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

harruz

Jo, ut i fra prisnivået på Finn, og med tanke på at dette er norsk bil, så synes jeg dette var et bra kjøp, 19quiz76.

Vet egentlig ikke hvor mye dette med norsk bil spiller inn med tanke på utstyr og garanti, men jeg ser at det ofte virker utslagsgivende på prisen. Så noe må det være.

Og nei, denne har dessverre ikke 6,6kw lader
Lykkelig eier av Elvis (Leaf Tekna 2014)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA