Elkjøretøyparader i folketogene Sandnes/Stavanger 17 Mai 2009

Startet av Tommy, fre 03. apr 2009, kl. 14:12

« forrige - neste »

Ken

Veldig strenge regler der oppe i Rogaland.
Vi fikk lov til å delta med 6 elbiler i dag og en av de skal være en Ford Ranger om de liker det eller ei!

For noe tull med taubane og vekter ved bilene. Det minner meg om "hesteløs vogner" først fikk lov å kjøre på vei og en med rød flagg foran.

For en god ide egentlig. Alle fossil biler må ha en med rød flagg foran og elbiler få lov til å montere et grønt flagg rett på panseren til å bemerke at de er mindre miljøfiendlige.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Tommy

Håper å få med oss Ravn i Sandnes, der er det ingen begrensning. ;D
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

elektrolux

Sitat fra: RevaLover på fre 17. apr 2009, kl. 09:14
Motorsykler går under kategorien moped og sykler.
Du er velkommen med din Vectrix elektrolux.

Det var godt å høre. Snakket i dag med kjøperen av min mellomklasse Vectrix, og han skulle vekk 17 mai, men kunne låne sykkelen ut til en av oss i den forbindelsen.

Dermed er det duket for en rød og en blå Vectrix helt framme i "vår" del av toget, med div. ymse rett bak.

Trenger dermed en fører med MC lappen for å kjøre mellomklasse Vectrix'en, ev. en fører med grønt sertifikat fra før 1979, som kan kjøre min lettvekter Vectrix, så kan jeg kjøre mellomklasseversjonen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

ravn

Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Ken

Men vi har reservert en plass til deg i folketoget i Kristiansand,Ravn.

Vår er på ettermiddagen så kanskje du har tid å rekke den etter Sandnes sin ???

Er det mulig å fjernstyre en av Joey sin Rangere med den SMS greie du har utviklet?

Tulle bare. Ha en god 17. mai der oppe ;)
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Tommy

Så bra...nå skjer det ting....
Beklager Ken, men det er jo flott med slike som Ravn som reiser rundt om i Norge for å delta i forskjellige tog.
Følg med i Aftenbladet over helgen, tror det kommer noe om foreningen da.
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

elektrolux

Er det lov / en ide, å lage noen plakater med Ladeplasser nå! etc til å ha med i paraden "vår".

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Tommy

Oppdatering fra Stavanger.

Utdrag fra epost til Stavanger Kommune:

"Vi har nå hatt samtaler om sikkerheten i toget.
Vi er og selvfølgelig opptatt av den, men vi ser og faren og usikker heten
med å gå med et tau rundt alle bilene. En bil kan ta tak i tauet, tau kan
hekte seg fast i "ting", publikum kan dra i tauet osv.

Vi i foreningen finner det mye mer hensiktsmessig at vi stiller med 2
personer pr bil. Der disse går ved siden av hjulbuene i fronten på bilene.
Må få bemerket at disse bilene er så små at skulle det gått en 
person ved hver hjulbue så ville du ikke sett bilen.

Vi ønsker å lage dette til et morsomt innslag med en del som skjer i  vårt
bidrag. Har jo og hørt at det vanker premier til beste innslag.
Håper dette lar seg gjøre og at det og ved senere anledninger kan gjentas."

FIKK DA FØLGENDE SVAR:

"Hei igjen Tommy, og dette kan jeg akseptere. Poenget med størrelsen 
på bilene er avgjørende for reduksjonen til 2 pr bil!

Lykke til med videre forberedelser til årets Folketog!

Med vennlig
Dag Terje K Solvang"

Så da skulle alt være i orden for en fortreffelig 17 Mai feiring.
;D
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

cra

Sitat fra: elektrolux på søn 19. apr 2009, kl. 17:33
Er det lov / en ide, å lage noen plakater med Ladeplasser nå! etc til å ha med i paraden "vår".

På generelt grunnlag ville jeg vært ytterst forsiktig med å bruke 17. mai-toget til denne typen paroler. 17. mai skal i mine øyne være bare fest og moro, så jeg synes ikke slikt passer. Da kan det fort bli at "tar man den, så tar man den også", og så baller det på seg.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Tommy

Elbilforeningen skal ha et styremøte nå på onsdag, mulig vi må ta opp en løsning der man samler alle i en arbeidsgruppe for å få litt oversikt på dette.

Sitat fra: cra på man 20. apr 2009, kl. 08:20
Sitat fra: elektrolux på søn 19. apr 2009, kl. 17:33

På generelt grunnlag ville jeg vært ytterst forsiktig med å bruke 17. mai-toget til denne typen paroler. 17. mai skal i mine øyne være bare fest og moro, så jeg synes ikke slikt passer. Da kan det fort bli at "tar man den, så tar man den også", og så baller det på seg.

Er for så vidt enig i det, men rart hva som kan lages morro ut av..... ;D
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

Baltor

På styremøtet i går la vi disse rammene:
Vi skal fokusere på foreningens navn, morsomme tiltak osv.
Vi kommer ikke til å prøve å starte en diskusjon om ladeplasser eller stille andre krav i dette toget. Vi skal ikke irritere noen. Sjølironi er bra, skjøteledninger med støpsel hengende som museromper bak bilene er et forslag.

De som kan stille i Stavanger sender en PM til meg, de som kan stille i Sandnes gir beskjed til RevaLover. Vi ønsker oss alle typer kjøretøy, og at de bilene som er med er ulike.
Dermed må vi kanskje si nei til noen >:(
I Stavanger er det bestemt at de ikke vil ha store biler, så Think blir maksstørrelsen.
I Sandnes er det pr i dag litt uklart hva som blir reglene, noen i komiteen hadde plutselig innvendinger, de skal ha møte i neste uke for å ta den siste avgjørelsen.
Meld dere på nå!
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

Tommy

Etter en samtale med sekretæren i 17 maikomiteen i Sandnes, så ser det ut til at det går rette veien..... ;D
Får konkret svar litt senere i dag.

I tilfelle så tenkte jeg stille i følgende kostyme.....

Med tittel: No gas from this ass!
Selvfølgelig siden det er en REVA.

Samme kostyme på rally og.
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

Laban

Trondheim
Tesla X LR Mai 23
Hongqi Feb-22
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

Tommy

Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

hens

Bør denne også havne i "Humor og kanari"?

Kiss my Reva
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA