Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Car-net før bilen er overtatt

Startet av Råde, torsdag 22. januar 2015, klokken 12:53

« forrige - neste »

Råde

Sitat fra: Smygel på torsdag 10. september 2015, klokken 21:50
Jeg spurte selgeren min om dette, og det skal visst ikke gå an lenger. VW deaktiverte funksjonen fordi de ble nedringt av bekymrete kjøpere som så at bilen sto i Afrika, noe den selvfølgelig ikke gjorde. Det er bare et sted i verden som er midt på kloden, før systemet har registrert lokasjon på bilen :P
De har nok lest siste del av første post i tråden  :P
e-Golf | X75D

chb

Sitat fra: Smygel på torsdag 10. september 2015, klokken 21:50
Jeg spurte selgeren min om dette, og det skal visst ikke gå an lenger. VW deaktiverte funksjonen fordi de ble nedringt av bekymrete kjøpere som så at bilen sto i Afrika, noe den selvfølgelig ikke gjorde. Det er bare et sted i verden som er midt på kloden, før systemet har registrert lokasjon på bilen :P

Takk for info Smygel. La merke til at man tilsynelatende kun har tre forsøk, og at Car-Net ikke forsøker å kommunisere med bilen på fjerde forsøk (Fra nettleseren sitt konsollvindu - "Vennligst vent. Fordi det tredje forsøket ditt mislyktes må du vente i 15 minutter før du prøver igjen.")

Jeg testet derfor på nytt fra 0 - 30, der jeg kun benyttet 3 forsøk om gangen. Det ble ingen suksess da heller, så nå gidder jeg ikke mer :P Fått bekreftet at bilen står i Oslo og venter på klargjøring, så tror vi kan være sikre på at dette ikke lenger lar seg gjøre.

sybo

Jeg snakket med forhandler i dag, da appen ikke funker på å sette på feks klima, ladetidspunkt osv.
Han nevner at det står en server i Canada eller noe sånt, og en i Tyskland. Den skal flyttes til Tyskland, men det var visst vanskelig. Det er en av grunnene til at det tar så langt tid bla å bruke appen.

Får håpe de ordner dette snart. Utrolig kjipt å ha en app som ikke kan brukes til annet en å se at bilen lader, og at dørene er låst.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA