Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Wimp/Spotify via USB I egolf

Startet av Ingemar, tirsdag 20. januar 2015, klokken 19:16

« forrige - neste »

poskare

Ok, misforsto litt jeg da.
Får forhåpentligvis bilen snart, da kan jeg teste, for jeg har Iphone 4, 5s og 6plus, så da finner vi jo fort ut hva som funker eller ikke....


Råde

Sitat fra: Jaro på onsdag 18. februar 2015, klokken 00:00
Sitat fra: Råde på tirsdag 17. februar 2015, klokken 08:52
Sitat fra: Svk på tirsdag 17. februar 2015, klokken 07:30
Virker ikke med iphone5 :-)
Kommer opp feil. Irriterendes
Fikk i det minste ladet telefonen...
Skal sjekke med selgeren
Jeg har forsåvidt oppdatert navi. Kan det ha noe å si? Jeg har som sagt 5s med siste iOS og det virker.
Sikker på at du ikke er koblet til bilen med Bluetooth selv om usb-kabelen også er koblet til?  Jeg har testet dette med flere iPhoner og prøvd dette på tre forskjellige e-Golfer.  USB kobling fungerer til og med iPhone 4S, men ikke med iPhone 5/6.
Noen andre som er sikker på at de kan koble til Iphone 5/6 med USB?
Jeg var koblet opp med BT, men jeg syntes lydkvaliteten var bedre enn med BT. Jeg spilte riktignok fra telefonen og ikke andre kilder. Skal teste når ferien er over (ikke kjørt eGolf til fjells...). Har ikke spotify, men soundcloud og Tunein får duge.
e-Golf | X75D

Råde

Ok. Har testet nå. Jeg var altså koblet til med både USB og BT da jeg testet lyd forrige gang. Hadde valgt USB og trodde alt var bra. Dum som jeg er så trodde jeg at lyden ble litt bedre også.

Den ble nok ikke det, for når jeg skrur av BT nå og tester så får jeg samme feilmelding som alle andre her. Over BT så fungerer soundcloud og annen musikk. Men hvorfor ikke USB i 2015?
e-Golf | X75D

poskare

#33
Hvordan sjekker jeg versjon på firmware på stereoanlegget?
Snakker med Apple nå for å melde problemet.

EDIT:
Fant ut av det.
Dette er nok som det pleier å være når to parter er innvolvert.... Den ene skylder på den andre..men skader ikke å prøve.

Meldt inn problemet til Møller og til Apple.
Har testet Iphone 4, 5 og 6 plus med IOS8.x, alle har problemer med USB tilkobling.

MrUnderhill

Når man kobler til Android telefon til en USB port oppfører denne seg på samme måten som en USB minnepenn (Mass Storage Device). Men iPhone gjør ikke det, men krever at bilen støtter Apple sin egne protokoll.

Har ikke Golf selv, men Teslaen oppfører seg på den samme måten. Må koble opp iPhone via bluetooth for å spile av musikk i bilen.






poskare

Fått bra oppfølging og hjelp fra Apple kundeservice i dag på å feilsøke og registrere detaljer rundt problemet. I følge Apple er det ikke mange i Norge som har klaget på dette. Eneste måte å få de til å ta tak i slike saker er at flere klager, så de som vil ha styring via bilen og bedre lydkvalitet....meld saken inn til Apple...og Møller... Sendte inn sak til de også i morges, men ikke hørt et pip..

Råde

Hva med å legge inn en standardtekst og en adresse å sende det til her, poskare? Jeg melder gjerne, but where to?
e-Golf | X75D

poskare

God ide Råde. Problemet er at Apple support vil snakke med deg, men først må du registrere problemet på Apple supportsider (https://getsupport.apple.com/Issues.action), kjøre diagnose via nettet på telefonen, deretter ringer de deg for å få en beskrivelse på problemet. De ber om type bilanlegg, om det er oppdatert til siste versjon, type kabel, om du har spurt Møller osv osv... Omfattende, men grundige, det skal de ha.
Møller har sin vanlige måte de vil kontaktes på:  kundehenvendelser@moller.no.

Svk

Sitat fra: MrUnderhill på fredag 06. mars 2015, klokken 13:10
Når man kobler til Android telefon til en USB port oppfører denne seg på samme måten som en USB minnepenn (Mass Storage Device). Men iPhone gjør ikke det, men krever at bilen støtter Apple sin egne protokoll.

Har ikke Golf selv, men Teslaen oppfører seg på den samme måten. Må koble opp iPhone via bluetooth for å spile av musikk i bilen.
Nesten fristet til og kjøpe android telefon.. Men er nå dummt det også siden iphone er den beste telefonen jeg noen gang har hatt

jkirkebo

Sitat fra: MrUnderhill på fredag 06. mars 2015, klokken 13:10
Når man kobler til Android telefon til en USB port oppfører denne seg på samme måten som en USB minnepenn (Mass Storage Device).

Hvordan får du da spilt av musikk via Spotify?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

nilskt

Det går ikke med USB. Kun BT eller AUX.
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

jan-c

På dieselgolfen min, synes jeg synes jeg Spotify via BT låter bra med høyeste oppløsning på lydfilene/streamingen.
iPhone fungerer som en forforsterker. Skru opp lyden helt opp på iPhone, og ett eller to klikk ned. Jeg er ikke audiofil, men sliten blir jeg ikke (i øra)  ;)
2015: e-Golf
2018: e-Golf
2023: ID.5 GTX

poskare

Vedr. USB tilkobling av Appleenheter fikk jeg dette svaret fra Møller kundesenter:

"Årsaken til at styring av musikk/telefon via USB ikke fungerer med din er at bilen 
er bestilt med USB uten støtte for Apple."

Jeg svarte at jeg ikke ble forespurt om dette og fant ikke dette som et tilvalg når jeg bestilte bilen. Videre ba jeg om informasjon om hvordan dette kan fikses nå i etterkant.

Råde

Sitat fra: poskare på torsdag 12. mars 2015, klokken 21:50
Vedr. USB tilkobling av Appleenheter fikk jeg dette svaret fra Møller kundesenter:

"Årsaken til at styring av musikk/telefon via USB ikke fungerer med din er at bilen 
er bestilt med USB uten støtte for Apple."

Jeg svarte at jeg ikke ble forespurt om dette og fant ikke dette som et tilvalg når jeg bestilte bilen. Videre ba jeg om informasjon om hvordan dette kan fikses nå i etterkant.
Hvilket valg i ekstrautstyrslisten mente de da man skulle huke av for?
e-Golf | X75D

poskare

Ikke fått tilbakemelding fra de enda, men har en sterk mistanke om at det måtte monteres på fabrikk, og ikke mulig å ettermonterte. Ingenting er selvsagt umulig, men det kommen an på viljen til Møller, så er spent på svaret.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA