Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Entusiast: Lars C. Krogenæs

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 02. april 2009, klokken 15:18

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Jeg prøver å åpne ballet i denne kategorien  ;)

Jeg bor i Bærum og jeg kjører nå dieselbilen til daglig (ikke så stolt av dette nei), ettersom min kone kjører lengst og dermed har mest glede av elbilen.  Vi burde hatt 2 elbiler, men det får foreløpig vente. Vi har 3 barn, som skal leveres og hentes i 2 forskjellige barnehager en barneskole.

Har da en Citroen Saxo electrique, kjøpt hos Enviro elbilsalg i Drammen for 2 år siden. Betalte kanskje litt mer gjennom Enviro enn om jeg hadde importert bilen selv, men synes det er en ekstra trygghet å ha en forhandler som kjenner bilen i ryggen hvis noe skulle skje. Har tidligere lånt en ´98 Kewet med NiCd batterier i 5 måneder av ElbilNorge.

Har ellers Askeladden 9-fot med elektrisk påhengsmotor på hytta i Tvedestrand (MinKota RT40). Det er bare nydelig å kjøre båten mens man hører bølgene skvulpe mot plastskroget.


Må dessuten nevne elektrisk snefreser, kjøpt på salg hos min venn Clas Ohlson for den latterlige pris av 295,-


Kjepphesten min er energieffektivitet og utnyttelse av energi, noe som ikke alle andre i familien alltid er like begeistret for.

Ellers er jeg ansvarlig for www.elbil.no og forumet, så det er jeg som skal henges hvis noe går galt. Heldigvis har Ilmar nå bidratt masse. Stor honnør til han. Jeg var i perioden 2005-2007 daglig leder for Norstart -norsk elbilforening. Det tok masse tid, hele døgnet, men var utrolig spennende. Desverre blir man over tid utbrent av mye jobbing og lite søvn, så det var flott at Knut Wågsås kunne overta som generalsekretær fra 01.01.2008.

Jeg har tidligere jobbet 8 år på bensinstasjon (Statoil Fornebu), Teknisk museum og Statistisk Sentralbyrå. Nå jobber jeg med digitalisering av gamle minner, dvs. overføring av smalfilm, video og stillbilder til digitale medier (www.tildvd.no)

Jeg er praktiserende dyslektiker, så la ikke ortografiske krumspring skygge for intensjonen bak mine artikler og innlegg. Jeg gjør så godt jeg og retteprogrammet kan!


Bilder kommer etterhvert  ;)

Lars C. Krogenæs
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

pilt

Hvordan fungerer snøfreseren? Vi hadde nemlig en elektrisk gressklipper (Flymo) for noen år tilbake, men jeg syns den hadde så smalt klippefelt i tillegg til at den måtte flyttes så mye frem og tilbake at vi gikk til innkjøp av en "selvgående" med bensinmotor i stedet.

Snømengden i Oslo pleier ikke å være den største, så til nå har vi bare brukt muskelkraft, men med fjorårets vinter i minnet, så frister det med litt hjelp for fiskebollearmene.
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA