Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

S85D kjøpere, status på bestilling + diverse info

Startet av Martinius, torsdag 15. januar 2015, klokken 15:56

« forrige - neste »

kjolnerdomen

Da er bilen endelig registrert, og jeg kan puste lettet ut før utlevering i morgen kl 14!

turfsurf

#916
Sitat fra: turfsurf på torsdag 28. mai 2015, klokken 06:28
Sitat fra: Leiha på torsdag 28. mai 2015, klokken 04:39
Jeg godtar det ikke, og sendte en rimelig krass mail i retur. Min bil var i Nederland den 26.5 så det skal være god tid til å få den til Drammen før 3.6.
Hvis ikke drar da jeg gjerne og tar levering i Nederland.


Kommer jo an på hvor du er i køen, min bil kom til Drammen 19/05, med utlevering i dag.

Da var bilen hentet, ut og inn på ett kvarter, siden jeg har hatt S85 før. Imponerende å levere bil med løs skuff hengende ned  :-\  Ellers helt grei gjennomgang. Virker ellers som om bilen er mye mere tight enn den gamle, og vesentlig bedre støydempet. Merkbart sprekere enn S85 og. Ellers har Drammen Chademo adapteret på lager, kjekk backup å ha på europatur til sommeren.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

ctr46

Et skritt nærmere for min del også. Ny status idag. I transitt. Brukte ca 3 dager i produksjon.

Beregnet levering slutten av juli. Håper på tidligst mulig levering så klart. Virker som det tar ganske nøyaktig 2 måneder og et par dager før utlevering?
.

tkjoerlaug

Samme her, min 85D ble ferdig produsert i går og har levering i slutten av juli.

ctr46

Sitat fra: tkjoerlaug på fredag 29. mai 2015, klokken 09:36
Samme her, min 85D ble ferdig produsert i går og har levering i slutten av juli.

Hva slags spec endte du på? :)
.

tkjoerlaug

Deep blue metallic, panoramatak, 2-gen seter i sort, luftfjæring, carbon- og premium-interiør med sort tak. Valgte bort 21" felger og ultra-hifi. Synes standard-anlegget var bra nok (hørte en stund på begge deler) og omtrent som high performance anlegget jeg har i min Volvo V70 i dag, og DAB ble standardutstyr uka før jeg bestillte. Usikker på autopilot foreløbig, og vurderer å ettermontere dette senere dersom selvparkering viser seg å fungere bra. Per i dag synes jeg prisen er litt stiv i forhold til at man får omtrent bare TACC, og merkostnad (=moms) for å etterbestille dette er nokså lav. Så da sitter jeg litt på gjerdet og venter.

Enn du?

epic

Jeg har fremdeles ikke fått høre ett pip fra min DS ang. levering og ser at alle i nærheten av min prod dato (FroggyKermit og P85D_BC_TORQ) har fått leveringsdato (sett bortifra Rico) - Merkelig - kanskje jeg ringer de i morgen, men da er de vel ikke på jobb?

ctr46

Jeg tror den blåfargen du har valgt blir knallfin! Stod mellom den og litt mer "kjedelige" grå. Landa på den grå til slutt.
Hadde opprinnelig tekstil seter (hatt skinn på forrige) men fikk kalde føtter og fikk heldigvis oppgradert til nextgen setene i sort skinn.
Ellers ble det pano tak, karbon interiør og sort alcantara tak. Var veldig fornøyd med studio anlegget så bestilte det på nytt. Tok også med autopilot, vinterpakke, luftfjæring. Ikke 7 seter.
Jeg har savna TACC så tok det med. Prisen er nok ganske stiv men håper det kommer mer funksjonalitet etter hvert som kan bidra til å gjøre prisen mer verdt det. Tiden vil vise. Om du ikke har behov for TACC er det ikke vits å betale for autopilot så enig der.
Havnet også på 19" sommerdekk så kjøper jeg noen 3. Partsfelger og bruker de som sommerdekk og originale som vinterfelg.
Blir lenge å vente i 2 mnd til men ikke stort å gjøre med det:)
.

FroggyKermit

Sitat fra: epic på fredag 29. mai 2015, klokken 21:36
Jeg har fremdeles ikke fått høre ett pip fra min DS ang. levering og ser at alle i nærheten av min prod dato (FroggyKermit og P85D_BC_TORQ) har fått leveringsdato (sett bortifra Rico) - Merkelig - kanskje jeg ringer de i morgen, men da er de vel ikke på jobb?

epic, jeg ser at du har levering i Trondheim. Jeg hadde opprinnelig Sandnes, men endret til Drammen for en tid siden da jeg fikk vite at jeg kunne spare 4-5 dagers leveringstid ved å gjøre det. Alle bilene kommer til Drammen først uansett. Jeg er på Østlandet omtrent ukentlig med jobben, og en kjøretur hjem med ny bil i stedet for fly er helt ok.
S85D juni 2015

epic

Sitat fra: FroggyKermit på fredag 29. mai 2015, klokken 23:22
Sitat fra: epic på fredag 29. mai 2015, klokken 21:36
Jeg har fremdeles ikke fått høre ett pip fra min DS ang. levering og ser at alle i nærheten av min prod dato (FroggyKermit og P85D_BC_TORQ) har fått leveringsdato (sett bortifra Rico) - Merkelig - kanskje jeg ringer de i morgen, men da er de vel ikke på jobb?

epic, jeg ser at du har levering i Trondheim. Jeg hadde opprinnelig Sandnes, men endret til Drammen for en tid siden da jeg fikk vite at jeg kunne spare 4-5 dagers leveringstid ved å gjøre det. Alle bilene kommer til Drammen først uansett. Jeg er på Østlandet omtrent ukentlig med jobben, og en kjøretur hjem med ny bil i stedet for fly er helt ok.

Kom på at jeg egentlig har samme mulighet, dvs jeg kan hente bilen i Drammen og det passer godt med andre reiseplaner de dagene. Så jeg ringte til Tesla for å spørre om dette kunne være en mulighet, men de "har ikke fått noe ny informasjon fra logistikk", så de vet mao ikke hvor bilen min er, annet enn at den er "på en båt et sted", dermed får jeg heller ikke sett ann om jeg kan hente den i Drammen..

Ser ut som min bil akkurat ikke kom seg med på båten, mens din gjorde det .. :)

epic

Sitat fra: epic på mandag 01. juni 2015, klokken 10:33
Sitat fra: FroggyKermit på fredag 29. mai 2015, klokken 23:22
Sitat fra: epic på fredag 29. mai 2015, klokken 21:36
Jeg har fremdeles ikke fått høre ett pip fra min DS ang. levering og ser at alle i nærheten av min prod dato (FroggyKermit og P85D_BC_TORQ) har fått leveringsdato (sett bortifra Rico) - Merkelig - kanskje jeg ringer de i morgen, men da er de vel ikke på jobb?

epic, jeg ser at du har levering i Trondheim. Jeg hadde opprinnelig Sandnes, men endret til Drammen for en tid siden da jeg fikk vite at jeg kunne spare 4-5 dagers leveringstid ved å gjøre det. Alle bilene kommer til Drammen først uansett. Jeg er på Østlandet omtrent ukentlig med jobben, og en kjøretur hjem med ny bil i stedet for fly er helt ok.

Kom på at jeg egentlig har samme mulighet, dvs jeg kan hente bilen i Drammen og det passer godt med andre reiseplaner de dagene. Så jeg ringte til Tesla for å spørre om dette kunne være en mulighet, men de "har ikke fått noe ny informasjon fra logistikk", så de vet mao ikke hvor bilen min er, annet enn at den er "på en båt et sted", dermed får jeg heller ikke sett ann om jeg kan hente den i Drammen..

Ser ut som min bil akkurat ikke kom seg med på båten, mens din gjorde det .. :)

DS ringte meg endelig tilbake og sporet bilen (via GPS, jeg antar han brukte appen) til kysten utenfor Houston. Så da har min bil virkelig havnet "på feil båt", brukt 1 måned fra fabrikk til båt (om man antar den ble lastet i Houston).
:'(  :'(

OnlyOne

Det kan også være at den ble lastet på skip i California, seilt vestkysten nedover, gjennom panamakanalen, deretter innom div steder i Mexicogulfen og øskysten, før den seiler over til Europa. I så fall ligner det på ruten bilen min fulgte..
P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

P85D_BC_TORQ

Sitat fra: OnlyOne på mandag 01. juni 2015, klokken 23:27
Det kan også være at den ble lastet på skip i California, seilt vestkysten nedover, gjennom panamakanalen, deretter innom div steder i Mexicogulfen og øskysten, før den seiler over til Europa. I så fall ligner det på ruten bilen min fulgte..

Har du fått dato 10.6 OnlyOne?
P85D - Metallic Grå - Tech - Premium - Vinterpakke - Beige Next-Gen - Pano - 21" Turbin - Luftfjæring
Confirmed: 18.3.2015
In production: 17.4.2015
Transit: 22.4.2015
Delivered: 22.6.2015

OnlyOne

Jepp, 10.6. kl 1200. :) Bilen ankommer Bremerhaven i morgen og Drammen først 8.6.
P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

jog

10 juni kl. 10 samme skip, ser at det passerte guernsey igår, så kanskje det kommer inn litt før.
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA