Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

NextGen bakseter er borte fra konfiguratoren fra 14. jan

Startet av Jimpec, onsdag 14. januar 2015, klokken 19:09

« forrige - neste »

Ko_deZ

Tesla ringte faktisk til meg og spurte om jeg ville ha gamle eller NG bakseter. Det ble nevnt at NG ikke kan legges like langt ned. Jeg ba selvsagt om NG seter, hvorpå karen sa at ikke mange kunder bruker bilen som varebil. Tilfeldigvis så kjørte jeg bilen til Bjørn da telefonen kom, så det ble et lite LOL øyeblikk.

Det jeg lurer litt på er om dette er på grunn av at de høyere nakkestøttene går i forsetene, eller fordi de har denne sidestøtten til passasjerene som gjør at de "fjærer" litt opp? Hvis det siste, så vil vel dette "rette" seg om det kommer litt vekt oppå?

Jimpec

Det er vel en gjengs oppfatning at Teslas begrunnelse om å tilby andre seter har andre grunner enn at de ikke kan legges helt ned. Forskjellen er marginal som det også vises til på bilder i denne tråden.

Men ingen vet..
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

MR Tesla


Muffinman

Passer vel med en "fram og tilbake er like langt" da kanskje...

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

AndreS

I3 i bestilling

elbilmanne

Tesla ringte meg og tilbød meg next gen-bakseter nå. Bestilte mandag forrige uke, da dette var borte fra konfiguratoren. Ingen ekstra kostnad!  :D

sigurdi

Var vel generelt svært få som ønsket å bytte bort fra nextgen setene, slik at bildet ble litt endret fra noen få klager til svært mange klager på at de ikke fikk bestilte seter. :-)

Er da lettere å legge til text i design studio slik at kjøpere blir oppmerksom på dette og kan velge.
Vil tro svært mange ønsker Nextgen bakseter om de ikke kan legges helt ned. 

Så litt for kjappe på avtrekkeren for å tilfredstille noen få kunder, som har klaget, de aller fleste har vært fornøyd og ønkser setene men siden de er fornøyde gir de ikke beskjed. :-)

Ja er pga ekstra sidestøtte i pute og rygg som gjør at de ikke kan legges helt ned, de treffer hverandre og da blir det dobbelt oppløfting.
Hadde støtten i ryggen vært fjernet og erstattet med rom inn, hadde de ikke vært like gode men kunne vært lagt helt ned. :-)

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

NegativeElectrode

Tesla har nok antageligvis en svært bred kundemasse i forhold til modellutvalget :)

Man har de som kjøper P85D kun på grunn av dens ekstreme akselerasjonsegenskaper og de som kjøper S85 kun fordi den er den eneste elbilen med lang rekkevidde. Disse to ytterpunktene vil vurdere nextgenseter ganske forskjellig. Mulig man tok et for lang steg fra standard til nextgen, og kunne truffet bredere med en mer moderat forbedring som ikke gikk ut over bagasjeromsplass.

De lærer nok forhåpentligvis, gjør mer gjennomtenkte endringer både i konfigurator og på bilene.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Øyvind.h

Om det var prisdifferanse med/uten ekstra sidestøtte bak ville jeg nok kanskje droppet "nextgen" bak, fordi jeg ikke har behov for de utvekstene i baksetet (mao de gjør bare baksetet hakket mer upraktisk).
Foran ville jeg nok betalt litt (men ikke mye) for ekstra sidestøtte. Eneste aberet foran er at skinnkvaliteten har vært middels, og større sidestøtte=mer subbing/slitasje.

Uten prisdiff ville jeg antakelig gått for "nextgen" bak også.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Djur1

Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

auduny

Jeg fikk utlever bilen min på lørdag med NextGen-seter bak. Veldig fine. Barneseter type forover funket mye bedre enn fryktet.

Men. Jeg har ekstra seter helt bak, som jeg fikk, men jeg mangler festebranket på baksiden av next-gen baksetene slik at det ikke gå å klikke dem fast bak. Ringte Tesla og de sa da at jeg har fått feil bakseter. Det er visstnok ikke bare en brankett, men hele baksetet må byttes.

Spørsmålet mitt da er: Er det noen som har 7-seter _og_ nextgen-seter bak? Eller må jeg belage meg på å få en annen type sete på rad 2?

lurium

Jeg har 7 seter og nextgen forran og bak. Så er nok feste på din som er feil.

Smal sak for de å bytte dette for deg ja.
Kan sikkert skru av og sette på nytt selv på 10 min.

Dag A.

Sitat fra: auduny på mandag 30. mars 2015, klokken 16:35
Jeg fikk utlever bilen min på lørdag med NextGen-seter bak. Veldig fine. Barneseter type forover funket mye bedre enn fryktet.

Men. Jeg har ekstra seter helt bak, som jeg fikk, men jeg mangler festebranket på baksiden av next-gen baksetene slik at det ikke gå å klikke dem fast bak. Ringte Tesla og de sa da at jeg har fått feil bakseter. Det er visstnok ikke bare en brankett, men hele baksetet må byttes.

Spørsmålet mitt da er: Er det noen som har 7-seter _og_ nextgen-seter bak? Eller må jeg belage meg på å få en annen type sete på rad 2?

Jeg har også 7-seter med NG seter i hele bilen.

Ungene (3 stykker) krangler om å sitte bakerst  :)
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

AndreS

Sitat fra: sigurdi på torsdag 05. februar 2015, klokken 12:08
Var vel generelt svært få som ønsket å bytte bort fra nextgen setene, slik at bildet ble litt endret fra noen få klager til svært mange klager på at de ikke fikk bestilte seter. :-)

Er da lettere å legge til text i design studio slik at kjøpere blir oppmerksom på dette og kan velge.
Vil tro svært mange ønsker Nextgen bakseter om de ikke kan legges helt ned. 

Så litt for kjappe på avtrekkeren for å tilfredstille noen få kunder, som har klaget, de aller fleste har vært fornøyd og ønkser setene men siden de er fornøyde gir de ikke beskjed. :-)

Ja er pga ekstra sidestøtte i pute og rygg som gjør at de ikke kan legges helt ned, de treffer hverandre og da blir det dobbelt oppløfting.
Hadde støtten i ryggen vært fjernet og erstattet med rom inn, hadde de ikke vært like gode men kunne vært lagt helt ned. :-)

sigurdi

Har du prøvd å legge de ned? Støttene krasjer ikke i hverandre og setene kan legges helt ned
I3 i bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA