Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

DAB-radio

Startet av hsa77, søndag 11. januar 2015, klokken 13:50

« forrige - neste »

erik e

Hallo,man kan vel ikke velge bil ut fra "type" radio. Min drømmebil har IKKE RADIO. God helg. ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Trond.m

hallo, da har den kanskje litt gromlyd du kan høre på istedet. Men det er grenser for hvor interessant det er å høre på den høyfrekvente pipelyden fra motoren i en Zoe  :D God helg !

Trond.m

Dette kan være aktuelt for de som har kjøpt Renault Zoe uten å ha blitt  informert om at bilens radio ikke vil virke etter 2017. Dersom dette ikke står i tilbudet eller selgeren på annen måte kan dokumentere at kundene har blitt informert, så vil det kunne omfattes av kjøpsloven.

http://www.dinside.no/933657/uten-dab-i-bilen

Trond.m

Fortsatt ingen som har fått vite om når Zoe leveres med DAB + radio ?

ZZooee

Sitat fra: TM på torsdag 28. mai 2015, klokken 14:36
Fortsatt ingen som har fått vite om når Zoe leveres med DAB + radio ?

Kommer i løpet av året sier Renault til meg.
Kan alt bestilles som opsjon.

Trond.m

Hva mener du med "som opsjon". Tenker du på AutoDAB produktet som benytter FM båndet, gir dårlig mottak og koster meningsløst mye ?

kaiat

Jeg så en test av den nye Renault-SUV'en Kadjar, der ble det nevnt at bilen kom med DAB+ som standard. Da kommer det vel snart til Zoe også.

ZZooee

Sitat fra: TM på torsdag 28. mai 2015, klokken 15:46
Hva mener du med "som opsjon". Tenker du på AutoDAB produktet som benytter FM båndet, gir dårlig mottak og koster meningsløst mye ?

Aner ikke.
jeg bar om tilbud på en ny ZOE med DAB.
Det fikk jeg. Hva den radion er god for vet jeg ikke.

jabj

For ca. kr 4500.- får en AutoDAB som ekstrautstyr til nye ZOE R240, men denne løsningen bruker FM båndet for overføring og kan kun styres via ratthendelen. I tillegg bruker AutoDAB mellom 15-40 sekunder på å bytte kanal. Det andre alternativet er Dension sin DAB som bruker USB inngangen, og kan styres via 7" skjermen. Her dukker DAB kanalene opp som MP3 alternativer. Dobbel antenne i nye ZOE betyr mest sannsynlig bare at det er doble FM antenner (ingen dedikert DAB antenne). Dension alternativet kan og muligens benytte seg av en split adapter slik at en kan bruke den innebygde FM antenna i steden for jallamikket som limes på vinduet. Pris ca. 3000 kr.
Renault ZOE R240 Intens Easycharge 2015

Trond.m

Sitat fra: jabj på lørdag 30. mai 2015, klokken 13:45
For ca. kr 4500.- får en AutoDAB som ekstrautstyr til nye ZOE R240, men denne løsningen bruker FM båndet for overføring og kan kun styres via ratthendelen. I tillegg bruker AutoDAB mellom 15-40 sekunder på å bytte kanal. Det andre alternativet er Dension sin DAB som bruker USB inngangen, og kan styres via 7" skjermen. Her dukker DAB kanalene opp som MP3 alternativer. Dobbel antenne i nye ZOE betyr mest sannsynlig bare at det er doble FM antenner (ingen dedikert DAB antenne). Dension alternativet kan og muligens benytte seg av en split adapter slik at en kan bruke den innebygde FM antenna i steden for jallamikket som limes på vinduet. Pris ca. 3000 kr.
Er du sikker på at AutoDAB løsningen gir denne forsinkelsen ved bytte av kanal. Jeg trodde det bare gjaldt løsningen som baserer seg på konvertering av radiosendingen til MPEG format. Det må nødvendigvis ta noen sekunder for å konvertere, men å motta DAB og sende vider på FM båndet burde ikke ta mer enn et par sekunder.

hsa77

Sitat fra: TM på lørdag 30. mai 2015, klokken 14:30
Sitat fra: jabj på lørdag 30. mai 2015, klokken 13:45
For ca. kr 4500.- får en AutoDAB som ekstrautstyr til nye ZOE R240, men denne løsningen bruker FM båndet for overføring og kan kun styres via ratthendelen. I tillegg bruker AutoDAB mellom 15-40 sekunder på å bytte kanal. Det andre alternativet er Dension sin DAB som bruker USB inngangen, og kan styres via 7" skjermen. Her dukker DAB kanalene opp som MP3 alternativer. Dobbel antenne i nye ZOE betyr mest sannsynlig bare at det er doble FM antenner (ingen dedikert DAB antenne). Dension alternativet kan og muligens benytte seg av en split adapter slik at en kan bruke den innebygde FM antenna i steden for jallamikket som limes på vinduet. Pris ca. 3000 kr.
Er du sikker på at AutoDAB løsningen gir denne forsinkelsen ved bytte av kanal. Jeg trodde det bare gjaldt løsningen som baserer seg på konvertering av radiosendingen til MPEG format. Det må nødvendigvis ta noen sekunder for å konvertere, men å motta DAB og sende vider på FM båndet burde ikke ta mer enn et par sekunder.
Jeg har autodab adapter, den skifter kanal på et par sekunder. Mottaket er bra, men brukervennligheten er elendig. Det må ørten trykk og vri operasjoner til på ratthendelen for å søke inn den kanalen man vil ha og lagre den i preset. Jeg har også opplevd at hele greia kræsjet og lyden ble borte, da måtte jeg nullstille adapteret og alle presets ble slettet! Men om man stort sett veksler mellom to-tre kanaler fungerer det bra.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Trond.m

i følge forbrukerrådet må selger informere tydelig om at FM nettet slukkes i 2017. Dette kravet må også gjelde forbilforhandlere når de leverer FM radioer i bil.

http://www.dinside.no/933985/mener-elkjop-og-siba-selger-fm-radioer-ulovlig

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA