Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppvarmet frontrute. Spørsmål?

Startet av Stikkkontakt, mandag 05. januar 2015, klokken 20:44

« forrige - neste »

rlnd


Sitat fra: Bawler på fredag 06. februar 2015, klokken 21:16
Sitat fra: rlnd på fredag 06. februar 2015, klokken 19:51
Artig, nå har jeg plutselig fått ruteoppvarming og avgangstid i appen etter å ha klaget til møller, bilen hadde produksjonsuke 44.

Wtf

på web og?

Ja, både app og web, har testet og de virker!
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

anna

Interessant. Bra for deg! Vet du hva Møller gjorde for å få ordnet den?

EV - Driver

Sitat fra: rlnd på fredag 06. februar 2015, klokken 22:10

Sitat fra: Bawler på fredag 06. februar 2015, klokken 21:16
Sitat fra: rlnd på fredag 06. februar 2015, klokken 19:51
Artig, nå har jeg plutselig fått ruteoppvarming og avgangstid i appen etter å ha klaget til møller, bilen hadde produksjonsuke 44.

Wtf

på web og?

Ja, både app og web, har testet og de virker!
Har du hatt bilen inne hos Møller eller virket det bare plutselig?
VW ID.4 Max bestilt 09.2020
Hyundai Kona April 2020 -Solgt
Hyundai Ioniq 2019 10/10-2019 -
E-up mottatt april 2014 - solgt april 2020
E-Golf mottatt 23/1-15 - solgt juli 2019

HelectriC

Sitat fra: rlnd på fredag 06. februar 2015, klokken 19:51
Artig, nå har jeg plutselig fått ruteoppvarming og avgangstid i appen etter å ha klaget til møller, bilen hadde produksjonsuke 44.

Å dette mente Møller er fysisk umulig! Jeg liker innstillingen fra Møller; til det motsatsen er bevist er alt umulig, flott;-)
ioniq 5

Råde

Da kan jeg trøste d'herrer med at alt er som det pleier i min app. Prod 43. Heia møller.
e-Golf | X75D

mihkku

#110
Møller har vel sendt ninjaer med oppgave om å skifte styreenheten på eGolfene rundt om i Norge. Se etter spor i sneen!

rlnd

Det begynte med at jeg ikke fikk registrert bilen på carnet, hadde den inne hos møller for at de skulle ordne registreringen men de fikk ikke ordnet det den dagen. Så plutselig en uke senere fikk jeg registrert den, men en kamerat som akkurat hadde fått sin egolf hadde flere funksjoner enn meg. Så da sendte jeg en ny epost til møller for å høre hvorfor jeg manglet funksjoner,  sånn jeg har forstått det har servicelederen her tatt det direkte med fabrikken i tyskland og plutselig i dag fikk jeg de ekstra funksjonene på plass.
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

EL-John

Betyr dette at vi som har biler som er levert i mai 2014 også kan få alle funksjonene i Car-Net?
VW e-Golf 2014 uten VP
-Med Eibach Pro-Kit senkesett
-Audi Proline 18" felger med 225/40-18 GY EfficientGrip Performance på sommerhjul
-VW Astana 16" felger med GY 205/55-16 UltraGrip 2 på vinterhjul.

Land Rover Discovery 3 HSE PP 2007 - Familiens turbil.

HelectriC

Sitat fra: rlnd på lørdag 07. februar 2015, klokken 01:27
Det begynte med at jeg ikke fikk registrert bilen på carnet, hadde den inne hos møller for at de skulle ordne registreringen men de fikk ikke ordnet det den dagen. Så plutselig en uke senere fikk jeg registrert den, men en kamerat som akkurat hadde fått sin egolf hadde flere funksjoner enn meg. Så da sendte jeg en ny epost til møller for å høre hvorfor jeg manglet funksjoner,  sånn jeg har forstått det har servicelederen her tatt det direkte med fabrikken i tyskland og plutselig i dag fikk jeg de ekstra funksjonene på plass.

Hadde vart veldig hjelpsomt dersom du kunne spørre mer nøyaktig hva de gjorde med bilen din. Virker som eneste måten å få noe gjort er å komme med konkret forslag til hva som skal gjøres. Da har vi som fremdeles ikke har disse funksjoner bedre mulighet å få de samme gjort. For meg virker det som så lenge JEG ikke kommer opp med løsningen til Møller så finnes det ikke noen løsning på problemet.
ioniq 5

Nickelilltroll

Sitat fra: HelectriC på torsdag 05. februar 2015, klokken 09:36
Sitat fra: Nickelilltroll på onsdag 04. februar 2015, klokken 11:53
Lov å nappe til i svar angående å la vinduesvarmeren stå på da dere låser bil?

Min er produsert i uke 37. Testet dette og da kommer vinduesvarme på forvarming op i carnet-app :)

Skal og sies at jeg ALDRIG sett det valget før. Har heller ikke testet hvis det fungerer(Ga op og monterte som sagt et defasystem).

kommer knappen opp når du er helt logget in i car net, med passord OG pinkode? jeg ser knappen der når jeg har logget in me passord, men med en gang jeg trykker in PIN, så forsvinner den. kan du faktisk bruke funksjonen i car net? hadde vart supert om du kunne prøve. dette ville helt luke ut Møller sin officielle standpunkt om at biler før uke 45 ikke har denne funksjon pga hardware i styrenheten.

Valget med vinduesvarme kommer opp hver gang nå. Bare la den stå på da bilen blir parkert. Har ikke oppdatert app el noe annet.
Logger in på min app med pin hver gang, fra start. Aldrig brukt passord etter første gang jeg brukte app. Kan vare vi har forskjellige mobiler el noe? ???
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

rlnd

Sitat fra: HelectriC på lørdag 07. februar 2015, klokken 09:35
Sitat fra: rlnd på lørdag 07. februar 2015, klokken 01:27
Det begynte med at jeg ikke fikk registrert bilen på carnet, hadde den inne hos møller for at de skulle ordne registreringen men de fikk ikke ordnet det den dagen. Så plutselig en uke senere fikk jeg registrert den, men en kamerat som akkurat hadde fått sin egolf hadde flere funksjoner enn meg. Så da sendte jeg en ny epost til møller for å høre hvorfor jeg manglet funksjoner,  sånn jeg har forstått det har servicelederen her tatt det direkte med fabrikken i tyskland og plutselig i dag fikk jeg de ekstra funksjonene på plass.

Hadde vart veldig hjelpsomt dersom du kunne spørre mer nøyaktig hva de gjorde med bilen din. Virker som eneste måten å få noe gjort er å komme med konkret forslag til hva som skal gjøres. Da har vi som fremdeles ikke har disse funksjoner bedre mulighet å få de samme gjort. For meg virker det som så lenge JEG ikke kommer opp med løsningen til Møller så finnes det ikke noen løsning på problemet.

Sånn jeg forstod det på han jeg snakket med på service-avdelingen så prøvde de bare å re-sette kommunikasjonsenheten i bilen ved å trekke ut sikringen og deretter forsøke å registrere bilen på carnet, de ga ikke beskjed om at noe ble byttet når jeg hadde den inne.

Etter dette har ikke bilen vært inne, jeg har kun hatt epostkorrespondanse med service-avdelingen, som igjen har kommunisert med fabrikken i tyskland.
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

HelectriC

Sitat fra: Nickelilltroll på lørdag 07. februar 2015, klokken 10:29
Sitat fra: HelectriC på torsdag 05. februar 2015, klokken 09:36
Sitat fra: Nickelilltroll på onsdag 04. februar 2015, klokken 11:53
Lov å nappe til i svar angående å la vinduesvarmeren stå på da dere låser bil?

Min er produsert i uke 37. Testet dette og da kommer vinduesvarme på forvarming op i carnet-app :)

Skal og sies at jeg ALDRIG sett det valget før. Har heller ikke testet hvis det fungerer(Ga op og monterte som sagt et defasystem).

kommer knappen opp når du er helt logget in i car net, med passord OG pinkode? jeg ser knappen der når jeg har logget in me passord, men med en gang jeg trykker in PIN, så forsvinner den. kan du faktisk bruke funksjonen i car net? hadde vart supert om du kunne prøve. dette ville helt luke ut Møller sin officielle standpunkt om at biler før uke 45 ikke har denne funksjon pga hardware i styrenheten.

Valget med vinduesvarme kommer opp hver gang nå. Bare la den stå på da bilen blir parkert. Har ikke oppdatert app el noe annet.
Logger in på min app med pin hver gang, fra start. Aldrig brukt passord etter første gang jeg brukte app. Kan vare vi har forskjellige mobiler el noe? ???

Når jeg logger in på car net på PC/Windows Phone må jeg først skrive in bruker og passord, etter det må jeg skrive in PIN. I appen på iPaden er PIN nok. Men det er kun på car net/PC/Windows Phone jeg ser frontruteknappen mellom passord og PIN. I appen ser jeg den aldri. Har Windows phone så har ikke noen app til den når jeg er underveis. Appen på IPaden bruker jeg kun når jeg er hjemme (har ikke med iPaden ut)
ioniq 5

HelectriC

Sitat fra: rlnd på lørdag 07. februar 2015, klokken 13:56
Sitat fra: HelectriC på lørdag 07. februar 2015, klokken 09:35
Sitat fra: rlnd på lørdag 07. februar 2015, klokken 01:27
Det begynte med at jeg ikke fikk registrert bilen på carnet, hadde den inne hos møller for at de skulle ordne registreringen men de fikk ikke ordnet det den dagen. Så plutselig en uke senere fikk jeg registrert den, men en kamerat som akkurat hadde fått sin egolf hadde flere funksjoner enn meg. Så da sendte jeg en ny epost til møller for å høre hvorfor jeg manglet funksjoner,  sånn jeg har forstått det har servicelederen her tatt det direkte med fabrikken i tyskland og plutselig i dag fikk jeg de ekstra funksjonene på plass.

Hadde vart veldig hjelpsomt dersom du kunne spørre mer nøyaktig hva de gjorde med bilen din. Virker som eneste måten å få noe gjort er å komme med konkret forslag til hva som skal gjøres. Da har vi som fremdeles ikke har disse funksjoner bedre mulighet å få de samme gjort. For meg virker det som så lenge JEG ikke kommer opp med løsningen til Møller så finnes det ikke noen løsning på problemet.

Sånn jeg forstod det på han jeg snakket med på service-avdelingen så prøvde de bare å re-sette kommunikasjonsenheten i bilen ved å trekke ut sikringen og deretter forsøke å registrere bilen på carnet, de ga ikke beskjed om at noe ble byttet når jeg hadde den inne.

Etter dette har ikke bilen vært inne, jeg har kun hatt epostkorrespondanse med service-avdelingen, som igjen har kommunisert med fabrikken i tyskland.

OK, skal spørre om de kan gjøre samme med min.
ioniq 5

TheLucky

Sitat fra: HelectriC på lørdag 07. februar 2015, klokken 14:40
Sitat fra: rlnd på lørdag 07. februar 2015, klokken 13:56

Sånn jeg forstod det på han jeg snakket med på service-avdelingen så prøvde de bare å re-sette kommunikasjonsenheten i bilen ved å trekke ut sikringen og deretter forsøke å registrere bilen på carnet, de ga ikke beskjed om at noe ble byttet når jeg hadde den inne.

Etter dette har ikke bilen vært inne, jeg har kun hatt epostkorrespondanse med service-avdelingen, som igjen har kommunisert med fabrikken i tyskland.

OK, skal spørre om de kan gjøre samme med min.

Er det noe nytt her - er det flere som har fått utført tilsvarende magi og kan bekrefte at det fungerer? Min bil har produksjonsuke 42 og mangler opsjonene.

Lars Rødset

Sitat fra: rlnd på lørdag 07. februar 2015, klokken 01:27
Det begynte med at jeg ikke fikk registrert bilen på carnet, hadde den inne hos møller for at de skulle ordne registreringen men de fikk ikke ordnet det den dagen. Så plutselig en uke senere fikk jeg registrert den, men en kamerat som akkurat hadde fått sin egolf hadde flere funksjoner enn meg. Så da sendte jeg en ny epost til møller for å høre hvorfor jeg manglet funksjoner,  sånn jeg har forstått det har servicelederen her tatt det direkte med fabrikken i tyskland og plutselig i dag fikk jeg de ekstra funksjonene på plass.

Hvilken Møller-avdeling er det du har vært hos?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA