Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor mange kWh tilgjengelig på batteriet

Startet av Hyperstress, tirsdag 30. desember 2014, klokken 09:27

« forrige - neste »

lunitiks

Sant nok. En fullstendig ribbet s60d koster forøvrig nå mer enn min greit utstyrte s70d som ikke har fylt 1 år ennå
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

N00b

En ny 60D tikker inn 100.000,- mer med tilsvarende utstyr enn min 85D. 

Money talks.

tkjoerlaug

Kan derfor ikke klage på at de som kjøper nå får mer batteri for pengene. Det er handler vel mer om at tallet bakpå er mer riktig nå. Men slike tall får man vel billig på ebay?

Noen som har målt nye 90D batterier? Gjelder det samme der slik at disse nå er 10kwh større enn de gamle 85?

Muffinman

Her synes jeg flere blander ting som ikke har noe med hverandre å gjøre. Uten at jeg ønsker å ta stilling til saken synes jeg det er merkelig å mene at når selger har levert en vare som gir mindre enn oppgitt skal det oppveies av valutasvingninger, eller at selger i etterkant har økt sine priser.

tkjoerlaug

Muffinmann, du har et godt poeng. Jeg sauser ting sammen. Men jeg er happy likevel. Men skal vise mer forståelse dersom andre er misfornøyd.


Bjoris

Lover bra for både 60 og 70 med 75 batteriet dette. Selv om Tesla skulle ha tatt 5 kWh av på 70 så skal det da være 69 kWh tilgjengelig! Det er kanon, tipper også at det er minst 60 kWh tilgjengelig på 60, iallefall X da Tesla ikke er tjent med at denne får rykte på seg for å ha veldig kort rekkevidde.

Har det 68+4 på gml 70D?

Dette er en forståelig strategi, men litt som å ta fra de rike og gi til de ikke fult så rike, prisen for siste kWh som er tilgjengelig er rimelig heftig syns nå jeg...

N00b

Nå har Muffinman den Teslaen med dårligst batteri i Norge og det er jo ironisk da, han som har tatt vare på det som om det var et kjært og etterlengtet barn.
Han har ikke akkurat tatt dette som en sørlending.

Følger med stor interesse av som skjer. Tipper det blir et nytt, rekondisjonert brukt batteri på han.

lunitiks

Sitat fra: N00b på onsdag 20. juli 2016, klokken 18:21
Tipper det blir et nytt, rekondisjonert brukt batteri på han.

Nytt, rekondisjonert brukt batteri, tror du?

Jeg gjetter et nytt, gjenvunnet, omdisponert, gjenbrukt, rekomponert, ombevart, gjenoppreist og overflaterekomponert, ferskt batteri på muffin
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

#249
Nåh, ingen kupping av tråden med denne saken igjen, den er vel diskutert og beskrevet tilstrekkelig. Ikke minst av meg i frustrasjon. Det er imidlertid et tilbakelagt stadium siden alle øvrige saker er blitt forbilledlig ordnet av servicesenteret på Møre. Får virkelig den gode "above and beyond"-følelsen over å være Teslaeier (og entusiast) der etter nedturene et annet sted i 2014 og 2015 som resulterte i at jeg vurderte å kvitte meg med bilene og aldri se meg tilbake.

Sitateg gjetter et nytt, gjenvunnet, omdisponert, gjenbrukt, rekomponert, ombevart, gjenoppreist og overflaterekomponert, ferskt batteri
Nå er det ikke sikkert at det er batteriet som er problemet, selv om jeg så litt rar oppførsel på noen celler når jeg logget en superlading. Kan like godt være BMS.

Vil ikke være med på gjetteleken, men skal nøye meg med å si at jeg har tiltro til at det blir ordnet. Jeg blir fornøyd om jeg ender opp med en bil som har en fornuftig restkapasitet, og veldig glad om denne blir av en størrelse som gjenspeiler all umaken jeg har gjort meg for å behandle batteriet best mulig - nettopp med tanke på restkapasitet.

EDIT:
Sitat fra: Tesla P85D på torsdag 21. juli 2016, klokken 03:57
348km ved 90%.
Det er faktisk nøyaktig hva vår bil viser på 100% :)

kjølholdt

Da er vi to muffinman jeg håper at jeg får et med minimum 386 typical alternativt et helt nytt
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Tesla P85D

Har nå fått installert nytt batteri av Tesla på min P85D. Det gamle hadde viss nok en intern data feil i batteriets styringssystem. Og ergo så byttet dem. Topp service hos Tesla Trheim. Ser at noen her skriver at på 7.0 hadde noen for eksempel 359-360 på 90% og på 7.1 gikk rekkevidden ned til 348km ved 90%. Prøvde og full lade i går og da fikk jeg 402km i displayet. For de av dere som har satt dere skikkelig inn i dette så kan jeg nevne at batteriet som ble installert hadde følgende kode: ASY, HV BATT, S3, BB, DUMO, REMAN, MDLS (1057472-01-E) så om jeg har fått et gammelt batteri som er reparert eller om det er helt nytt vet jeg ikke. Men 402 km ser jo nesten ut som at jeg er tilbake til samme typical som da bilen var ny...
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

lunitiks

#252
Sitat fra: Tesla P85D på torsdag 21. juli 2016, klokken 03:57
Har nå fått installert nytt batteri av Tesla på min P85D. Det gamle hadde viss nok en intern data feil i batteriets styringssystem. Og ergo så byttet dem. Topp service hos Tesla Trheim. Ser at noen her skriver at på 7.0 hadde noen for eksempel 359-360 på 90% og på 7.1 gikk rekkevidden ned til 348km ved 90%. Prøvde og full lade i går og da fikk jeg 402km i displayet. For de av dere som har satt dere skikkelig inn i dette så kan jeg nevne at batteriet som ble installert hadde følgende kode: ASY, HV BATT, S3, BB, DUMO, REMAN, MDLS (1057472-01-E) så om jeg har fått et gammelt batteri som er reparert eller om det er helt nytt vet jeg ikke. Men 402 km ser jo nesten ut som at jeg er tilbake til samme typical som da bilen var ny...

Ser ut til at du har fått et overhalt "1.5"-85kWh-batteri, med høyeste batterikapasitet og mulighet for opptil 120kW supercharging. (Bilene som rulles ut fra fabrikken nå har "2.0"-batterier. "1.0", "1.5" og "2.0" er betegnelser på hovedrevisjoner/-generasjoner, går jeg ut fra.)


EDIT: Hvis du knipser et bilde av klistrelappen under bilen, bak forhjulet, så kan vi se når batteriet ditt ble produsert
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Tesla P85D

Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA