Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

hurtig og hurtig... -8 og hjemlengsel

Startet av Zero-talent, søndag 28. desember 2014, klokken 20:45

« forrige - neste »

Zero-talent

-8 grader og på vei hjem fra juleferie. Stått på hurtiglader i Tønsberg i tre kvarter og ventet på å øke fra 39 til 80%. Var klar over at vinter og kulde ikke er så bra, men dette var jo latterlig. Er ikke idealistisk nok til å holde på med dette kjenner jeg. Blir ikke flere turer på meg hvor jeg må basere meg på "hurtig"lading... 
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
2021 tesla model 3 LR - "midtlivskrisa"
Pendler Porsgrunn - Horten

K S

Hmmmmm, noen som har prøvd tilsvarende med Soul og evt andre merker, håper Leaf er av de tregere, hvis ikke kommer jeg til å droppe turer som krever hurtiglading.....

Råde

e-Golf | X75D

emil

Hadde planer om å prøve hurtiglading i 10-12 minus grader med noen minusgrader i batteripakken også, men gikk tom for strøm før jeg kom så langt så jeg dro heller hjem.

Ellers er venting på hurtiglading noe jeg har tatt som konsekvens av å kjøre Leaf og å ikke ha fossilbil og gidder ikke irritere meg over hverken tiden eller kostnaden (heldigvis ikke noen ishavsveiladere der jeg kjører).

Mippen

Jeg ladet fra 29% til 85% i går på 35 minutter på hurtigladeren på Knarvik utenfor Bergen. Det var like kaldt når jeg ladet. Sikker på at det ikke var en semi hurtiglader du ladet på? De gir ikke like mye effekt.
Fremtiden er elektrisk.

emil

Sitat fra: Mippen på søndag 28. desember 2014, klokken 21:45
Jeg ladet fra 29% til 85% i går på 35 minutter på hurtigladeren på Knarvik utenfor Bergen. Det var like kaldt når jeg ladet. Sikker på at det ikke var en semi hurtiglader du ladet på? De gir ikke like mye effekt.

Er bare to semihurtige CHAdeMO ladere her i landet, Statoil Majorstua og Odd foppalstadion i Skien.

Men 10-20 grader forskjell på batteritemperaturen kan nok utgjøre ganske store forskjeller på ladetid.

Mippen

Min hadde 3 streker på batteri temp da den står ute.
Fremtiden er elektrisk.

Gliderman

Står i Sandvika og lader nå. - 12 og startet med 3 streker. Brukt 20min fra 23 til 53%. Tar litt tid nå i kulda.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

Zero-talent

Hurtigladeren til Nissan i Tønsberg. Tre streker på batteriet. 39-72% gikk på en halvtime, så tok det femten minutter til å komme opp i 79%. Visste hurtiglading gikk sakte i kulda, men dette var i overkant. Kom hjem til slutt, men neste vintertur hjem blir det nok fossilen :(
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
2021 tesla model 3 LR - "midtlivskrisa"
Pendler Porsgrunn - Horten

Gliderman

Det ble 40 min fra 23 til 71% med hurtiglading i Sandvika og enda 10 min i Drammen for komme hjem til Holmestrand. Går mye energi nå i kulda. 185km og 4 hurtigladinger i dag. I morgen er det ny safari og mer hurtiglading. Så lenge det er fungerende hurtigladere så funker elbilen for meg.

Mvh
Svein Erik
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

svingen

Fikk 2kw på 10 min ion her om dagen,var vel ca40% soc trenye heldigvis bare 2kw får å komme hjemm,ville vært kjekt med 11 kw lader i vinter året er jo ofte man handler etc og kunne ha ladet da går jo neste like fort som "hurtig" lading og ;-)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Zero-talent

Sitat fra: Gliderman på mandag 29. desember 2014, klokken 00:35
Det ble 40 min fra 23 til 71% med hurtiglading i Sandvika og enda 10 min i Drammen for komme hjem til Holmestrand. Går mye energi nå i kulda. 185km og 4 hurtigladinger i dag. I morgen er det ny safari og mer hurtiglading. Så lenge det er fungerende hurtigladere så funker elbilen for meg.

Mvh
Svein Erik

Da er du en langt mer tålmodig mann enn meg. Greit nok i går som jeg kjørte alene. Verre med utålmodige barn i bilen...
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
2021 tesla model 3 LR - "midtlivskrisa"
Pendler Porsgrunn - Horten

terjebc

Jeg har erfart at det ofte går fortere når jeg er under 10% Ladet fra skillepaddemodus til 75% i minus 10 ifjor. Da var også batteriet godt og varmt ved ferdig lading og ga meg bedre rekkevidde
KIA Soul EV  feb.2015 - sept 2018/  Nissan Leaf 40kWh Sept 2018 - Feb 19 /  KIA E-Niro 64kWh FE - Feb 2019 - nov 2021 / KIA EV6 2WD EX Nov 21 -

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA