Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forvarming er ikke bare bra

Startet av Kent, lørdag 27. desember 2014, klokken 04:35

« forrige - neste »

Kent

Parkerte golfen min før jeg dro på juleferie for halvannen uke siden med halvt batteri (og 40km hjem), altså flott oppbevaringsnivå, og god  margin til å komme meg hjem igjen.

Tenkte selvfølgelig ikke på å slå av timerene, så bilen har forvarma seg 2 ganger om dagen i 9 dager. God margin ble plutselig ikke så veldig god margin når flyet landa og jeg skulle kjøre hjem i kveld. Heldigvis var ikke jobben så langt unna, så stakk innom der og lada ett par timer.
Etter en lang dags reise var det jo å jobbe som frista absolutt mest, spesielt etter midnatt

Lesson learned. :'(






Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

Ohm

Flaks at batteriet ikke ble helt tomt da. Ellers så er det mulig at forvarmingen slutter å fungere når det er lite batteri?

Hvor flatt var egentlig batteriet ditt?

Skulle tro at 9 dager a 2x oppvarming ville tømme batteriet helt.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

jonrb

#2
På e-up! stopper forvarmingen når batteriet når "nedre batteriladegrense". Vil tro det er en tilsvarende innstilling på eGolf også.
VW e-up! 2014
VW e-Golf FL 2017
Venter på ID BUZZ

Kent

Jeg hadde rundt 25% batteri igjen når jeg kom til bilen, så er nok en eller annen grense der.
Jeg har nedre grense på 60% stilt inn på min bil, så det er vel neppe det som begrenser, med mindre det kan være andre ting som har tappet bilen for strøm?
Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

Råde

Jeg minnes å ha lest noe om 30% nedre grense for forvarming uten tilkoblet strøm i instruksjonsboka?
e-Golf | X75D

lightningii

Du bruker ikke carnet?
Sitat fra: Kent på lørdag 27. desember 2014, klokken 04:35
Parkerte golfen min før jeg dro på juleferie for halvannen uke siden med halvt batteri (og 40km hjem), altså flott oppbevaringsnivå, og god  margin til å komme meg hjem igjen.

Tenkte selvfølgelig ikke på å slå av timerene, så bilen har forvarma seg 2 ganger om dagen i 9 dager. God margin ble plutselig ikke så veldig god margin når flyet landa og jeg skulle kjøre hjem i kveld. Heldigvis var ikke jobben så langt unna, så stakk innom der og lada ett par timer.
Etter en lang dags reise var det jo å jobbe som frista absolutt mest, spesielt etter midnatt

Lesson learned. :'(

Kent

Sitat fra: lightningii på lørdag 27. desember 2014, klokken 20:22
Du bruker ikke carnet?

Njo, men er litt for sent å finne ut at bilen er tappa for strøm når man skal sette på varme noen min før man ankommer bilen.
Man får vel ikke fjerna timerne via appen heller?
Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

Ohm

Nei, får ikke fjernet dem, men du kunne 2 ganger i døgnet logget deg på å stoppet den manuelt. Men Litt tungvint.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Kent

Hehe, ja. Stå opp 7 hver morgen i ferien for å slå av forvarminga er aktuelt :)
Ikke la jeg merke til det før det var for sent uansett.

Tingen var bare at jeg ikke så for meg dette scenarioet. Hadde jeg tenkt litt i forkant hadde jeg jo slått av timerne.
Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

Terjer

Sitat fra: Ohm på lørdag 27. desember 2014, klokken 20:39
Nei, får ikke fjernet dem, men du kunne 2 ganger i døgnet logget deg på å stoppet den manuelt. Men Litt tungvint.

På carnet til e-up kan man velge om man skal bruke forvarme med eller uten ekstern strømforsyning. Det kan man gjøre både nettleseren og i appen. Er det ikke samme mulighet for dette på e-golf?
VW e-up!
MG4

Ohm

#10
Sitat fra: Ohm på søndag 28. desember 2014, klokken 07:35
@ Terjer: Ja, det var jo en smart tanke og det burde vært en mulighet. Har ikket testet, men høres logisk ut. Du kan jo skru av forvarming fra batteriet i appen på eGolf også.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Nuvolari

Sitat fra: Terjer på søndag 28. desember 2014, klokken 06:53
Sitat fra: Ohm på lørdag 27. desember 2014, klokken 20:39
Nei, får ikke fjernet dem, men du kunne 2 ganger i døgnet logget deg på å stoppet den manuelt. Men Litt tungvint.

På carnet til e-up kan man velge om man skal bruke forvarme med eller uten ekstern strømforsyning. Det kan man gjøre både nettleseren og i appen. Er det ikke samme mulighet for dette på e-golf?

Samme mulighet på eGolf.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA