Kommer det større batteripakke enn 85kWh?

Startet av Teslanewbie, søndag 21. desember 2014, klokken 11:19

« forrige - neste »

Også_Øyvind_H

Sitat fra: petersv på mandag 29. desember 2014, klokken 09:34
Sitat fra: Teslanewbie på søndag 28. desember 2014, klokken 22:15
Med den dårlige rangen på p85d  blir løsningen sannsynlig at de oppgrader batteripakken ..

Oppspinn blir ikke mer sant av å repetere det i det uendelige, kan du være så snill å gi deg nå?

(Vil ikke ha noe svar med unnskydninger, kun at du tenker over det jeg sier, og klarer å la vær å svare.)
+1
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Eip

Med den dårlige rangen på p85d  blir løsningen sannsynlig at de oppgrader batteripakken ..

Oppspinn blir ikke mer sant av å repetere det i det uendelige, kan du være så snill å gi deg nå?

(Vil ikke ha noe svar med unnskydninger, kun at du tenker over det jeg sier, og klarer å la vær å svare.)

+1

Vet noen om det er mulig å ignorere all tekst fra enkelte brukernavn?
VIN: 509XX PD

Teslanewbie

Sitat fra: Også_Øyvind_H på mandag 29. desember 2014, klokken 13:09

+1

Enkelte mennesker er rare ...

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

sigurdi

On Topic
Nei Tesla kommer ikke med større batteri pga software til P85D ikke er ferdig.
Tesla kommer med oppgradert pakke når oppgradert batteri kjemi er ferdig utestet og klar for markedet.
Horten
Model X90D (18.03.17)

Teslanewbie

Sitat fra: sigurdi på søndag 28. desember 2014, klokken 23:50
Forstår ikke helt hvorfor du repeterer dette igjen og igjen.
Så lenge softwaren til D ikke er ferdig - manglet Normal modus. (Kun sport og Insane) og vi ikke vet hva rekevidden på S85D og P85D blir i Normal modus.
Med samme batterikjemi som har vært i bruk frem til nå, så er det ikke fysisk plass til mer en 85kWh i dagens batteripakke.
Ønsker du at Tesla skal lansere en ny batteritype før det er ferdig uttestet og klar for markedet?
Er nok litt større problem å få et uferdig og ikke utprøvd batteri, en biler med uferdig software.

Lurer på hva folk hadde sakt om levering på bilene ble rett og slett utsatt til softwaren ble ferdig.

Tror det er det som blir fasiten fremover, at Tesla ikke viser eller leverer noe før det fungerer 110%, noe som betyr at vi må vente svært mye lengre på oppdateringer og nye biler og versjoner. :-(

Så lenge hardware er på plass kan jeg godt få en vare som blir bedre over tid og kan bruke den mens jeg venter, med noen bugs og begrensninger.

problemet er jo bare at jeg har bestilt bilen på specs som Tesla og Elon har gått offentlig med.. nå viser det seg at realiteten er annerledes og nye eiere av P85D biler risikerer å bli sittende med biler som har 250-290km range... du ser ikke dette som problematisk?

Den eneste reelle løsningen er en ny batteripakke. det viser seg også at de nye Panasonic batteriene har økt lagringskapasitet i hver celle så teoretisk kan de med samme antall celler nå produsere en batteripakke på aprox 100kwh uten å endre strukturen og vekten.

REF:

Sitat fra: moonbuggy på lørdag 27. desember 2014, klokken 13:21
Batteripakken til Tesla P85 bruker nå, er panasonics 18560 cellene på 3200Ah. 7104 av disse (74serie*96parallell) gir en kapasitet på 85,2 kwh.
Panasonic har nå et standard 18560 på 3600ah (samme størrelse og omtrent samme vekt). Det skulle uten videre  kunne gi en kapasitet på 95,9 kwh, uten andre endringer enn å bruke de nye cellene.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

thilo

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 29. desember 2014, klokken 13:35problemet er jo bare at jeg har bestilt bilen på specs som Tesla og Elon har gått offentlig med.. nå viser det seg at realiteten er annerledes og nye eiere av P85D biler risikerer å bli sittende med biler som har 250-290km range... du ser ikke dette som problematisk?

Avbestill bilen og henvis til avvikende specs, da få du sikkert tilbakkebetalt depositumet ditt. Så venter du til bilen er testet i Norge og da avgjør du om du skal ha den som den er eller ikke. Problem solved!
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

Også_Øyvind_H

Sitat fra: thilo på mandag 29. desember 2014, klokken 14:21
Sitat fra: Teslanewbie på mandag 29. desember 2014, klokken 13:35problemet er jo bare at jeg har bestilt bilen på specs som Tesla og Elon har gått offentlig med.. nå viser det seg at realiteten er annerledes og nye eiere av P85D biler risikerer å bli sittende med biler som har 250-290km range... du ser ikke dette som problematisk?

Avbestill bilen og henvis til avvikende specs, da få du sikkert tilbakkebetalt depositumet ditt. Så venter du til bilen er testet i Norge og da avgjør du om du skal ha den som den er eller ikke. Problem solved!

+1
Åpenbart rett løsning for Teslanewbie når han har bestilt en annen bil en det han trodde. ALLE vet at det finnes celler med større kapasitet og at disse kan få plass i batteripakken, men det er faktisk ikke det Tesla solgte.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

sigurdi

At bilene kanskje blir levert om to tre måneder med kortete rekevidde, så må du vurdere om dette er det viktigste for deg.
Du kan helt sikkert nedgradere til P85 om du ønsker rekevidden denne har, og godt mulig få bil mye raskere.
Hadde jeg bestilt P85D hadde det ikke vært for rekevidden, men akselerasjonen som er helt sinsykt rå. (Var nær å bestille, men fornuften seirer siden det er feil bil for vår bruk desverre)

Tesla bruker modifiserte Panasonic battetier, ikke samme elektolytt addetiver som standard batterier, produsert av Panasonic med Tesla sitt oppsett.
Er nok ikke bare å bytte til nye Celler med høyere kapasitet, kjøling, varmeutvikling, indre kretser osv osv må testes ut og gå gjennom langtids tester før det kommer i noen bil.
Hadde det vært enklere en å fikse software hadde nok Roadster 3.0 fått de barteriene og da fått høyere kapasitet en 70kWh og klar 400 miles med original dekk og uten luft kit.
Så Tesla er nok langt fra klar med ny batteripakker desverre, håper i det lengste at de er klar til X lanseringen.
Horten
Model X90D (18.03.17)

Teslanewbie

Avbestiller ikke men selger kanskje videre min reservasjon til gammel pris + 50 000kr ..  ;D
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Teslanewbie

Sitat fra: Også_Øyvind_H på mandag 29. desember 2014, klokken 14:32

+1
Åpenbart rett løsning for Teslanewbie når han har bestilt en annen bil en det han trodde. ALLE vet at det finnes celler med større kapasitet og at disse kan få plass i batteripakken, men det er faktisk ikke det Tesla solgte.

Tesla Solgte en bil som skulle ha samme eller litt lengere rekkevidde enn min nåværende P85... Nå viser det seg at rekkevidden foreløpig er mellom 15-20% lavere..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Også_Øyvind_H

10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Havebigfun

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 29. desember 2014, klokken 14:51
Tesla solgte en bil som skulle ha samme eller litt lengere rekkevidde enn min nåværende P85... Nå viser det seg at rekkevidden foreløpig er mellom 15-20% lavere..
Nå er det på tide å roe det litt ned- Vi vet at SW ikke er ferdig- derfor vet vi per idag ikke hvilken konkret rekkevidde bilen kommer til å få.
Som andre har sagt kan du avlyse din bestilling når som helst- ikke slit oss ut med de samme påstandene som riktignok er relatert til erfaringer fra USA men altså med en annen SW enn den vi kommer til å ha.
Avlyser du kommer du til å få depositumet tilbake- hvis din påstand er riktig med den SW- versjonen Tesla mener er riktig- altså ikke den nåværende.

Teslanewbie

Sitat fra: Havebigfun på mandag 29. desember 2014, klokken 17:00
Sitat fra: Teslanewbie på mandag 29. desember 2014, klokken 14:51
Tesla solgte en bil som skulle ha samme eller litt lengere rekkevidde enn min nåværende P85... Nå viser det seg at rekkevidden foreløpig er mellom 15-20% lavere..
Nå er det på tide å roe det litt ned- Vi vet at SW ikke er ferdig- derfor vet vi per idag ikke hvilken konkret rekkevidde bilen kommer til å få.
Som andre har sagt kan du avlyse din bestilling når som helst- ikke slit oss ut med de samme påstandene som riktignok er relatert til erfaringer fra USA men altså med en annen SW enn den vi kommer til å ha.
Avlyser du kommer du til å få depositumet tilbake- hvis din påstand er riktig med den SW- versjonen Tesla mener er riktig- altså ikke den nåværende.

Jeg avventer situasjonen. Det bør  komme en avklaring i løpet av de nærmeste ukene . Tror neppe bilen er vanskelig å selge hvis jeg bestemmer meg for det ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

mr.rs4

Jeg mener jeg har hørt en Tesla ansatt har sakt at det er større batteri en kan låne av Tesla, om en skulle til fjells en tur.
Og da mener jeg det var et 100kw batteri. Var bare å komme innom og de byttet ut batteriet. Leverte tilbake etter fjell turen. De har nok ikke mange av de da.
Så om dette stemmer så er det vel ikke langt ifra å få tak på et slik 100kw batteri.
Og sikkert mulighet for å kjøpe / oppgradere senere?

Dette gjaldt Tesla Stavanger.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Kim L

Hvis rekkevidden ikke holder mål i forhold til hva som er lovet er jo dette litt surt, men regner da med at vi får en " rimelig" pris på oppgradering av batteri når den tid eventuellt kommer.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA