Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prisøkning pga valuta er et faktum. Hva gjør dere med X reservasjon?

Startet av olabt, torsdag 18. desember 2014, klokken 12:19

« forrige - neste »

samotholt

Jeg trodde også at Outlander PHEV kunne være et alternativ, men anser den ikke lenger som det etter å ha prøvd bila.

Har dere som vurderer den faktisk prøvekjørt? Om ikke så gjør det før noen valg gjøres.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

drphev

Ja, eg har ein no som einaste bil. Sjølvsagt er den i ein heilt annan liga enn x-en, men det er kanskje eg og.
Hjelmeland i Rogaland
Kansellert Model X Sig. res. #157 27.02.2015
Mitsubishi Outlander PHEV

Espen Hugaas Andersen

Jeg har ikke prøvekjørt Outlander, og vil garantert prøvekjøre før jeg eventuelt ville gå til innkjøp. For øyeblikket venter jeg på mer info om Model X før jeg tar noen som helst avgjørelse. En ting jeg vet er at om man kunne reservere Model 3 i morgen, så ville jeg reservert en av de også. Så ville jeg kunne bestemme meg for hvilken å kjøpe ved en senere anledning.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

olabt

Sitat fra: samotholt på søndag 22. februar 2015, klokken 22:35
Jeg trodde også at Outlander PHEV kunne være et alternativ, men anser den ikke lenger som det etter å ha prøvd bila.

Har dere som vurderer den faktisk prøvekjørt? Om ikke så gjør det før noen valg gjøres.

Noen kommentarer til hvorfor?

Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

PK

Sitat fra: olabt på mandag 23. februar 2015, klokken 10:06
Sitat fra: samotholt på søndag 22. februar 2015, klokken 22:35
Jeg trodde også at Outlander PHEV kunne være et alternativ, men anser den ikke lenger som det etter å ha prøvd bila.

Har dere som vurderer den faktisk prøvekjørt? Om ikke så gjør det før noen valg gjøres.

Noen kommentarer til hvorfor?

Jeg har prøvekjørt, og forutenom all pipelydene som var for alt du gjorde, og den dårlige interiørutførelsen var den helt topp. Grunnen til at ikke vi allerede har kjøpt er mangelen på 7 seter utførelse som Plug-in. 
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

samotholt

Sitat fra: olabt på mandag 23. februar 2015, klokken 10:06
Sitat fra: samotholt på søndag 22. februar 2015, klokken 22:35
Jeg trodde også at Outlander PHEV kunne være et alternativ, men anser den ikke lenger som det etter å ha prøvd bila.

Har dere som vurderer den faktisk prøvekjørt? Om ikke så gjør det før noen valg gjøres.

Noen kommentarer til hvorfor?

Her er en liste over ting som jeg/vi ikke likte:
- Bensinmotoren er forferdelig irriterende. Tvert man trykker litt på gassen så kviner denne opp noe voldsomt, men uten at det gir nevneverdig framdrift. Kjøring med henger må bli forferdelig - særlig i motbakker - da bensinmotoren må trå til.
- Med elektriske motorer så bør man kunne forvente at bilen er rimelig rask i avtrekkeren, men det er den så absolutt ikke. Her får man mye kjappere/behagligere framdrift om man f.eks. velger Skoda Octavia Scout (spiller ingen rolle om man velger bensin eller diesel).
- Det er ikke mulig å bestemme at bilen skal kjøre bare elektrisk.
- Forbruket imponerte ikke på testkjøringen med oppladet batteri.
- Komforten er så som så. Demperne er harde og underlaget føles godt inne i bilen.
- Interiøret er ikke imponerende, men forsåvidt greit nok - bortsett fra at nybilen vi prøvde knirket en god del rundt omkring. Slik skal det ikke være på en ny bil. Vi har en Audi Allroad fra 2001 som er helt stille i interiøret (som forøvrig har en mye bedre finish også).

Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

drphev

Sitat fra: samotholt på mandag 23. februar 2015, klokken 17:25
Sitat fra: olabt på mandag 23. februar 2015, klokken 10:06
Sitat fra: samotholt på søndag 22. februar 2015, klokken 22:35
Jeg trodde også at Outlander PHEV kunne være et alternativ, men anser den ikke lenger som det etter å ha prøvd bila.

Har dere som vurderer den faktisk prøvekjørt? Om ikke så gjør det før noen valg gjøres.

Noen kommentarer til hvorfor?

Her er en liste over ting som jeg/vi ikke likte:
- Bensinmotoren er forferdelig irriterende. Tvert man trykker litt på gassen så kviner denne opp noe voldsomt, men uten at det gir nevneverdig framdrift. Kjøring med henger må bli forferdelig - særlig i motbakker - da bensinmotoren må trå til.
- Med elektriske motorer så bør man kunne forvente at bilen er rimelig rask i avtrekkeren, men det er den så absolutt ikke. Her får man mye kjappere/behagligere framdrift om man f.eks. velger Skoda Octavia Scout (spiller ingen rolle om man velger bensin eller diesel).
- Det er ikke mulig å bestemme at bilen skal kjøre bare elektrisk.
- Forbruket imponerte ikke på testkjøringen med oppladet batteri.
- Komforten er så som så. Demperne er harde og underlaget føles godt inne i bilen.
- Interiøret er ikke imponerende, men forsåvidt greit nok - bortsett fra at nybilen vi prøvde knirket en god del rundt omkring. Slik skal det ikke være på en ny bil. Vi har en Audi Allroad fra 2001 som er helt stille i interiøret (som forøvrig har en mye bedre finish også).

Eg er enig i mange av punkta. Det er jo merkeleg at det ikkje finst ein "pure ev"-knapp som det gjer på andre PHEV. På den andre sida, med litt eksperimentering så får ein i praksis rein EV ved normal småkjøring, inkl bruk av app og forvarming på vinter.
Litt stiv i fjøringa, litt treg osv. Men fortsatt ein veldig kjekk bil. 4x4 osb.
Eit godt alternativ kunne nok vere XC90 T8 men då snakkar ein fort om MINST samme prisen som ein fullspekka model X reknar eg med og då trur eg heller eg ville prøvd teslaen (fullspekka T8 med beste utstyrspakke ligg på godt over millionen).
I dag har eg kansellert model X-reservasjonen. gidder ikkje å prøve å tjene penger på kjøp og salg av plass eller liknande. Minst mulig styr, ein del arbeid, sikkert ikkje all verdens fortjeneste, tjener greitt nok i den jobben som eg tross alt har utdanning til...
Gleder meg til å setje meg meir inn i outlanderen etter kvart (hatt den i 3 veker no). Snakkast på andre kanalar her på forumet (som er raust nok til å gi plass til PHEV :D).
Hjelmeland i Rogaland
Kansellert Model X Sig. res. #157 27.02.2015
Mitsubishi Outlander PHEV

samotholt

Folk vekter selvsagt ting forskjellig og pris er jo for de fleste veldig viktig. Outlander kan åpenbart være et godt valg for en del, men for oss passer den dog ikke.

Nå er det jo også slik at hvis man først er godt vant så er det vanskelig å gå tilbake, så sånn sett så er det lurt å sjekke hva pengepungen holder til før man prøver bil  ;)
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Espen Hugaas Andersen

Etter å ha diskutert det litt mer med kona, og sett litt mer på økonomien, så tror jeg det blir Model X på meg, selv om prisen skulle ende opp på 700-800k. *Forhåpentligvis* blir det mindre enn dette, fordi det er latterlig mye penger for en bil, men jeg har tross alt siklet på Tesla i over 5 år.

(Litt morsomt å mimre tilbake til tiden da Tesla Roadster kom på markedet. Jeg husker at jeg syns det var en kjempespennede bil, men at jeg aldri kom til å bruke så mye penger på en bil. Så ble jeg glad når jeg hørte om Model S og så at prisen skulle være ca halvparten. Da var det plutselig en drøm som var oppnåelig. Og nå er jo prisen for den Teslaen jeg har lyst på nesten oppe på samme nivå som det Roadster ble solgt til...)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

sigurdi

Horten
Model X90D (18.03.17)

KrW

Akkurat nå gikk dollarkursen over 8. Nå er den 8,05. Ser skummelt ut for Model X nå. Jeg bestilte en 85D for sikkerhetsskyld rett før prisoppgangen. Ettersom prisen gikk opp bare 9% + senere 3% istedet for så mye som 30% som jeg fryktet i verste tilfelle ar vi fremdeles planer om at det er X-en vi beholder. Men nå begynner jeg nesten bli glad at vi også bestilte S om det blir eneste mulighet for oss å oppfylle drømmen om Tesla. Krysser fingre for at det fremdeles blir X da (med hengerfeste)
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Espen Hugaas Andersen

Det begynner absolutt å se skummelt ut. Min grense for hva en greit utstyrt Model X 85D (eller lignende) er ca 800k kroner.

Akkurat nå ligger en greit utstyrt Model S 85 i området 700k, og hvis man legger på 5% fordi det er en Model X og justerer 10% for valuta, så havner vi ca på 805k kroner.

Grovt regnet vil jeg tro at USD/NOK må være under 8 kroner for at jeg kan kjøpe en Model X. Lengre vil jeg rett og slett ikke strekke meg.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Norx

Enig med dollar som beynner å bli vel høy. Har vurdert oftere og oftere om jeg skal ha en P85 eller S85 i påvente av lavere $ - Muligens en brukt 2014 om prisen er rett.  Har hatt AdaptiveCruiseControl på Dieseldyret siden 2009. Bruker det tilnærmet aldri. 
Tankene på at jeg klarte meg til hytta for noen år siden med en 2wd har og dukket opp.  Begynner å bli ekstremt utolmodig på noen Facts nå :)

schweitzeren

Veit ikke hva grensen min er... men at jeg har klart meg bra med 2wd er helt sikkert... også helt opp til hytten... 2-3x har jeg brukt kjettinger.... så det går fint med det for de som lurer  8)
Skal sies at jeg også et par gange har tatt dieseldyret opp ... som backup... men har ikke trengt den!

Men nyheter om X ville være bra... trenger noe at roe ned sjelen med... noen teasere..

Mens vi venter forslår jeg vi ber en liten bønn for lavere $ kurs og snarlige nyheter   :o

Fortsatt god dag
/Jesper
TMS 90D levert d.19.03.2016
TMS P85 Levert d.22.11.13 og innbyttet d.19.03.16 på 55.300km
Think 2009 med nytt Lithium batt. 21.500km
Think 2010 2+2 Lithium batt. 39.500km

satheesh.net

Jeg var opprinnelig interessert og fast bestemt på en TMX. TMS ble liksom en 'ventebil' istedet.

Nå som D (awd) utgaven er tilgjengelig føler jeg uansett at TMX er bilen jeg egentlig ønsker og vil ha. (Selv om en P85D frister.) Men planen er som nevnt tidligere; å sitte igjen med TMX og Model 3 på sikt. ;)

PS! Er dog veldig glad i nåværende P85 også da ... :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA