Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Drive Unit Success

Startet av timingbeltkiller, mandag 15. desember 2014, klokken 20:09

« forrige - neste »

ofn

Knappe 37 000 km, merker ingenting galt så langt. Hatt bilen et drøyt år. Om den varer ut bilens levetid gjenstår nå å se.. Grunnet garantien har jeg uansett ingen bekymringer, men Tesla bør nok luke ut denne "nybegynner" feilen ganske raskt.
2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

B_Tesla

Vil også legge til at min (riktignok kun 2,5k) ikke har subbing, problem med 3G, pano eller noen ting. Strøken har den vært.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

ebbrey

Sitat fra: Muffinman på mandag 15. desember 2014, klokken 21:13
Nei, min første DU fikk ikke sirkelsaglyd før etter noen og tjue tusen. Nummer to fikk det aldri, og den nyeste har det heller ikke.

Var her det kicket inn for min del også. Midt på motorveien i danmark. 20.000,- som bestillt. Fra ultra stille til "hva har skjedd". Men ellers er det ikke noe galt. Merker ikke noe i overgang mellom pådrag/regen. Heller ikke noe lyd i lavere hastigheter. Eneste klunk er bremsene som slipper om morgenen. Nov-13 bil og garantert nov-13 du.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Milzit

P85+ 21 000 km. Ingen sirkelsag eller andre ulyder...

Spinner

Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 16. desember 2014, klokken 07:50Har 37k km og ingen klunk hittil (S85) siden sept 13.
Null problemer her og, med akkurat samme km og dato på P85+!

odokka


thea

P85 sep 2013 22.000 km, ingen DU problemer

F_P

Kun 5250km å skryte av, men merker ingenting av disse lydene i min S85. Klart å fremprovosere en såvidt merkbar endring i lav, lav fart når motoren går fra drift til regen. Men! Kjørte up!en til fruen rett etterpå (bensin). Den har en såkalt ASG girkasse. Det klunker og smeller noe helt sykt. Skal sikkert være sånn, men hallo  :o
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

HKS

S85 levert i desember 2013.
Hatt bilen i litt over ett år nå, kjørt litt over 17.000 km. Ingen problemer så langt! :)
Tesla Model 3 Long Range

El Toro

P85 mars '14, ca 7 000 km. Ingen ulyder, men etter innkalling fra Tesla ble DU likevel byttet forrige uke.
Oslo.
Citroën Saxo Electrique 2002, ~99 000 km, ombygget til LiFePo4 i 2010. Kondemnert okt 2019.
Model S P85+ bestilt okt 09, levert 07.09.13, solgt.
Model S P85 levert 21.03.14, solgt 2015.
Model S 85D levert juni 2015, solgt.
Model X 90D levert mars 2017.
Kia Soul 2018 fra desember 2019.

Breezec

S85 juni '14, 10 500km, ingen symptomer på feil så langt.
2022 Model 3 Performance

Jærbuen

Noen som har spurt om man kan få installert P- DU ved bytte i en standard S? Seff med å betale noe i mellom? Eller er det ikke så enkelt? Antar noe SW også må oppdateres?
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

OleT

S85 kjørt 25000 på ett år, ingen problemer eller ulyder.
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

erot


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA