Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kommer rattvarme på vinterpakken?

Startet av stiberger, fredag 05. desember 2014, klokken 18:09

« forrige - neste »

adahl

Jeg har også leaf, og jeg bruker rattvarmen hver dag. Vil ikke ha ny bil uten dette.

Forvarming av leaf gir mye dugg på bakre vinduer, og tømmer også batteriet, så det brukes mindre.

Haldenser

Ikke problemer med dugg på Leaf og forvarmer med ladekabel koblet inn i 32 amp 1-fas plugg. Tydelig at det er forskjell på både biler og folk...
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Elbil fundamentalist

Hadde rattvarme på BMW 5 serie. Veldig bra etter isskraping og iskald bil.
Har 2012 Leaf uten rattvarme, viktigst med forvarming fordi man slipper å skrape is.
Nylig kjøpt 2014 Tekna, rattvarme brukes litt av og til når man ikke har forvarmet og har skrapet is. Ikke noe big issue, men ja takk, -håper S85D jeg venter på får rattvarme. Bruker rattvarmen kun en kort periode for å få varmet opp rattet. Rattet blir for varmt om man lar det stå lenge. BMW'en skrudde av rattvarmen etter en liten stund mener jeg å huske...
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Dennis

Sitat fra: mortegun på tirsdag 13. januar 2015, klokken 10:58
Da har jeg fått bekreftet fra min DS at jeg får rattvarme i min bil (85D bestilt i desember)

Du fikk det 100% bekreftet at den har varme i ratt? Synes det er merkelig at noen vet, men andre ikke.

frosken

Sitat fra: mortegun på tirsdag 13. januar 2015, klokken 10:58
Da har jeg fått bekreftet fra min DS at jeg får rattvarme i min bil (85D bestilt i desember)
Hvilken vinterpakkeversjon har du i følge linken til «Se design» på My Tesla (ref. tråden Tilvalgskoder - dechiffrere hvilket tilbehør bilen _faktisk_ kommer med)? CW01 eller CW02?

Undertegnede

Jeg har fått bekreftet fra tesla drammen at min bil får rattvarme. S85D med vinterpakke bestillt desember.

Men har CCW01 kode som resten (altså ikke rattvarme) i design koden min... hmmmm... Blir skuffa hvis de bløffer meg rett opp i trynet...

Dennis

frosken: Du hadde vel noe kontakt med Jerome angående setene? Kanskje han også vet noe om varme i ratt på biler som skal til Norge?

Kan jo alltids vente å se når bilen kommer, men er mye bedre å få svaret på forhånd så slipper man sitte å fundere på det, eventuelt fordøye skuffelsen hvis man ikke får det over tid :P

Havebigfun

min P85D ble produsert fra 27.12 og skal ha rattvarme- da har vel alle med vinterpakke det :)

frosken


Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 28. januar 2015, klokken 12:14
frosken: Du hadde vel noe kontakt med Jerome angående setene? Kanskje han også vet noe om varme i ratt på biler som skal til Norge?

Kan jo alltids vente å se når bilen kommer, men er mye bedre å få svaret på forhånd så slipper man sitte å fundere på det, eventuelt fordøye skuffelsen hvis man ikke får det over tid :P
Jeg regner med at norske biler får rattvarme. De er både i kaldt klima og bygget flere uker etter at det begynte å dukke opp i USA.

Jeg kommer ikke til å plage Jerome med dette. Om vi ikke får, så får vi ikke. Han er nok veldig opptatt med andre, langt viktigere problemstillinger enn om allerede produserte biler på vei til Norge har varme ratt.

Vi får heller sjekke fasit om en til to måneder når bilene som har vært og er i produksjon blir utlevert.

Havebigfun

Sitat fra: frosken på onsdag 28. januar 2015, klokken 17:43
Vi får heller sjekke fasit om en til to måneder når bilene som har vært og er i produksjon blir utlevert.
maks 4 uker fra nå ;)

P85D+

#146
Ja det er rattvarme
P85D og 85D

Isbjørn

2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

nagela

Eget ikon på "Cold Weather" siden.
Se post nedenfor:
Sitat fra: frosken på torsdag 18. desember 2014, klokken 17:11
En i Pennsylvania fikk utlevert bil med rattvarme i dag. Link til tråd på Tesla Motors Club.

Da kan vi hvertfall være sikre på at det kommer. Får håpe det er inkludert i vinterpakken til de nye norske bilene. Regner egentlig med det, noe annet ville forundre meg.
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

Isbjørn

Supert, da er det rattvarme på bilen min!  :)
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA