Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har du kjørt tom for strøm noen gang?

Startet av Jejl, fredag 05. desember 2014, klokken 17:34

« forrige - neste »

ducktolate

Kjørte tom Leafen en gang. Stoppet 200 m før gårdsplassen etter å ha kjørt 180 km. Ladet litt etter 90km (på jobb), men var tydeligvis ikke lenge nok på jobb...
Med Teslaen, er vel laveste jeg har hatt ca 70km tilgode. Da hadde jeg kjørt tre ganger strekningen til jobb uten å lade og lader somregel til 80% når jeg ikke er på langtur. Da lader jeg til 90%.

navelso

Laveste jeg har vært er 5 km på plussiden, i Valencia etter 15 mil i 80km/t på / coastende bak busser på motorvei uten aircondition. Leafen har jeg hatt nede på "Stop and charge, the car will shut down" eller hva den sa, like før tom.


Alle mine fossilbiler + motorsykkelen har vært kjørt tomme opptil flere ganger...
Elektrifisert:
USA Leaf 2012
S85 levert 22. mai 2014 - solgt august 2016
S70D facelift sept 2016 - S75D og uncork. Til salgs
Model 3 køplass reservert og avbestilt
S100D inventory kjøpt juni 2019
Rabattlink: http://ts.la/olav3716

Øyvind.h

Vært på 0km/Charge now et par ganger, men ikke kjørt mer enn 5-6km med meldingen da jeg ikke gidder risikere å strande :)
Begge gangene har vært helt planlagt og helt udramatisk.

Kom etter 27 mils tur i -15 med 12km igjen på tanken. Også helt planlagt (det forsvant riktignok et par mil mer av bufferen enn planlagt), og jeg kjørte rett forbi superchargeren som var 19 hjemmefra (da hadde jeg 22-23 mil igjen på batteriet.

Har også vært nede på blinkende streker istedenfor km-anvisning på en langtur med Leaf`en. Helt udramatisk det også :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Sense

Sitat fra: Teslafrank på lørdag 06. desember 2014, klokken 21:02
Jo, den viser 0 km i displayet, og rød skrift "charge now"

Jeg kjørte inn i garasjen min en dag med 0 km på "tanken", kom akkurat frem når det var tomt. Regner med der var mer strøm på batteriet, da jeg hadde et totaltforbruk på 66,6 kwh, snittforbruk på226w/km. Batteriet var fulladet 100% ved start, og 295,4 kjørte km.  Så her er fortsatt en del igjen, faktisk 18,4 kwh. En del av dette er som sikkerhet, men synes det var litt liten rekkevidde den dagen. Kjørte hardt og var kaldt, men allikevel.

Når full SOC er 386 isch km typical, og du kjørte hard i kaldt vær, så er vel kjørte 295, 4 km ikke noe jeg ville vært overrasket over.

Kagex

Kom til superlader I randers med 1 km igjen etter at gpsen hadde sendt meg på rundtur fra billund.  Lå 15km under fartsgrensen på motorveien og følte meg ikke særlig kul.  Slo av ac så jeg var ganske så svett
P29687

Sjøhyene

Kjørt tom for bensin en gang, men foreløpig ikke vært i nærheten med MS. 20tkm igjen er nærmeste.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

B_Tesla

Laveste jeg har kommet er 70 km. Og da har jeg ikke tenkt på å kjøre forsiktig. Vil jeg kjøre forbid, kjører jeg forbid. Er farten 90, ja så ligger jeg i minst det.

Eneste jeg har market er at det er smart å tenke litt på når og hvor man skal med bilen. Ellers kan man fort sitte i en kjip situasjon. Lader hver dag. Da er det aldri noe stress.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Tuxedo

40 km igjen er det nærmeste jeg har kommet 0 på nokså nøyaktig ett års kjøring. 
Det mest spooky for min medpassasjer var da vi var ved enden av Hardangervidda, rett før nedkjøringen til Eidfjord.  Vi skulle til Austevoll, og navi indikerte litt flere km til destinasjon enn det det gjenværende typical viste.  Slapp av, sa jeg (som visste hva 1000 m høydetap ville gjøre med typical).  Vi kom frem med 100 km igjen.

Trøndertesla

Sitat fra: Trøndertesla på fredag 05. desember 2014, klokken 17:54
Jeg gikk tom en gang i fjor høst og det skyldtes: 1) Stormen Ivar eller Sandy eller hva den het. I løpet av jaktnatta var det massivt strømbrudd i området, så bilen hadde ikke fått den planlagte ladingen. 2) Jeg hadde nok strøm til å komme meg til en "offentlig Combo-lader" på Orkanger. Men når jeg kom til denne laderen så virket den selvfølgelig ikke til tross for at det på websidene sto at den var operativ. Så da ble det flat-bed til Trondheim.

Ellers så kjører jeg ofte ned mot 0 når jeg er ute på langtur. Har fått stålkontroll på forbruk etterhvert, og å sikte seg inn på 0 er helt uproblematisk.

Til orientering så kjørte jeg tom eksosbilen for bensin to ganger de siste par årene jeg hadde den, så jeg ligger der jeg bruker å ligge :-)

Når jeg tenker meg litt om så gikk jeg jo aldri helt tom for strøm. Men, jeg hadde ikke nok strøm til å komme meg hjem og bestilte derfor redningsbil. Så, om jeg hadde fortsatt så hadde jeg kommet til å gå tom. Men, jeg tror at jeg bør endre min stemme da jeg de fakto aldri har kjørt tom. Jeg rygget jo av redningsbilen og inn i garasjen :-)
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA