Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vaske bilen i maskin

Startet av Tbeinet, onsdag 03. desember 2014, klokken 08:40

« forrige - neste »

Tbeinet

Jeg skulle for første gang vaske bilen i maskin, men ble veldig usikker så jeg lot det være

Leste i instruksjonsboka og det sto
Ta av antenner
Slå av City Nødbrems.

Jeg aner ikke om jeg får til å ta av antenna, den virket å sitte fast?
Og "slå av City Nødbrems"- jeg aner ikke om den er av eller på. Jeg har ikke gjort noen instillinger der. Er det noen som vet?


MikkeBoomBoom

Det er bare den knappen som er rett ved "girspaken" i mellom setene. Symbolet er noe med en bil om jeg ikke husker feil. Eneste som kan skje er at sensoren som styrer hvorvidt city nødbremsen blir aktivert blir blokkert, skjer det får du beskjed i displayet i dashboardet at sensoren er blokkert (duh) og at city nødbrems er deaktivert.


jonrb

Og selve gummipisken av antenna er det bare å skru av. Vri den mot klokkeretningen.
VW e-up! 2014
VW e-Golf FL 2017
Venter på ID BUZZ

Tbeinet


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA