Tesla Likbil

Startet av tlauri, fredag 28. november 2014, klokken 12:10

« forrige - neste »

Chlangum

Sitat fra: Oreo på tirsdag 02. desember 2014, klokken 12:16
Sitat fra: Chlangum på tirsdag 02. desember 2014, klokken 11:46
Sitat fra: Oreo på mandag 01. desember 2014, klokken 11:21
Har tipset en venn (og Tesla-bror), som er i bransjen.
Men vanskelig å unngå at også Tesla'n blir dau-kjørt.
(Diesel hørtes da helt forferdelig ut)

En elbil tar vel ikke skade av dau-kjøring i samme grad som en dieselbil (som er den minst ideelle av alle til daukjøring)

Ellers tror jeg en TMS ville vært ideell som likbil. Men Model X blir vel den mest aktuelle?
Da tror jeg ikke du helt tok poenget  ;)

Haha, shit ser den nå. Tror Tesla i såfall må få på plass en "likbil-modus"
Ellers blir vel det en del sammenkrøllede lik i ene enden av kisten  ;D
Nei, uffda. Spøke med døde folk på denne måten.
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Råde

Spennende tråd...
Ideell vet jeg ikke. Er det ikke en her inne som kan fotoshoppe et forslag? En svær kladd bakpå en flat front.

Enig med tidligere kommentar. Det vil ikke være noen gevinst i å kjøpe en elbil til formålet da man ikke betaler avgift for bårebil. Av samme grunn har det vært vanlig å kjøpe gromme biler.

En elbil tar vel ikke skade av dau-kjøring i samme grad som en dieselbil (som er den minst ideelle av alle til daukjøring)

Ellers tror jeg en TMS ville vært ideell som likbil. Men Model X blir vel den mest aktuelle?
e-Golf | X75D

tlauri

Både ambulanser og likbiler bygget på Mercedes e-klasse er kraftig ombygget bak, selvfølgelig må nok Tesla strekkes og løftes litt i taket for at det skal bli mulig. Utrolig hva bilombyggere får til  :)

Car-El

Æ syndes forslaget er dødsbra.

Kan bli problem med å forlenge bilen kansje....   Og så må effekten/kraften få en "aktiv modus".
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

GeirHM

Daukjørt og med kister på max 170 cm. Vil bare påpeke at med flatpakket kiste fra IKEA slipper en antakelig å legge ned forsetet. (Dette ekskluderer heller ikke D siden frunk uansett ikke er noe alternativ.)

Tuxedo

Sitat fra: GeirHM på tirsdag 02. desember 2014, klokken 21:09
Vil bare påpeke at med flatpakket kiste fra IKEA slipper en antakelig å legge ned forsetet. (Dette ekskluderer heller ikke D siden frunk uansett ikke er noe alternativ.)
Hvis du tenker på den hvite begravelseskisten med navn "Lugn", så er vel den litt mer enn 170cm i flatpakket tilstand.

GeirHM

Det fine med IKEA er jo det store utvalget. Dessuten medfølger alltid veldige gode lett forståelige intruksjoner som gjør at en hver kan sette sammen sin egen kiste.

Amoss

Sitat fra: GeirHM på tirsdag 02. desember 2014, klokken 21:34
Det fine med IKEA er jo det store utvalget. Dessuten medfølger alltid veldige gode lett forståelige intruksjoner som gjør at en hver kan sette sammen sin egen kiste.

... og der tror jeg du satte en rekke forum-deltagere på en god idè til årets julepresang til eldre slektinger :p
Model S 85D

tlauri

Bare julepresangene ikke blir "lik" hvert år  ;D

Oreo

Saab 900 hadde jo en combiluke slik som TMS. Kanskje den ville fått en slik vri?
Ved nærmere ettersyn virker denne å være basert på 900 Cabriolet, men igrunn samme bil.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

cra

Sitat fra: Car-El på tirsdag 02. desember 2014, klokken 20:29
Æ syndes forslaget er dødsbra.

Kan bli problem med å forlenge bilen kansje....   Og så må effekten/kraften få en "aktiv modus".

Kan ikke se at å strekke bilen skulle være noe problem? Kabler er metervare og burde være enkle å erstatte med noen som er litt lengre. Noen har laget en stretch Leaf allerede. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Car-El

ÅÅÅåååh!

Min neste drosjebil.... (Kansje)  :D
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

cra

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Muffinman

Hmm, der har man kanskje løsningen for den som ønsker seg ei stasjonsvogn. Og så pent det ble  :o

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA