Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Her kan du stille spørsmål, rett til en KIA forhandler - Skotvedt Asker og Bærum

Startet av Skotvedt Asker og BærumAS, lørdag 22. november 2014, klokken 12:38

« forrige - neste »

ElSoul

Testet original lader på ny bil for 2 dager siden. Har 16A kurs til garasje. Det som til enhver tid står koblet til i garasje er noen LED lys som ikke trenger noe strøm som er å nevne igang. I tillegg en liten avfukter som trekker maks 2A + garasjeportenhet.

Da jeg koblet til lader i 4-veis stikk (stod ikke koblet i bil, kom aldri så langt), gikk sikringen med en gang. Har forøvrig helt nytt, oppgradert sikringsskap. Jeg tok ut avfukter (den sveiv for øvrig ikke på tidspunktet jeg koblet til) samt en støvsuger og kabeltrommel som også stod tilkoblet (men ikke i bruk), og slo sikring på igjen. Koblet så til, og da funket alt.

Finner det uansett litt rart. Skulle vært kapasitet her uansett. Noen som har opplevd det samme?? Mulig vaskemaskin (på annen kurs) var igang, og belastet strømnett, samt div. panelover. Men ingen stekeovn eller andre apparat som trekker mye strøm.

dinsdale

Sitat fra: Skotvedt Asker og BærumAS på torsdag 27. november 2014, klokken 16:18
Sitat fra: Zyntax på torsdag 27. november 2014, klokken 13:04
Sitat fra: Skotvedt Asker og BærumAS på torsdag 27. november 2014, klokken 12:18
Sitat fra: kringon på onsdag 26. november 2014, klokken 20:08
Sitat fra: Skotvedt Asker og BærumAS på tirsdag 25. november 2014, klokken 13:42
Sitat fra: Leo på tirsdag 25. november 2014, klokken 13:31
Kommer Android Auto til å fungere for norske Soul EV?

Hei, navigasjonen er ny i 2015 modellene og er klar for det meste. Så vi ser ikke bort ifra at det kommer slike løsninger, Kia prøver ut Apple Carplay i USA også, så jeg vet ikke hvilken leverandør de blir enige med i fremtiden.

GJelder dette hardware og software, eller er det kun en SW oppgradering på 2015 modellene?

En helt ny navigasjon med 8" touchskjerm istedet for 7"

Hei!

Vil det si at det var 7" i den jeg prøvekjørte i september og 8" i den jeg får levert i mars? ???

Hei.

Nei, den du prøvekjørte er også en 15 modell og har samme multimediasystem som du får i bilen din :)

NOe info om hva som er nytt i selve systemet? Er skjemen den samme, men 1 tommer større? Er navigasjonen lik? Forbedringer?

Ona IX

Sitat fra: dinsdale på torsdag 08. januar 2015, klokken 14:37
NOe info om hva som er nytt i selve systemet? Er skjemen den samme, men 1 tommer større? Er navigasjonen lik? Forbedringer?

Som det er blitt skrevet tidligere, alle biler levert i 2014 er en 2015 modell, så det blir ingen forskjell.

birkeland

Spør pånytt: Hvordan sjekker dere status på batteriet etterhvert og tilstanden til hver enkelt battericelle? Er dette noe vi kan gjøre selv på noe vis?

Og er det noen måte å få se informasjon fra BMS-brikkene på? F.eks batteritemperatur? Vet at det ikke er mulig å se dette direkte på infotainment-skjermen, men er det noen "hemmelig" tastekombinasjon for å komme inn i en eller annen form for statusmeny eller se statusinformasjon av noe slag?

birkeland

Hei!

Hvordan skal Soul EV'en vaskes best mulig? Enkelte el-biler skal ikke vaskes i vaskeautomat pga underspyling ettersom jeg har skjønt. Men Hvordan er det med Soulen? Og er det noe vi bør være obs på? Og er plastdekselet på undersiden en potensiell "fanger" for skitt og salt som havner mellom plastdekselet og metallet på undersiden av bilen? Grunnen til at jeg spør, er for å vite hvordan vi kan ta vare på bilen på best mulig måte.

Scb

Ser at bos reklamerer med ny Kia butikk på Rud, hva betyr for Skodtvedt på Rud hvor sikkert mange har bestillinger inne?

Arha

Hvordan skal ladetimeren stilles for å få lading til 80% når som helst på døgnet?
På Leaf settes start og stopp til samme tidspunkt, men på Soul er det kun starttidspunkt som kan settes.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Skotvedt Asker og BærumAS

Sitat fra: Scb på torsdag 12. mars 2015, klokken 18:59
Ser at bos reklamerer med ny Kia butikk på Rud, hva betyr for Skodtvedt på Rud hvor sikkert mange har bestillinger inne?

Det har overhodet ingen betydning :-)
Kontakt informasjon
Adresse:
Baker Østbysvei 7, 1309 Rud
Telefon: 67 15 12 40
E-post: admin.rud@skotvedt.no

Scb

Hei.

Har bestilt bil hos dere, er det mulig å få med Ditec behandlig på kontrakten og slippe mva på det?

Og er det behov for ekstra understellsbehandling/rustbeskyttelse enn den blir levert med fra dere?

Burger

2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal


shuatorp

Ståle
2016 Kia Soul Ev Exclusive Kjøpt 09.11.15
2015 Mitsubishi i-Miev *Solgt*

elbil-1

Hvis du, mens ladekabelen står i, trykker på startknappen og setter på varmen/vifta - så tømmes 12v batteriet

Da tas ikke strømmen fra hovedbatteriet.

12v batteriet lades heller ikke opp igen om det er tomt og du setter i ladekabelen...

Min egen erfaring!

shuatorp

Sitat fra: elbil-1 på tirsdag 24. november 2015, klokken 22:08
Hvis du, mens ladekabelen står i, trykker på startknappen og setter på varmen/vifta - så tømmes 12v batteriet

Da tas ikke strømmen fra hovedbatteriet.

12v batteriet lades heller ikke opp igen om det er tomt og du setter i ladekabelen...

Min egen erfaring!

Har idag prøvd ut dette, trykker to ganger på startknappen uten å holde inn bremsepedalen mens bilen ladet på 10A. Ved 10A gir laderen 12V batteriet 14.4Volt ladespenning (samme spenning som ved å kjøre med lysene på). Varmeapparatet trakk 950Watt i dette tilfellet, den begrenser strømtrekket oppad slik at ikke bilen skal gå tom for strøm. 10A lading gir ikke mer enn litt over 2200Watt.
Ståle
2016 Kia Soul Ev Exclusive Kjøpt 09.11.15
2015 Mitsubishi i-Miev *Solgt*

shuatorp

Testet ikke dette lenger enn litt over en time.
Testet spenningen på 12V batteriet uten lader i etter dette og den hadde samme spenning som før testen.
Ståle
2016 Kia Soul Ev Exclusive Kjøpt 09.11.15
2015 Mitsubishi i-Miev *Solgt*

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA