Er du fornøyd med navigeringen i Teslaen?

Startet av tklev, søndag 16. november 2014, klokken 05:52

« forrige - neste »

sisc1337

Det som ireterer meg mest med navigasjonen er at den er så nært å være overlegent i forhold til mange andre biler. Konseptet med kart på storskjerm + dashbord er bare helt genialt. Jeg har alltid funnet frem med navigasjonen, men har også blitt sendt på en god del idiotiske omveier som bare ikke gir noen som helst logisk mening. Måten jeg gjør det på nå er å lese kartet på google maps før jeg kjører. Der jeg ser at navigasjonen velger en idiotisk rute, så kjører jeg bare den jeg selv mener er best og venter til navigasjonen blir enig med meg. Håper at det kommer en stor overhaling av hele navigasjonsystemet snart som fikser waypoints, fotoboksvarsling og valg av raskeste kjøreruter.
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

tklev

Helt enig - konseptet er genialt! Og jeg er 99,9% sikker på at Tesla får det til riktig til slutt.. Spørsmålet er bare hvor mange Teslauker det vil ta :).

boppus

Vurderer sterkt å kansellere hele greia. Altfor mange halvferdige løsninger som kommer til å irritere.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

Hyperstress

Ok, navigasjonen har sine svakheter, men det store kartet er helt konge! Det gir en utrolig god oversikt. Jeg vil rive meg i håret hver gang jeg må bruke navigasjonen i e-upen. (garmin). Den har kanskje ok navigasjon, men talentløst kart.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Philip Marlowe

Er det virkelig noen andre bilmerker som har bedre navigasjon enn Tesla da?
Jeg har ikke kjørt alle bilmodellene som finnes på markedet i Norge, men jeg har kjørt Audi, Toyota og Mercedes, og jeg synes de ikke var så gode som den som sitter i Tesla.

Høgis

Tesla benytter Navigon som er custom tilpasset for Tesla. Navigon versjonen jeg har lastet ned på tlf. fungerer mye bedre, med bla. flere rutevalg, fotoboks varsling mm. Føler også at den gir riktigere veibeskrivelse. Sikkert et kostnadsspørsmål siden de ikke har valgt en like god versjon og som har begrensede valgmuligheter.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Teslanewbie

Sitat fra: Boppus på søndag 16. november 2014, klokken 18:51
Vurderer sterkt å kansellere hele greia. Altfor mange halvferdige løsninger som kommer til å irritere.

Må si at navigasjon på BMW ikke heller er optimal .. synes tesla navigasjonen gar kommet seg etter oppdatering . At den er koblet opp til Google er genialt når man ska finne frem . Ønsker bare litt mer customiseringsmuligheter
Og at den også viste hvor kameraer /  fartskontroller er ..:-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

sn0le

Den har sine styrker og svakheter.
Skulle til Mysen i går og trengte å svinge innom Biltema i Askim.
Var veldig lett å finne rett plass, og ingen rare omveier på ruta.
På langturer og ferie har jeg med meg en gammel Tomtom.
Jeg stoler mere på den, og den har waypoints, fotoboksvarsling etc.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Øggen

Jeg har ennå ikke fått denne kart oppdateringen som det snakkes om. Den skulle vel komme som egen OTA eller???

sisc1337

Sitat fra: Philip Marlowe på søndag 16. november 2014, klokken 19:11
Fikk trykke litt på naboen sin nye wolksvagen golf stasjonsvogn. Den var etter min mening bedre, fordi den hadde waypoints og bra søkefunksjon.
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

sven erik

en av de beste jeg har  hvert borte i er  i miven sin  den savner jeg der kan du velge  bom vei eller ikke rask kort rute  der ser du å fartsgresa på stedet  kjører en inn på en annen vei regner den med en gang på ny rute  dette gjør ikke tesla denne til tesla skulle vise ny rute  om det er kø det gjør den ikke  +++
jeg er rimlig kjent  i oslo   der viser tesla  masse feil  bilen tror du er på veier du ikke er på og  den sier sving nå  så er det 3 veier lenger opp  ja finner veiene der bedre selv 

jkirkebo

Sitat fra: sisc1337 på mandag 17. november 2014, klokken 02:13
Sitat fra: Philip Marlowe på søndag 16. november 2014, klokken 19:11
Fikk trykke litt på naboen sin nye wolksvagen golf stasjonsvogn. Den var etter min mening bedre, fordi den hadde waypoints og bra søkefunksjon.

Bra søkefunksjon? Kunne du skrive inn f.eks "Eltek" og så fant den fra adressen til Eltek i Kobbervikdalen og startet navigasjon dit? Det er genialt i Teslaen synes jeg.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

turfsurf

Sitat fra: jkirkebo på mandag 17. november 2014, klokken 05:33

Bra søkefunksjon? Kunne du skrive inn f.eks "Eltek" og så fant den fra adressen til Eltek i Kobbervikdalen og startet navigasjon dit? Det er genialt i Teslaen synes jeg.

Helt enig, det er jo det aller mest geniale med navigasjonen i Tesla. Helt teit med gammeldags navi, hvor man må trykke seg gjennom masse valg før man endelig får gi inn dit man vil.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

F_P

Prøver her siden temaet er korrekt.
Når man «søker» opp en destinasjon. Hvordan unngå å måtte skrive ut hele veinavnet og få lagt til husnummer? Trykker jeg på veiforslaget så starter navien opp å guide med en gang. Var det forståelig?
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

hgs

Sitat fra: F_P på mandag 17. november 2014, klokken 12:38
Prøver her siden temaet er korrekt.
Når man «søker» opp en destinasjon. Hvordan unngå å måtte skrive ut hele veinavnet og få lagt til husnummer? Trykker jeg på veiforslaget så starter navien opp å guide med en gang. Var det forståelig?

Skriv nummeret først.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA