Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Trenger litt hjelp til å ta en endelig avgjørelse: sort eller grå bil?

Startet av MrGekko, lørdag 15. november 2014, klokken 23:51

« forrige - neste »

MrGekko

Til de som bestiller bil i disse dager; Hva slags farge velger dere?
Jeg har fram til 17.nov til å gjøre endringer på bestillingen min.
Har valgt den nye gråfargen, men kunne like gjerne ha gått for sort. Eneste av de to fargene jeg har sett live er sort, så derfor kunne det muligens bli et tryggere valg.
Vet at det å velge farge på bil er veldig individuelt, men søker alikevel råd her på forumet for ting som kan veie for/i mot noen av disse fargene :)

Forøvrig en P85D med grå 21" felger, sorte skinnseter, sort innvendig tak og cf-interiør. La også til cf-spoiler i dag

Øggen

Sort er trist og dessuten er den sorte lakken til atesla meget myk og skjør. Har valgt den nye grå fargen selv

kseitzberg

Har valgt sort, da jeg vil foliere (igen), og den sorte farve i dørkanter m.v. vil altid matche.

Elkjell

Har sort idag , bestilt ny s85d i grå metallic. Den sorte er fin , men veldig vanskelig å holde. Det er som en annen sa her inne  " den er så myk at den får riper bare du snakker hardt til den."

tommylor

Jeg hadde også tenkt meg en av de fargene, men valget ble enkelt etter å ha besøkt butikken på Alna. Utstillingsbilen var sort. Ikke metallic og små riper vil synes med en gang. Fikk se den nye grå metallic fargen, og da var valget enkelt. Her blir det grå bil :)

MrGekko

He he, har hørt noen rykter om at den sorte lakken er meget "myk" ja.
Har en sort VW Passat 2012-modell som ikke var så pen i lakken nå. Fikk en kamerat til å utføre polering og en 3 stegs Ceramic Pro lakkbehandling. Lakken ble som ny!!
Kanskje en slik behandling på en sort Tesla-lakk ville gjort seg, som en beskyttelse mot vaskeriper og o.l

MrGekko

Var innom Alna selv for noen uker siden. Eneste bilen de hadde utstilt inne var en sort. Enig i at det var mange "småriper" på denne.

Tai

Den sorte lakken er meget myk. En kamerat av meg har sort og bilen er helt oppripet og stygg. Jeg ville valgt grå.

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

TeslaDag

Hei ! Har selv en sort MS som jeg har hatt i 12 Mnd. Fikk lagt på gteck beskyttelse på den etter ca 2 mnd og det hjalp endel men er veldig forsiktig med den for lakken er veldig myk.

Har nylig reservert en P85D og lurer på akkurat det samme som dere angående farge. Ser at de nå kaller den sorte fargen for "solid svart lakk". Er det noen som har fått en forklaring på hva dette innebærer ?

Den mørke gråfargen som nå er alternativet, er den helt ny eller er det den samme som er på de mørkegrå bilene som ruller rundt ?
S 85  Sort - 21" Turbin - Alt utstyr minus barneseter
Bil mottatt 15-11-13
P85D i bestilling

lurium

Vil man ha svart så er blå metallic nesten som svart men kvalitetslakk.
Grå velger alle, pen den... men den blir fort "yet another grey tesla".

Svart ikke metallic lakk har jeg eid før... never again :)

MrGekko

Den nye gråfargen heter steel grey, og skal være en del mørkere enn den tidligere dolphin grey som er/var meget populær.
Så de bilene som ruller rundt har denne noe lysere gråfargen.

Noen som vet om den nye gråfargen står utstilt i Oslo et sted?

Hyperstress

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Ctran

Jeg valgte grå. Har hatt svart selv. Er veldig fin når den er nyvasket men blir skitten utrolig raskt da støv er grått, ikke sort. 1 kjøretur så er bilen driften igjen. Den mørke grå kamuflere støvet bedre. Den oser stil også :)

adahl

Valgte grå til min S85D av samme grunn som han over.
Har også grå Leaf, og det er behagelig å ikke trenge å vaske bilen ofte.

Jeg synes sort er finest når bilen er nyvasket, men det er den ikke lenge.

TeslaDag

Er det noen som vet om de har den nye gråfargen på en av test bilene i Bergen,eller som har sett bilder av bilen i ny gråfarge på nettet ?

Valget står mellom mørk blå eller mørk grå...
S 85  Sort - 21" Turbin - Alt utstyr minus barneseter
Bil mottatt 15-11-13
P85D i bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA