Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Glemmer lokasjons basert Amp innstilling i ver .73

Startet av eclipse, lørdag 15. november 2014, klokken 12:11

« forrige - neste »

eclipse

Etter siste oppgradering har jeg lagt merke til at bilen re-setter seg til 16A 230V hver gang jeg kommer hjem og skal lade. Jeg starter ladingen og strømtrekket stopper på 16A. Jeg har ventet for å se om den justerer seg opp men det gjør den ikke. Så jeg må justerer opp til 32A manuelt. Problemet er at dette må jeg gjøre hver gang jeg kommer hjem, slik var det ikke med ver 5.

Det samme skjer enten jeg bruker UMC med blått adapter eller Type2 lade kontakt, har andre liknende opplevelser?

PS! Jeg har re-satt skjermen flere ganger.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Muffinman

#1
Prøv å slette ladelokasjonen. Hjalp ikke hos meg riktignok. På flere steder jeg lader til vanlig stiller det seg tilbake til 16A ved bruk av scheduled charging, eller oppstart fra app. Faktisk om man starter innenfra bilen også om ladingen i utgangspunktet har vært stoppet. Denne feilen fikk jeg tildelt i softwareoppdateringen før 6.0.

Forbaska irriterende når man prøver å være ferdigladet til avgang neste morgen ved å plugge i når man kommer hjem men starte ladingen senere. Da må jeg ut i bilen og stille ladestrømmen manuelt.

Jeg lurer fælt på om dette gjør seg gjeldende etter kortvarig strømutfall - hvis den da stiller seg tilbake til 16A risikerer jeg å ikke ha fått ladet nok på f.eks. hotellet til å komme meg hjem eller hvor jeg nå skal neste dag når jeg er på jobbreise...

Så langt har argumentet med at bilen skulle bli bedre og bedre ikke holdt. Det er blitt lagt til en del unyttig dilldall samtidig som nye feil er introdusert i kjernefunksjonaliteten. Og jeg antar at Tesla benytter muligheten til å redusere konsekvensen av konstruksjonsfeil via oppdateringer, jfr driveunitproblematikken og tilgjengelig energimengde på batteriet som forsvinner sporløst over natta. Hvis jeg er så heldig å få en softwareversjon som fungerer skikkelig etterhvert er det fristende å nappe ut simkortet slik at jeg ikke får flere oppdateringer...

eclipse

Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

cairnz

Sitat fra: eclipse på lørdag 15. november 2014, klokken 12:43
Hvordan sletter man ladelokasjonene?

Nav, Places, Visited Chargers, Edit. Så trykker man på X-ene.
Elbilist

eclipse

Flott, jeg slettet alle visited chargers, re-satte skjerm nå ser det ut til å fungere for bilen husket ihvertfall at den skulle lade med 32A når jeg kom tilbake etter en liten tur.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Bjoris

Dette er litt rart for min har nå begynt huske dette! Dvs den husket det før også, men da måtte en plugge i før den justerte dette og det var jo litt dumt siden det feks så ut til at amp var for høy, men etter siste oppdatering er alt ok før når eg åpner ladeporten. Til og med i underjordisk garasje husker den det av en eller annen grunn:)

tfjelde

Hos meg er den sånn at alle innstillinger opp til 16A fungerer greit (lader med 13A på jobb)
Hjemme har jeg 32A tilgjengelig og så lenge jeg ikke prøver og sette den ned til en lavere verdi (mellom 16-32A) så husker den også det.
Litt irriterende siden jeg hadde vendt meg til og lade på 25A.

cairnz

Sitat fra: tfjelde på lørdag 15. november 2014, klokken 15:09
Hos meg er den sånn at alle innstillinger opp til 16A fungerer greit (lader med 13A på jobb)
Hjemme har jeg 32A tilgjengelig og så lenge jeg ikke prøver og sette den ned til en lavere verdi (mellom 16-32A) så husker den også det.
Litt irriterende siden jeg hadde vendt meg til og lade på 25A.

Den husker 25A hjemme hos meg på type2-boks..
Elbilist

RaBalder

Sitat fra: bjoris på lørdag 15. november 2014, klokken 14:41
Dette er litt rart for min har nå begynt huske dette! Dvs den husket det før også, men da måtte en plugge i før den justerte dette og det var jo litt dumt siden det feks så ut til at amp var for høy, men etter siste oppdatering er alt ok før når eg åpner ladeporten. Til og med i underjordisk garasje husker den det av en eller annen grunn:)

Det er jo ikke så rart at ting ikke settes av bilen før du har plugget inn.

  • Bilen vet hvor den er basert på GPS
  • Men den har jo ingen peiling på hva du plugger til med.

Shucko, blå kontakt og UMC, rød kontakt og UMC, eller kanskje en type2-kabel direkte i en ladestasjon.

Plugger man til med samme konfigurasjon som sist man ladet på en lokasjon, så skal man vel få samme strøm-setting som man hadde sist.

sn0le

Bilen vet om du bruker adapter for Schuko, rød 16A/3-fas eller blå 32A/1-fas.
Og plugger du i en kabel fra en Type-2 stasjon, så snakker bilen med den, og skjønner hva du har plugget i.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

RaBalder

Sitat fra: sn0le på søndag 16. november 2014, klokken 20:02
Bilen vet om du bruker adapter for Schuko, rød 16A/3-fas eller blå 32A/1-fas.
Og plugger du i en kabel fra en Type-2 stasjon, så snakker bilen med den, og skjønner hva du har plugget i.
Men bilen vet jo ingenting før du har plugget kabelen i bilen  ???

sn0le

Det er sant. :)
Men kan virke som den tar utgangspunkt i hva man ladet med sist, før man plugger i hvis det er som bjoris beskriver.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA