Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sette på ny termostat til batterivarmeren

Startet av Ladefabrikken, lørdag 08. november 2014, klokken 13:41

« forrige - neste »

Ladefabrikken

Ja varm garasje for dem som har det er jo best. Men min far har ikke det å da mener jeg dette er en god ide.

Som Torc skrev så er det ikke ofte det er så kaldt her i sør som det er for denne karen som har gjort dette.
Med disse varmeplatene og litt isolasjon så tror jeg ikke strømbruket blir så mye.

Får man batteripakken oppi 3-4 varme streker så er mye gjort.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Marius Engel

Varm garasje gir mer fukt og kondens i hele understell og karosseri, spesielt gulvvarme. Det blir ikke anbefalt på bil som er i daglig bruk pga økt kjansje for rustangrep.

Marius Engel

Løsningen fra USA likte jeg. Men det vil redusere kjøling på sommeren.

Som sagt, rekkevidden vil øke, men leveriden vil reduseres.

JLafton

Men det er jo ikke nødvendig å ha det tilkoblet når det er varmt. Så det problemet er ingen problem
2019 Tesla Model 3 LR AWD

Marius Engel


Sitat fra: JLafton på fredag 14. november 2014, klokken 13:58
Men det er jo ikke nødvendig å ha det tilkoblet når det er varmt. Så det problemet er ingen problem

Jo, det er ett problem. For det er benyttet isolasjon utenpå varmeelementene. Denne vil fortsatt føre til redusert kjøling om sommeren.

JLafton

Med de små padsa med isolasjon blir den endringa microskopisk.
2019 Tesla Model 3 LR AWD

TorC

Sitat fra: Marius Engel på lørdag 15. november 2014, klokken 18:25

Sitat fra: JLafton på fredag 14. november 2014, klokken 13:58
Men det er jo ikke nødvendig å ha det tilkoblet når det er varmt. Så det problemet er ingen problem

Jo, det er ett problem. For det er benyttet isolasjon utenpå varmeelementene. Denne vil fortsatt føre til redusert kjøling om sommeren.

I Norge i 2014 er denne bittelille økningen ikke et problem, om 20 år derimot vil dette kanskje være ha en bitteliten innvirkning på den totale levetiden på batteriet. Det er neppe noe å bekymre seg for. Jeg tipper levetidstapet kompanseres ved at frosten begrenses. Er det noen som har klart å logge over 30 grader på batteriet over tid i Norge?
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Rio

Det riktige må jo være å bruke Peltier-effektplater, og reveresere polariteten for vinter og sommer! :D
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

TorC

Sitat fra: Rio på lørdag 15. november 2014, klokken 23:42
Det riktige må jo være å bruke Peltier-effektplater, og reveresere polariteten for vinter og sommer! :D

Og når de ikke er i bruk kan de jo brukes som strømforsyning! I løpet av året må man minst kunne klare å lade et AA batteri...
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA