Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pålitlighet Carwings

Startet av sølv-pilen, torsdag 06. november 2014, klokken 14:11

« forrige - neste »

harruz

Jeg er ny bruker, og har holdt på nå i flere dager for å registrere meg og bilen i Carwings. Har ringt kundeservice og det de sier til meg er at serveren har vært nede i de siste to dagene. Jeg får derfor ikke kjørt registreringen helt gjennom. Og at alle som bruker carwings heller ikke får brukt disse tjenestene. Men spesielt informative er de ikke. Det burde ha fremkommet et eller annet sted at serveren er ute av drift. Dette forklarer selvfølgelig hvorfor så mange har problemer med dette akkurat nå.  Men det forklarer på ingen måte at noen faktisk får dette til å funke . Nå!

Skal nå sjekke LeafLink, og se om dette kan gi meg det jeg vil ha
Lykkelig eier av Elvis (Leaf Tekna 2014)

skysurfer

Har brukt Carwings flere ganger de 2 siste dagene, og det er som det pleier å være: Ustabilt, men ikke HELT nede. >:(
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

havardr

Snakket nettop med kundeservice, sendte de en "chatmelding" for et par dager siden, fikk et referansenummer men ikke noe svar. Hun fant forøvrig ikke det referansenummeret nå.

Teknisk avdeling har denne saken på høyeste prioritet, og de driver for tiden med oppgraderinger. Jeg spurte om ikke Carwings hadde vært en stund på markedet nå, og svaret var at de manglet kapasitet i systemet.
Da burde man kanskje slutte å reklamere med denne tingen? Litt slik som "solcellepanelet", der spurte jeg en forhandler i Drammen om den hadde noe for seg, og svaret var at de ikke pleide å nevne denne med mindre kunden spurte hva det var.

Vi får håpe Carwings kommer skikkelig til live etterhvert, kan jo risikere kalde dager noen måneder til

Marius Engel

Merkelig. Det funker hver dag hos meg. Stiller inn timer om kvelden, og bilen er varm om morgenen.

Bruker leaflink for iOS

oven

Jeg har prøvd å få kontakt med bilen gjennom både Leaf Link og Carwings-appen på iOS hver morgen denne uken, og ikke fått kontakt noen av dagene.

Jeg har begynt å dokumentere problemene ved å ta screenshot hver gang jeg får en feilmelding. Jeg mener det er grunn til å levere inn reklamasjon etter kjøpsloven.
2014 Leaf tekna, bor i Bergen

Thomas Parsli

Har fungert for meg minst to ganger hver dag hele uken.
I dag tidlig fikk jeg en feilmelding om timeout, men forvarming hadde startet viste det seg.
Carwings på iOS er fortsatt bruklig, Leaf Link funker 99% av tiden på første forsøk.

Å reklamere på Carwings vil i bestefall resultere i et mikroskopisk prisavslag, forbrukerkjøpsloven er streng på hva som kan kalles en vesentlig mangel og Nissan vil nok la seg slepe til retten med en slik sak.
Anbefaler å kontakte forbrukerombudet først, ev. NAF hvis du er medlem.

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

RuneW

Carwings har vært notorisk ustabil siste uken for meg. Enda verre enn vanlig, faktisk. LEAF manager repporterer SocketTimeoutException (i alle fall de siste to forsøkene).
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

flux

Alle som har problemer med Carwings bør ta kontakt med kundeservice, det er utrolig dårlig av Nissan å ha en så dårlig/treg/ustabil løsning.

Jeg kunne godta at denne appen var litt treg og dårlig det første året, men nå har jeg hatt Leaf i 3 år og hverken appen eller tjenesten er oppdatert eller fikset.

Det er helt uholdbart fra en seriøs leverandør!

Volkswagen sin løsning til eGolf virker til sammenligning å være i en annen liga.

Nissan bør snarest skrote hele Carwings tjenesten/appen og lansere  en helt ny løsning som er bakoverkompatibel med bilene.


Lynet

Problemet er at min erfaring er at kundeservice er enda tregere. Der sitter du personer uten kompetanse og stiller deg spørsmål uten å høre på hva du sier, de gangene jeg har ringt har det kun endt med høyere blodtrykk!!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

harruz

Nissan bør snarest skrote hele Carwings tjenesten/appen og lansere  en helt ny løsning som er bakoverkompatibel med bilene.
[/quote]

Helt enig i dette. HAr kun hatt min Leaf i to uker, og har dårlig erfaring både med Carwings og med kundeservice. Carwings er noe av det første jeg trekker opp som fordel på denne bilen, (dvs, det var  før jeg fikk bilen)

Hva med å gå i felles korstog mot Nissan, og si at vi som faktisk bruker dette, er ofte misfornøyd, og be de om å ta tak i dette? Carwings må bli bedre og mer funksjonelt!  En måte dette kan gjøres på, er å lage et skriv som  alle kopierer og sender inn til Nissans kundeservice. Dette er både enkelt og praktisk gjennomførbart. Forhåpentlig er det også effektivt.  Det vil "sverte" deres rykte om de overser dette. Det forutsetter i tilfelle at så mange som mulig faktisk gjør dette. Vi norske Leaf-eiere kan sånn sett utgjøre en betydelig forbrukermakt i denne sammenheng. Og vi kan også oppfordre andre lands Leaf-eiere til å gjøre det samme (regner med at det også finnes el-bilforum i andre land)
Lykkelig eier av Elvis (Leaf Tekna 2014)

Trond.Strom

Kjører en Japanleaf og hadde utfordringer med Carwingsappen de første par månedene. Byttet til Leaf Manager som Gyathaar her på forumet laget, knall app og har ikke hatt issues siden!

https://play.google.com/store/apps/details?id=no.darkspawns.leafmanager&hl=no

frankols

Carwings fungerer ikke her nå. Det eneste som kommer fram er en side med vilkår for bruk: http://www.nissan.no/NO/no/YouPlus/register/termsOfServices.html

snurre100

Nå har carwings falt ut.Den sluttet å virke 28 februar.Nøyaktig på 3 og 1 mnd.etter jeg har kjøpt bilen.Noen som vet hva som kan være galt??
2020 Kia E-Niro

tomgri

Min sluttet å fungere 23 feb 22:05.

Jeg kontaktet kundeservice etter en uke med prøving, de ga meg en smørbrødliste over hva jeg måtte gjøre.
Etter dette var gjort, så klarer jeg av og til å starte klimaanlegget. Men ingenting annet.

Latterlig, egentlig.

Olee

Fikk dette til svar når jeg sendte inn en liten "klagemail" på Carwings. Har ikke helt tro på at dette gjør at appen blir bedre...

I forbindelse med din henvendelse vedrørende problemer med Carwings, ber vi deg om å gå gjennom følgende innstillinger i bilen:


Informasjonskanal innstillinger

Trykk "Menu"
Så "Carwings"
Deretter "Carwings innstillinger"
Trykk så på "Informasjonskanal innstillinger"
Velg her "Laste ned automatisk"
Velg så "Nedlastingsinterval"
Velg innstillingen "På" (Dersom den er på, slå den da av, og så tilbake til på).

Del kjøretøyets informasjon
Trykk "Menu"
Så "Carwings"
Deretter "Carwings innstillinger"
Sjekk at Generelle varsler er slått på (Dersom den er på, slå den da av, og så tilbake til på).
Velg så "Data Opplastingsinnstillinger"
Sjekk at "Del kjøretøysinformasjon" er slått på (Dersom den er på, slå den da av, og så tilbake til på).
Om du har innstillingen "Del kjøretøysinformasjonen når slått på" sjekk at den er slått på (Dersom den er på, slå den da av, og så tilbake til på).

Data overføringsoppsett
Trykk "Menu"
Velg så "Innstillinger"
Trykk så på "Telefon og Carwings"
Trykk "Data overføringsoppsett"
Trykk deretter på "Velg leverandør" (her står det som regel Telenor).
Sørge for at den står på "Automatisk oppsett" (står den på "Automatisk oppsett" kan du flytte den til "Manualt oppsett" så flytte den tilbake til "Automatisk oppsett")

Gå så helt ut av menyen og slå bilen av og så på igjen.

Aktivering av sikkerhetsopplysningene navigasjonen:

1.      Gå til bilen og slå den på, deretter trykker du "Menu".
2.      Trykk på "Carwings"
3.      Trykk så på "Carwings Innstillinger".
4.      Trykk på "Sikkerhetsinnstillinger".
5.      Dersom brukernavn og passord er fyllt inn kan du gå rett til steg nr. 8.
6.      Trykk på "BrukerID", og tast inn ditt brukernavn, trykk "OK".
7.      Trykk så på "passord", og tast inn ditt passord, trykk så "OK".
8.      Du trykker nå på "Aktiver Sikkerhetsinnstillingene", du vil få et spørsmål om du vil sende aktiveringen nå, til dette trykker du "JA". Den vil nå begynne å koble opp til nettverket, og sende sikkerhetsopplysningene til systemet. Hvis dette går igjennom til systemet vil du få en boks opp som sier "Sikkerhetsinnstilligene aktivert".

Vi anbefaler også at du oppdaterer data i Carwings-enheten i bilen samt i din Carwings-profil på nett. For å gjøre dette i bilen trykker du på "meny" og deretter på "Carwings". Her vil du se en mulighet som heter "oppdatere ladestasjoner", trykk på denne.  Når du er logget inn på din Carwings-profil på nett, vil du på høyre side se en blå firkant med en hvit pil, under står det "oppdater", klikk på denne.

Vi håper at dette er til hjelp. Hvis du har flere spørsmål, ønsker en e-brosjyre eller å arrangere en prøvekjøring kan du gjerne ta kontakt med oss ved Nissan  Kundeservice på 815 21 310. Du kan også finne mer informasjon om Nissan kjøretøy på nettsiden vår www.nissan.no

Du kan gjerne også kontakte en av våre dedikerte Nissan eksperter i vårt nettverk av autoriserte forhandlere. For en oversikt over Nissan forhandlere i Norge, vennligst gå inn på http://www.nissan.no/#tools/find-it

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA