Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Norskmontert ekstrautstyr

Startet av Kmellioli, søndag 02. november 2014, klokken 23:23

« forrige - neste »

Kmellioli

Er det slik at norskmontert ekstrautstyr som skvettlapper, takstativ og innstegsbeskyttere er avgiftsfritatt når det kjøpes med ny e-golf?

Hvilket utstyr er tilgjengelig, og hva er "kjekt å ha"?
Tesla S75D desember 2017
E-golf 2015

afo

Alt som blir levert med bilen og er på samme faktura, er fritatt for mva. Tilgjengelig utstyr finner du her:

https://www.volkswagenbutikken.no/webapp/wcs/stores/servlet/TopCategories_10153_10053

nilskt

Forsøkte meg med barnesete og sykkelstativ, men etter flere telefoner mellom selger og Møller sentralt, fikk jeg til svar at det ikke var mulig. Må være fastmontert utstyr som hører til bilen.
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

HelectriC

Jeg har fått svar fra Møller at alt jeg bestiller med bilen, barnesete og sykkelholder blir fritatt mva.
ioniq 5

Eikesaas

Jeg fikk også beskjed om at alt som ble kjøpt sammen med bilen på kontrakten er fritatt fra mva

np

Samme her, spesifikt eksempel fra selger: Takboks. Som de fleste kunder så setter på den andre bilen. :)

NP
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

torgrand

Jeg fikk barnesete, setebeskyttere, bagasjeromsmatte og terskelveskyttere uten mva sammen med bilen.

Kmellioli

Og ladeboks fra Siemens ferdig montert i garasjen uten mva. Får bil i løpet av uka, så jeg må se meg ut sykkelstativ og litt småting. Helt ok å slippe mva.
Tesla S75D desember 2017
E-golf 2015

Sidewinder


Kmellioli

Jeg måtte gi 9580. Det inkluderer 10 m. kabel, ladeboks, 20A sikring, jordfeilbryter klasse B og arbeid.
Tesla S75D desember 2017
E-golf 2015

bno

Har ikke sjekket, men det er vel en "fare" for at slikt utstyr overprises les VW pris eller er det ubegrunnet?

Råde

Såvidt jeg vet så har ikke forhandler så mye med de pengene å gjøre, annet enn å være kurer. Men du finner billigere løsning andre steder. Jeg fikk montert saltoboks med 20a sikring og 6 m kabel for mellom 8 og 9000 inkl mva.
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA