Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Restverdigaranti og Tilbakekjøpsgaranti i Norge

Startet av P85TMS, fredag 31. oktober 2014, klokken 20:18

« forrige - neste »

P85TMS

-

Diravi

Jeg fikk samme mail. Garantien egner seg vel best for dem som ser veldig pessimistisk på restverdien etter tre år og vil sikre seg mot store tap. Den ligger godt under www.gronnbil.no sine relativt moderate anslag for restverdi, med mindre man legger til grunn en kjørelengde oppunder maksgrensen på 25' km/år og ikke pakker på alt for mye utstyr.

Lånet fra DNB, som vel er en betingelse her, kan være konkurransedyktig i seg selv, men bare dersom man låner 65 % eller mindre. På større lånebelastning er Skandiabanken fortsatt bedre, men innenfor 65 % ligger DNB marginalt under.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

snurrehue

Ser vi på siden det linkes til, med FAQ, så er det beregnet en restverdi etter tre år på 50%. Det var jo ikke akkurat særlig imponerende. Ekstrautstyret (og da INKLUDERT valg av 85kWt-batteri i stedet for 60kWh) nedskrives til 43% av opprinnelig verdi. Så reelt sett havner man litt under 50%.

Bushy

S75D sept. 17

pwb

Sitat fra: snurrehue på fredag 31. oktober 2014, klokken 20:43
Ser vi på siden det linkes til, med FAQ, så er det beregnet en restverdi etter tre år på 50%. Det var jo ikke akkurat særlig imponerende. Ekstrautstyret (og da INKLUDERT valg av 85kWt-batteri i stedet for 60kWh) nedskrives til 43% av opprinnelig verdi. Så reelt sett havner man litt under 50%.

Imponerende, det er vel det det egentlig er, her er det en bil med begrenset levetid (til det motsatte er bevist) som har restverdi på 50% etter 3 år og også 4 år? så det må vel sises å være rimelig imponerende at en bil som blir utdatert innen få år og oppbrukt (trolig) dobbelt så fort som en vanlig bil har en så imponerende restverdi etter 3-4år. Tror ikke dere skal klage på det.

Tai

Sitat fra: pwb på lørdag 01. november 2014, klokken 09:56
Imponerende, det er vel det det egentlig er, her er det en bil med begrenset levetid (til det motsatte er bevist) som har restverdi på 50% etter 3 år og også 4 år? så det må vel sises å være rimelig imponerende at en bil som blir utdatert innen få år og oppbrukt (trolig) dobbelt så fort som en vanlig bil har en så imponerende restverdi etter 3-4år. Tror ikke dere skal klage på det.

Hehe, lenge siden jeg har sett noen så langt ute på jordet ;D

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Øyvind.h

Sitat fra: Tai på lørdag 01. november 2014, klokken 10:18
Sitat fra: pwb på lørdag 01. november 2014, klokken 09:56
Imponerende, det er vel det det egentlig er, her er det en bil med begrenset levetid (til det motsatte er bevist) som har restverdi på 50% etter 3 år og også 4 år? så det må vel sises å være rimelig imponerende at en bil som blir utdatert innen få år og oppbrukt (trolig) dobbelt så fort som en vanlig bil har en så imponerende restverdi etter 3-4år. Tror ikke dere skal klage på det.

Hehe, lenge siden jeg har sett noen så langt ute på jordet ;D

Tai
Det er jo så mye mer morsomt å finne på negative ting enn å se de positive sider  ;D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA