Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvem har byttet batteri?

Startet av TEK, tirsdag 28. oktober 2014, klokken 11:01

« forrige - neste »

TEK

Hei

Jeg fikk nytt batteri om dagen til 246 700 NOK. Bilen har gått 21200km. Noen flere?


skyfawn

har du kjøpt et nytt batteri? pga. skadet batteripakke eller noe slikt?

TEK

Nei, jeg fikk da det gamle gikk i stykker. Garantisak.

Amoss

Sitat fra: TEK på tirsdag 28. oktober 2014, klokken 11:01
Hei

Jeg fikk nytt batteri om dagen til 246 700 NOK. Bilen har gått 21200km. Noen flere?

Btw: bare for diskusjon ang. hva prisen på batteriet er: var dette med eller uten MVA? Antar uten siden dette altså var en garantisak.
Model S 85D

RuneW

Hvordan artet dette batteri-havariet seg?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

laumb

Jeg fikk nytt batteri tidlig i sommer. :)

TEK

Forløp; 12V feil etter 8t jobb parkering. Bil ville ikke starte. Ikke noe indikasjon før dette.

trygvelo

Dere med batteribytte, har dere fått merkbart mer typical / rated km ved samme ladeprosent?

laumb

Nei. Fikk SW update samtidig så den falt i gulvet samtidig.

Forøvrig 347tkm når jeg lader til 90%. Batteriet er vel ca. 15000km gammelt, bilen 38000.

bull

Hva gjør Tesla med batteriene som fjernes? Lurer på om Tesla har et resirkuleringsprogram her i Norge :)

Havebigfun

Sitat fra: bull på tirsdag 28. oktober 2014, klokken 21:41
Hva gjør Tesla med batteriene som fjernes? Lurer på om Tesla har et resirkuleringsprogram her i Norge :)
Lagre strøm, eks ved SC som har solceller- eller litt spinkel strømforsyning...

TS

#11
Sitat fra: bull på tirsdag 28. oktober 2014, klokken 21:41
Hva gjør Tesla med batteriene som fjernes? Lurer på om Tesla har et resirkuleringsprogram her i Norge :)

Det er vel ingen tvil om at de få det gjelder blir sendt tilbake til California for rehab.
Når det en dag er snakk om flere hundre, vil nok Musk ha en plan for de. enten som batteribank i solcelleanlegg, SuperLadere eller som en del av SmartGrid i norske hjem. Håper jeg..
Det er jo kun i kjøretøy hvor vekt vs kWh er like viktig.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Muffinman

Tipper at refurbished batterier går tilbake til andre biler som må bytte, akkurat som driveunitene.

sigurdi

Blir ikke sendt til California, men Nederland i første omgang ivertfall.
Det er blitt byttet batteri ved flere anledninger pga feilmelding, altså er ikke dermed sakt at det er noe feil med selve batteriet.
Men det tas ingen sjangser når det gjelder batteriet.

De blir sjekket ut, byttet eventuelt døde celler/banker osv, testet ut og sendt tilbake og montert til noen andre.
Du er ikke garantert å få ny batteripakke, men en på lik eller bedre som den du hadde. ;-)

Er allerede Superladere i USA som har fått batteribanker for å få ned Max forbruk.
Pakkene her består av samme type celler, men annen montering, så godt mulig celler fra innbytter pakker kan havne i en slik pakke.
Horten
Model X90D (18.03.17)

Sense

Om 246 700 kr er dagens pris på nytt batterisett, så er helt hinsides.
Likevel regner jeg med at prisene på batteri synker med årene når Tesla får i drift sin store batterifabrikk.
Er vi heldig kommer neste generasjon batterier med lenger rekkevidde.

Nå er heldigvis garantitiden på batteri 8 år, men jeg skulle gjerne visst hvordan man dokumenterer tap av kapasitet over 20%, for å få batteribytte på garantien.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA