Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Semig hurtig hurtiglading.

Startet av leaf-newbe, tirsdag 28. oktober 2014, klokken 03:14

« forrige - neste »

leaf-newbe

 var i helgen og trengte som vanlig hurtigladning.
var i nærheten av majorstuen nå ladeangst for fult slo inn.
søkte på min leat etter nærmeste QC som jeg viste burde være i nærheten da jeg tross alt var i oslo som har en langt høyere tetthet av QC en fylket der jeg kommer fra som vel kun er slått av finnmark når det gjelder størst avstand mellom QC. det selv om det ligger bare en halv ladnings avstan fra spiker suppa-
det positive var at bompaserigen var gratis da jeg måtte først kjøre ut for så inn igjen i bomringen etter 30 sek får å kunne komme til Statoil som var nærmeste QC.
i det jeg kjørte inn på statoil majorstuen så rygget det ut en leaf fra QC laderen.
jeg gikk inn og ba omme 30 min Hurtiglading betalte og gikk ut og flyttet og koblet til og startet hurtigladingen. som startet på nedtelling fra 1 time
gikk en tur mens bilen ladet men var tilbake etter ca 25 min
så da at den hadde ladet i ca 28 min. når jeg sjekket leafspy ble jeg overrasket av at bat status kun var 61% på slagen 30 min stoppet hurtigladeren.
satt igjen med 62% mye mindre en det jeg hadde håpet på etter 30 min med QC.
skjønte fort at jeg hadde betalt fullpris for halv vare. 74 kroner for 30 min semig hurtiglading er alt for drøyt. det kan da ikke være riktig ar statoil kan ta like mye for å levere alvparten så mye.
prisene på QC er allerede høye sammenlignet med KW prisen og værre blir det når de tar samme pris på semi hurtig lading. jeg betalte 74 kroner for under 10 kw
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA