Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vurderer ny bil.. e-Golf?

Startet av zapateria, onsdag 29. oktober 2014, klokken 13:16

« forrige - neste »

ljvarnes

Mest bil for pengene får du vel hvis du kjøper en 2-3 år gammel fossilbil til 250000 :-)

Vind

Sitat fra: grorudklovnen på fredag 31. oktober 2014, klokken 10:05
Merce-B virker som et spennende el-bil alternativ, men også et dyrt alternativ. Se bare på hva folk betaler for sine i3 med utstyr.
Ikke så forferdelig mye mer enn man betaler for en e-Golf, men så har man det veldig mye mere morsomt da  8)

Det er ikke priser på Mercedes enda (ekstrautstyr), men ut i fra listen kan man nok krysse seg godt opp i ribbet Tesla S...
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

4Matic Fanatic

Jeg er ihuga MB-mann og har hatt kun halv/helgamle Mercedes-Benz siden jeg kjørte opp i '87.
Bruker titusenvis av kroner på bompenger inn/ut av Trondheim, og har ventet og ventet på den j*vla elektriske B-klassen men den kom jo aldri. De har vist bilder og info i mange år nå, men da eGolf kom i vår klarte jeg ikke vente lenger. Signet kontrakt i april, men var 'dum' og valgte varmepumpe, så siden har jeg ventet på den.

Nå lever konebilen på siste verset så vi testet Zoe men den falt ikke i smak hos noen av oss. Har tidligere prøvd Leaf men den er jo helt for - eh - well...
Lånte en eUp en dag, deretter prøvekjørte hun Golfen igjen og da var det vel egentlig avgjort, så nå venter vi på 2 eGolf.   ::)

eUp er en fin (knøttliten) bil - ganske enkel men greit utstyrt, ryddig og god å kjøre - men om du prøver den mot Golf blir det for tussig. Prisforskjellen er rett og slett for liten i mine øyne om du ikke absolutt vil ha en knøttliten bil, og det er ikke tvil om at du får mye mer BIL for pengene i eGolf..

Elektrisk B-klasse må klare seg uten meg ser det ut for, det ble for lite for seint fra Daimler der...

Powerflux

Sitat fra: 4Matic Fanatic på lørdag 01. november 2014, klokken 21:55

Elektrisk B-klasse må klare seg uten meg ser det ut for, det ble for lite for seint fra Daimler der...

Og når de endelig kommer på banen så greier de jaggu å kopiere kunststykket til Ford og levere den uten hurtiglading :o
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Prebba

Jeg hentet min e-Golf fra forhandler på mandag. Jeg har altså ikke hatt den en uke enda. En fantastisk bil på alle måter. Komfort, enormt med standardutstyr og helt stille. Jeg har i tillegg ryggekamera og sportsseter i skinn. Varmepumpe er helt uvesentlig for deg med det kjøremønster du nevner.  Det er bare å varme bilen mens den er tilkoblet strøm. Det gjør du via mobilen. Anbefales virkelig.
VW e-Golf

Vind

#20
Om jeg skulle valgt så er hurtiglading viktigere enn varmepumpe.

På i3 virker varmepumpen slik at det er ganske liten forskjell i rekkevidde om det er passe varmt eller passe kaldt.  Så varmepumpen gir ganske mye lavere forbruk uavhengig av vær.  Er det veldig kaldt eller varmt så betyr den mindre.

Nå er det ikke ett fasit svar  - de fleste er jo godt fornøyd med egen bil. På en ladestolpe for noen uker siden møtte jeg en Ford Focus eier som mente at fravær av hurtiglading var en kjempe fordel - husker ikke hele argumentasjons rekken - men at noen er glad i eget bil valg er helt sikkert.

Så meningen med disse trådene er vel ikke - min bil er bedre enn din, derfor må alle velge den, men heller en måte å få frem fakta som kan hjelpe trådstarter i riktig retning.

Uansett - e-Golf er ikke et feil valg om man kan leve med leveringstid.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

dagbre

Sitat fra: ionboy på torsdag 30. oktober 2014, klokken 20:18
Vi har skrevet kontrakt på en eGolf med varmepumpe (Når kommer den egentlig!??!!)
Jeg ante ingen ting om denne. Den har 200liter større bagasjerom enn eGolfen...

Argh! Å kjøpe elbil er som å kjøpe laptop...
http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/elbil/vg-har-proevekjoert-ny-elbil-mercedes-tar-en-tesla/a/23324616/

Vi har også skrevet kontrakt på e-Golf, med levering i 2 kvartal 2015.
E-Golf 2015, Pacific Blue

dagbre

Sitat fra: 4Matic Fanatic på lørdag 01. november 2014, klokken 21:55
Jeg er ihuga MB-mann og har hatt kun halv/helgamle Mercedes-Benz siden jeg kjørte opp i '87.
Bruker titusenvis av kroner på bompenger inn/ut av Trondheim, og har ventet og ventet på den j*vla elektriske B-klassen men den kom jo aldri. De har vist bilder og info i mange år nå, men da eGolf kom i vår klarte jeg ikke vente lenger. Signet kontrakt i april, men var 'dum' og valgte varmepumpe, så siden har jeg ventet på den.

Nå lever konebilen på siste verset så vi testet Zoe men den falt ikke i smak hos noen av oss. Har tidligere prøvd Leaf men den er jo helt for - eh - well...
Lånte en eUp en dag, deretter prøvekjørte hun Golfen igjen og da var det vel egentlig avgjort, så nå venter vi på 2 eGolf.   ::)

eUp er en fin (knøttliten) bil - ganske enkel men greit utstyrt, ryddig og god å kjøre - men om du prøver den mot Golf blir det for tussig. Prisforskjellen er rett og slett for liten i mine øyne om du ikke absolutt vil ha en knøttliten bil, og det er ikke tvil om at du får mye mer BIL for pengene i eGolf..

Elektrisk B-klasse må klare seg uten meg ser det ut for, det ble for lite for seint fra Daimler der...

Enig. Vi prøvde begge, og Golfen er en helt annen (bedre) bil.
E-Golf 2015, Pacific Blue

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA