Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Electric engine failure

Startet av Elhanen, søndag 09. august 2015, klokken 15:29

« forrige - neste »

Elhanen

Zoe sviktet meg i går da bilen skulle startes, fikk feilmelding på electric engine failure. Problemet ble borte av seg selv da bilen skulle trekkes opp på bergningsbil, en drøy time etter at problemet oppstod. Noen andre som har opplevd lignende driftsproblemer ?

marnybak

#1
Var det nøyaktig det det sto?
Renault Zoe 240 Life

Elhanen

Ja, og stopp. Det lyste rødt i displayet. Dette forsvant av seg selv etter en drøy time. Forhandler finner ikke noe om dette i historikken på bilen. Men, den har gått uten problem etter dette.

marnybak

Ok, spurte fordi jeg har fått haugevis med electric system failure/check electric system med div tilhørende meldinger og blinkende lamper, men de forsvinner når bilen "rebootes". Skru av motor, låse bil (så skjermene også slås av) og vente i 3-4 min, så glemmer min bil at den trodde den hadde et problem når den startes opp igjen. Kanskje det var noe slikt som skjedde hos deg også, fikk stå i ro så lenge at den startet om.
Renault Zoe 240 Life

Elhanen

Takk for tips, jeg prøvde å ta ut nøkkelkortet noen ganger for å "resette" bilen. Bilbergeren prøvde også litt, men det var først når kroken var montert på bilen og den ble tauet opp mot planet på bergningsbilen, det hele forsvant og den lot seg starte. Men, viktigst av alt at alt funker igjen nå :) ellers er jo bilen flott å kjøre, har litt problemer med å sette den i garasjen iblant ;)

marnybak

Funker ikke for meg å bare ta ut nøkkelkortet, må låse også. Og så vente. Det kommer to klikkelyder fra bilen underveis i ventinga, og en liten stund etter andre klikkelyd er det klart.
Her skjer det sannsynligvis pga for hurtig girskifte. Det reduserte seg dramatisk etter jeg ble bevisst på det. Men de gjorde en systemoppdatering samme dag, så hvem vet. Utover det er det en knallgod bil, ja :)
Renault Zoe 240 Life

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA