Forsikring P85D?

Startet av Nasse, mandag 13. oktober 2014, klokken 20:37

« forrige - neste »

BMW850

Sitat fra: Dennis på onsdag 26. november 2014, klokken 19:37
Forskjellen på 0-100 på 4.6 mot 3.4 er en veldig stor forskjell ja. Er som forskjellen på en golf r og 911 turbo :) opplevd aks er så mye mer brutalt på 3.4 mot 4.6 at det er to helt forskjellige klasser.

P85 har en aks på 4,4 sek fra 0-100. Ikke 4,6. Rett skal være rett ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Dennis

Sitat fra: BMW850 på tirsdag 13. januar 2015, klokken 13:17
Sitat fra: Dennis på onsdag 26. november 2014, klokken 19:37
Forskjellen på 0-100 på 4.6 mot 3.4 er en veldig stor forskjell ja. Er som forskjellen på en golf r og 911 turbo :) opplevd aks er så mye mer brutalt på 3.4 mot 4.6 at det er to helt forskjellige klasser.

P85 har en aks på 4,4 sek fra 0-100. Ikke 4,6. Rett skal være rett ;)

Ja det stemmer vist :) Men ganske sikker på at den var oppgitt til 4.6 tidligere? Var det + pakken som fikk det ned til 4.4?

Cowboystrekk

Sitat fra: BMW850 på tirsdag 13. januar 2015, klokken 13:17
Sitat fra: Dennis på onsdag 26. november 2014, klokken 19:37
Forskjellen på 0-100 på 4.6 mot 3.4 er en veldig stor forskjell ja. Er som forskjellen på en golf r og 911 turbo :) opplevd aks er så mye mer brutalt på 3.4 mot 4.6 at det er to helt forskjellige klasser.

P85 har en aks på 4,4 sek fra 0-100. Ikke 4,6. Rett skal være rett ;)
Dragtimes.com har vell også testa P85 til 4,1 under ideele forhold (jevn asfalt, varme dekk, over 50% SOC), mener at P85D da greide omtrent det den var oppgitt til.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Dennis

Sitat fra: Haknys på tirsdag 13. januar 2015, klokken 13:10
11-12k syntes ikke jeg er så ille på en slik bil med 20k kjørelengde, men det var en høy egenandel.

Har fått inntrykk av at forsikringselskap er det veldig lett å være fornøyd med så lenge det ikke skjer noe...da er begge parter smørblide og vennlige.  ;D

Skal shoppe til P85D snart, men to selskap har allerede svart at de krever at man er totalkunde om man skal ha forsikring på akkurat Model S. De vil ikke en gang si hvilket prisområde de ligger i. Noen som vet årsaken? Har aldri opplevd det på andre biler.....

Er nok pga av effekten at de krever det. Men 11-12k må man nok forvente å betale ja.

Fikk selv ikke noe krav til å være totalkunde og slikt. Kanskje de ser på hva man har hatt av biler tidligere? for har vært kunde ganske lenge og har hatt i hovedsak spreke biler fra før og aldri noen skader.

HåkonE

Dragtimes måler vel 0-96, og ikke 0-100?

Mener motortrend målte p85d til raskere enn oppgitt, og det var ettersom jeg forstod uten oppvarmede dekk og denne nye softwaren som Tesla sier skal føre til bedre ytelser i høyere hastigheter (aner ikke om dette har noe å si for tiden, eller noe som helst under 100km\t).

Dennis

#95
Motortrend, drag times og mange i usa måler også 0-60 mph med 1 ft rool out. De får derfor litt bedre tid enn hva man får fra stillestående.
Offisielle tall fra Tesla er ikke målt slik.

SitatWe typically switch off traction-control systems and experiment with launch-control systems when offered, but we do not pull fuses to deactivate any such systems.We run from zero to the maximum practical speed increment above the quarter mile. We subtract a one-foot rollout from the launch to simulate dragstrip performance (dragstrip runs started the whole quarter-mile acceleration craze and remain the only practical way for most owners to test their own cars, so we want our numbers to match those acquired in this way). We experiment with launch techniques (brake-torquing automatics, varying amounts of wheelspin on manuals, etc.), then shift as quickly as possible, while depressing the clutch and lifting off the throttle in three-pedal manuals. We use either a Stalker radar device that measures speed based on the Doppler shift of reflected radio waves or a Racepak unit that relies on the Doppler-shift in radio signals arriving from four to eight GPS satellites. The two systems return incredibly similar performance results.

Read more: http://www.motortrend.com/features/112_0802_motor_trend_testing/#ixzz3OhkB4dgZ

Bjørn Tore Vibeto

Dette ble vel litt OT, i denne tråden.  ;)
"Wattson"
Tesla Model S P85D Multicoated Red
Levert 24/2-15

Baldrian

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 26. november 2014, klokken 22:29
Fikk dette med DNB nå:

Detaljer bruk
Brukere av bilen:Alle brukere over 25 år

Man skulle jo tro at forsikringsselskapene for en bil som Tesla, ga rabatt for brukere under 25 år!

Olemann

Antall sekunder brukt fra 0 - 100 km/t diskusjonen her minner meg om et meget godt spørsmål Johan Olav Koss fikk etter å ha slått 10.000 meter rekorden med et par sekunder:

" Hva har du tenkt å bruke disse sekundene du sparte til? "

Dennis

Er da ikke om å spare tid hehe..
Er følelsen av akselerasjonen som er gøy  8)

D.O

Sitat fra: Dennis på tirsdag 13. januar 2015, klokken 13:19
Sitat fra: BMW850 på tirsdag 13. januar 2015, klokken 13:17
Sitat fra: Dennis på onsdag 26. november 2014, klokken 19:37
Forskjellen på 0-100 på 4.6 mot 3.4 er en veldig stor forskjell ja. Er som forskjellen på en golf r og 911 turbo :) opplevd aks er så mye mer brutalt på 3.4 mot 4.6 at det er to helt forskjellige klasser.

P85 har en aks på 4,4 sek fra 0-100. Ikke 4,6. Rett skal være rett ;)

Ja det stemmer vist :) Men ganske sikker på at den var oppgitt til 4.6 tidligere? Var det + pakken som fikk det ned til 4.4?
dragrace har du ikke peiling på Dennis. Du virker fortsatt å tro at brede lavprofil dekk gir god aks. +pakken gir dårligere aks, da den er tyngre og har stivere stabilisatorstag samt endre hjulvinkler og 21"dekk som ikke griper. De først signaturbilene med den mykeste bakenden og 19" hjul er nok de raskeste(rett frem)

On topic ca 9k for fri kjørelengde, med maks bonus (5bilforsikringer på samme sted)
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Dennis

Sitat fra: D.O på tirsdag 13. januar 2015, klokken 19:24
Sitat fra: Dennis på tirsdag 13. januar 2015, klokken 13:19
Sitat fra: BMW850 på tirsdag 13. januar 2015, klokken 13:17
Sitat fra: Dennis på onsdag 26. november 2014, klokken 19:37
Forskjellen på 0-100 på 4.6 mot 3.4 er en veldig stor forskjell ja. Er som forskjellen på en golf r og 911 turbo :) opplevd aks er så mye mer brutalt på 3.4 mot 4.6 at det er to helt forskjellige klasser.

P85 har en aks på 4,4 sek fra 0-100. Ikke 4,6. Rett skal være rett ;)

Ja det stemmer vist :) Men ganske sikker på at den var oppgitt til 4.6 tidligere? Var det + pakken som fikk det ned til 4.4?
dragrace har du ikke peiling på Dennis. Du virker fortsatt å tro at brede lavprofil dekk gir god aks. +pakken gir dårligere aks, da den er tyngre og har stivere stabilisatorstag samt endre hjulvinkler og 21"dekk som ikke griper. De først signaturbilene med den mykeste bakenden og 19" hjul er nok de raskeste(rett frem)

On topic ca 9k for fri kjørelengde, med maks bonus (5bilforsikringer på samme sted)

Sikkert kjørt mye mer dragrace enn du har. Har vært med flere ganger på street legal, samt på Gardemoen raceway. Men har alltid kjørt bil med 4wd, så å drive å jåsse med hvilken dekkprofil som er 100% optimal har jeg aldri måtte gjøre. Har uansett aldri ment at lavprofil er det beste, men at 21 dekka til Tesla sitter bedre fordi de har mye bedre dekk Michelin Pilot Sport 2 og ikke billig Goodyear dekk som de som sitter på 19". Setter man skikkelige dekk på 19" er det mye mulig de er litt bedre, men det er uansett et ikke tema på P85D siden den ikke sliter med grepet i det hele tatt.

Tesla oppga 0-100 på 4.6 for P85 tidligere, så hva som endret seg så det ble 4.4 vet jeg ikke. Og er egentlig det samme om hva som er best av P85 eller P85+ for har heldigvis ingen av de.

BMW850

Her er spesifikasjoner fra når jeg bestilte min P85 :
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

hma

[Moderator kommentar]
Ber om at OT (akselerasjonstider, etc. ) avsluttes.
Dette er en tråd om forsikring for P85D

Hilsen
Håkon Markussen
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

lurium

P85D med nito rabatter gikk opp fra 6 tusen til nesten 10 tusen nå hos gjensidige. De ønsker tydeligvis ikke være billig likevel.

Dette er med 12k kjørelengde. Var faktisk enda dyrere med S85D.

Det var merkelig :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA