Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Netthetsen fra kommentatortrollene mot Tesla eiere

Startet av PerC, mandag 13. oktober 2014, klokken 18:54

« forrige - neste »

pgi

kommentar min gikk på din ynkelige holdning , at du velger å la deg provosere av at noen har sånn og sånn bil. misunnelse er så trist, ikke minst for en selv. har selv ikke tesla, vurderer en, og blir selv ikke misunnelig, men får veldig lyst på en når jeg ser de rundt i trafikken. få deg en hobby eller noe som kan gjøre deg litt glad  ;) , livet er for kort til å gå rundt å være furtete og misunnelig på grunn av noe så ubetydelig som bil  :) 

Amoss

Sitat fra: VigdisA på mandag 13. oktober 2014, klokken 20:35
Har mistet en del av troen på media som "vaktbikkje", til fordel for at de er en gjeng med "fortoggreit" skribenter

Velkommen etter :p
Model S 85D

Teslaguten

Sitat fra: PerC på mandag 13. oktober 2014, klokken 18:54
Er den representativ i trafikkbildet også? Blir man sluppet frem osv.  :)

Jeg og min samboer er på randen til å bestille oss en Tesla Model S 85D men hun blir litt urolig når hun ser all hetsen Tesla eier får i diverse nettartikler.



Ikkje opplevd problemer i nokon grad. Du finn idiotar i trafikken, til og med idiotar som kjøyrer Tesla.

Det er nok gjengs oppfatta av andre at vi Tesla bilistar er ego og arrogante, godt påvirka av ymse nett-troll og fanatiske anti-Tesla skribentar. Det er og basert på alle lettare sjokkerte, litt usikre smil eg får når eg vinkar folk inn før meg, stoppar i god tid før gangfelt og tar hensyn til hest, syklande og anna fe. 

Bare bestill bil, evt. hets vil kjapt bli gløymt når ho sit i bilen og gir gass! ;)
#19329
Model X #1094
P85D RN6614200

pwb

Sitat fra: pgi på mandag 13. oktober 2014, klokken 21:56
kommentar min gikk på din ynkelige holdning , at du velger å la deg provosere av at noen har sånn og sånn bil. misunnelse er så trist, ikke minst for en selv. har selv ikke tesla, vurderer en, og blir selv ikke misunnelig, men får veldig lyst på en når jeg ser de rundt i trafikken. få deg en hobby eller noe som kan gjøre deg litt glad  ;) , livet er for kort til å gå rundt å være furtete og misunnelig på grunn av noe så ubetydelig som bil  :)
Hva har misunnelse med dette å gjøre? Hvorfor skal jeg slippe dem inn? Hva gjør at de skal kunne komme før meg?

Epleskreller

Sitat fra: Sven-Erik på mandag 13. oktober 2014, klokken 19:48
Til og med sjaførlærere får elevene sine til å bråstoppe i rundkjøringer for å vise elevene hvordan man hilser til en Tesla.
Du bærta for at han stoppet i rundkjøringen ved Blommenholm og han ga deg fingeren tilbake?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

pgi

Sitat fra: pwb på mandag 13. oktober 2014, klokken 22:23
Sitat fra: pgi på mandag 13. oktober 2014, klokken 21:56
kommentar min gikk på din ynkelige holdning , at du velger å la deg provosere av at noen har sånn og sånn bil. misunnelse er så trist, ikke minst for en selv. har selv ikke tesla, vurderer en, og blir selv ikke misunnelig, men får veldig lyst på en når jeg ser de rundt i trafikken. få deg en hobby eller noe som kan gjøre deg litt glad  ;) , livet er for kort til å gå rundt å være furtete og misunnelig på grunn av noe så ubetydelig som bil  :)
Hva har misunnelse med dette å gjøre? Hvorfor skal jeg slippe dem inn? Hva gjør at de skal kunne komme før meg?
vask brillene dine gutt  :), kommentaren min gikk på at du delte noen de dine indre følelser angående folk med tesla og fin bil med oss andre her på forumet, og det var triste greier.. denne indre gleden av ikke å slippe inn tesla, den kommenterte jeg som trist og ynkelig, og mest for deg selv, han i fin bil bryr seg nok ikke så mye  :)

mariowing

Sitat fra: pwb på mandag 13. oktober 2014, klokken 21:41
Sitat fra: pgi på mandag 13. oktober 2014, klokken 21:20
Sitat fra: pwb på mandag 13. oktober 2014, klokken 20:26
Må vel innrømme at der hvor feltet som slutter har vikeplikt så koser det meg litt mer om det er en Tesla jeg ikke slipper inn, men koser meg generelt hver gang jeg får satt på plass noen med dyr "flott" bil. Men grunnen til dette har dere jo lagt opp til selv, hadde de med disse bilene ikke breiet seg så mye så hadde man vært mer smidig.
at du velger å synke så lavt og gjøre deg selv så ynkelig, må være et trist liv, du kjører tydeligvis ikke en  bil du liker no særlig.
Hvorfor skal jeg slippe inn biler som sniker? Hvilken grunn har de for å komme før meg?

Nå skrev du jo ikke at de snek opprinnelig, du skrev at du ikke ville slippe inn biler som hadde vikeplikt for deg der feltet sluttet. Hvis det er et lovlig kjørefelt (enten det er fletting (da har du faktisk vikeplikt)) i enden av en påkjøring eller at kollektivfeltet slutter og har vikeplikt så antar jeg at de som kjører der kjører lovlig. Hvis du snakker om at du ikke slipper inn folk som kjører over sperrelinjer og slikt så er jeg enig med deg. For sjåfører som kjører lovlig i et kollektivfelt sniker strengt tatt ikke. Eller mener du at de skal stå der og vente til køen i det vanlige feltet er slutt fordi de har vikeplikt? Som sagt - det har du jo full rett til. Håper for din del i så fall du har hyggeligere ting i livet å glede deg over enn at du ikke slapp inn en Tesla...
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Bushy

Litt OT...
Hva gjør pwb her egentlig.. Det er jo som han skriver selv.. "Dere og meg..."
Jeg kan sitte og lese rundt på tesla forumet her. Å finne noe negativt. Å se med en gang at det er skrevet av pwb.
Er bare sunt å få frem positive og negative sider. Men det som kommer opp av han. Det hopper jeg elegant over nå...

Tesla hatere er nok en liten gruppe. Men det virker som det er noen aggressive drittunger iallfall. Sett for mange skrapa tesla'r nå :(

Kjenner jeg faktisk bygger opp en liten angst om hvor man parkerer å slik når den engang kommer
S75D sept. 17

El-boy

#23
Sitat fra: pwb på mandag 13. oktober 2014, klokken 20:26
Må vel innrømme at der hvor feltet som slutter har vikeplikt så koser det meg litt mer om det er en Tesla jeg ikke slipper inn, men koser meg generelt hver gang jeg får satt på plass noen med dyr "flott" bil. Men grunnen til dette har dere jo lagt opp til selv, hadde de med disse bilene ikke breiet seg så mye så hadde man vært mer smidig.
Tilbake til siste uka i september 2013 opplevde jeg at biler stoppet og vinket meg fram der jeg vitterligen hadde vikeplikt,  da de ble oppmerksom på at det var en Tesla, bare for at dei ville se på bilen...
Jeg regner med det var deg? men det er ikke nødvendig du tar igjen på alle andre nå ett år etterpå...
Jeg skal slippe deg fram neste gang, og alle andre ganger vi møtes i trafikken. Det var den blå Teslaen med blanke felger, det husker du vel ???

BjornLo

Har ikke opplevd noe hets.

Eller... har ikke lagt merke til noe hets. Er for opptatt med å digge bilen. :D
S85
Finalized 06.11.13
VIN 08.01.14
ferdig prod. 15.02.14

Frodebo

Tvert i mot. Aldri opplevd hets, bare nysgjerrighet og positiv interesse. Løp og kjøp.
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

hgs

Har ikke merket noen annen oppførsel fra andre bilister, selv ikke på "elbilhateveien" E18 mellom Asker og Oslo. Men så bruker jeg blinklys og oppfører meg som folk. Det gjør stort sett alle andre Teslaer jeg ser også.

Hvis du har prøvd deg som syklist i Oslo vil du nok oppleve å føle deg svært populær i Teslaen  ;)
   
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

TS

Sitat fra: pwb på mandag 13. oktober 2014, klokken 22:23
Sitat fra: pgi på mandag 13. oktober 2014, klokken 21:56
kommentar min gikk på din ynkelige holdning , at du velger å la deg provosere av at noen har sånn og sånn bil. misunnelse er så trist, ikke minst for en selv. har selv ikke tesla, vurderer en, og blir selv ikke misunnelig, men får veldig lyst på en når jeg ser de rundt i trafikken. få deg en hobby eller noe som kan gjøre deg litt glad  ;) , livet er for kort til å gå rundt å være furtete og misunnelig på grunn av noe så ubetydelig som bil  :)
Hva har misunnelse med dette å gjøre? Hvorfor skal jeg slippe dem inn? Hva gjør at de skal kunne komme før meg?

Jeg finner det litt merkelig at akkurat du har skrevet mer enn 60 innlegg i tråder som omhandler Tesla ...
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Teslaguten

Sitat fra: TS på mandag 13. oktober 2014, klokken 23:17
Sitat fra: pwb på mandag 13. oktober 2014, klokken 22:23
Sitat fra: pgi på mandag 13. oktober 2014, klokken 21:56
kommentar min gikk på din ynkelige holdning , at du velger å la deg provosere av at noen har sånn og sånn bil. misunnelse er så trist, ikke minst for en selv. har selv ikke tesla, vurderer en, og blir selv ikke misunnelig, men får veldig lyst på en når jeg ser de rundt i trafikken. få deg en hobby eller noe som kan gjøre deg litt glad  ;) , livet er for kort til å gå rundt å være furtete og misunnelig på grunn av noe så ubetydelig som bil  :)
Hva har misunnelse med dette å gjøre? Hvorfor skal jeg slippe dem inn? Hva gjør at de skal kunne komme før meg?

Jeg finner det litt merkelig at akkurat du har skrevet mer enn 60 innlegg i tråder som omhandler Tesla ...

Samme her, trur nok pwb er av typen som ikkje blir fornøyd før alle andre er misfornøyd.  ::)

Då er det lurt å ha følgande leveregel:

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
― Mark Twain
#19329
Model X #1094
P85D RN6614200

hma

Jeg opplever ingen hets, så til trådstarter vil jeg klart anbefale kjøp :)

Har kjørt mye Think og etterhvert en god del Tesla og opplever ofte hyggelige og hjelpsomme medtrafikkanter, uavhengig av hvilken bil jeg kjører.

Hadde nylig en hyggelig opplevelse i Teslaen da ukjente ungdommer i en møtende bil gav meg tommelen opp :)

- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA