Stavanger - Haugesund, hva er best? Vi Aksdal eller tunneler (MYE NED/OPP)

Startet av borge, lør 11. okt 2014, kl. 18:40

« forrige - neste »

borge

Skulle helst klart dette tur/retur uten å lade..Det er 85 km eller 95 km en vei...
Hvor mye går av batteriet når man kjører i tunneller under havet, og hva er mest strømsparende på vei oppover?
Og jeg kan velge å ta trekantsambandet til haugesund sentrum eller via aksdal som er en mer flatere rute.

Jeg er har bare ECO modus på min Leaf.

BE

Du kan glemme tur-retur uten lading, det er for mange tunneler til det. Sist jeg var i Haugesund kjørte jeg gjennom de nye tunnelene, og ladet på normallading i 3 timer på 16 ampere før jeg kjørte hjem samme vei. Alternativt kjører du om Aksdal på returen og lader på hurtiglading der.

---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

borge

Ok, takk for svar. Hvor finner jeg 16A uttak, jeg ser for meg Amanda Shoppingcenter eller Aksdal?

Jeg har standard 8/13A lader for huskontakt, samt en Type2-Type1 ladekabel for bruk i ladestasjon. Finnes det Type 2 uttak noen steder?
Jeg har bare standard lader i Leafen.
Hva drar mest? Flat vei via Aksdal eller trekantsamband inkl tunneller?

Kjell Leaf

Kjør tunnelen, og via Aksdal hjem. Det er vanlig ladestasjon med husmorkontakt på egen elbil-parkeringsplass i sentrum, ladestasjoner med husmorkont. er det også på Amandasenteret. I Aksdal er det jo hurtiglader som du kan bruke, den er gratis også. Da har du 80% på 20-30 minutt.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA