Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model X videoer

Startet av satheesh.net, lørdag 11. oktober 2014, klokken 07:12

« forrige - neste »

Øyvind.h

Endelig en video hvor man kan få litt inntrykk av hvordan bilen blir!

Ja det ser ut som du har helt rett i at skjermen er innfelt i dash. Dette er nok bedre ift. sollys.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

satheesh.net

Er skjermen større også mon tro? ??? ::)

KrW

#17
Skjermen er tydelig der men den stikker ikke ut på toppen som før men er innebygd som på Model S.
Klarer noen å se om det er like mange kameraer på denne som på den hvite som er blitt fotografert tidligere?

edit: så ikke de to innleggene over da jeg svarte. Jeg likte egentlig ikke så godt at skjermen stakk ut som den gjorde før. Tror dette blir bedre. Trenger ikke være at dette er det endelige interiøret da.
Og Satheesh, på 0:36-0:39 ut i filmen kan vi se både øvre og nedre del av skjermen. Kanskje det er mulig å sammenligne med diameteren på rattet? Noen med Model S som klarer å se om skjermen er like stor eller større?
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

laumb

Ikke noe tvil om hengerfeste i hvert fall!




laumb

Tror kanskje vi ser at nosecone forsvinner til fordel for en embossed kontur lik nosecone?

toppi

Hmmmm, usikker på om designet blir like "rått" som på model S.
Jeg mener TMS slår godt fra seg designmessig blant de store dyre sedanene.
Vil TMX klare å matche de flotte SUVene fra de store tyske?

Må nok se denne live før jeg bestemmer meg...
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

sigurdi

#21
Skjermen på prototypen var 19" mens Elon har nevnt på en av Q&A møtene for et år eller to siden (tiden går fort) at produksjon får 17" slik som model S.

Dette var nok en av grunnene til at den stakk over på prototypen, er bare å se på filmer av prototypen så ser en lett at den er større en på model S. :-)

Jeg og liker bedre at den er integrert, penere med avrundet dashboard, som ikke fruen kan legge alt mulig på.

Liker og sammenhengen fra bakdør til falcon til fremdører, taket blir bare et stort glasstak. :-)
Ser og ut som bakdøren har glass lengre ned en model S, har, den går og litt lengre ut så blir litt Prius design, tror dette er for å få litt mer luft ut og opp om en drar henger eller har f.eks sykkelstativ bak.

Gleder meg å teste forbruk med uten henger, med uten sykkel osv.

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

satheesh.net


KrW

#23
Tenker du på den svarte linjen som deler skjermen i midten? Er det ikke bildet på skjermen som er slik da? Ser de spekulerer om det er to skjermer på TMC-forumet også.

Må si det jeg er mest spent på nå, er hva som kommer til å skje med autopiloten. Blir det kamera rundt hele bilen osv. Det spekuleres i nye greier fra NVIDIA og Mobileye

Spennende å se denne presentasjonen fra Mobileye.

https://www.youtube.com/watch?v=kp3ik5f3-2c

Særlig fra 22:30 om hvordan de leser veien og 28:23 hvor han sier at en bilprodusent skal ta ibruk dette fra midten av 2015 eller Q3. Kan jo være det kommer til Model X.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Øyvind.h

#24
Sitat fra: toppi på søndag 10. mai 2015, klokken 23:22
Hmmmm, usikker på om designet blir like "rått" som på model S.
Jeg mener TMS slår godt fra seg designmessig blant de store dyre sedanene.
Vil TMX klare å matche de flotte SUVene fra de store tyske?

Må nok se denne live før jeg bestemmer meg...
Designet blir garantert ikke like lekkert som Model S. X er ikke en SUV, men mer i retning av X6 ift karosseriets utforming. Det er ekstremt vanskelig å lage noe slikt pent, i hvert fall fra siden/skrått bakfra/bakfra. SUV`er derimot (eks X5) kan lages lekre rundt baut. Model X ser heldigvis ikke ut til å bli så stygg som X6, men den blir ikke like lekker som Model S. X`en er ikke noe man kjøper pga utseende/for å vise seg frem :D

Sitat fra: satheesh.net på mandag 11. mai 2015, klokken 09:50
Wait, what?? To skjermer?? :o
To skjermer? Hvor ser du det? Jeg ser bare den lange standard 17" skjermen?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

satheesh.net

#25
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 11. mai 2015, klokken 10:20
Sitat fra: satheesh.net på mandag 11. mai 2015, klokken 09:50
Wait, what?? To skjermer?? :o
To skjermer? Hvor ser du det? Jeg ser bare den lange standard 17" skjermen?

Se på vedlagte bilde. Jeg er litt uenig med deg, det ser ut som to skjermer. (Synes i hvertfall jeg ...) ;)

Øyvind.h

Aha. Da skjønner jeg. Trodde det var snakk om skjermer på sidene. Det har vært snakk om kameraer istedenfor speil, så jeg tenkte av en eller annen grunn at du mente det var flere skjermer i bredden på dashen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Øggen

Hmmmmm, mulig jeg tar feil (håper det) men syns det lukter litt bilde manipulering her.

satheesh.net

Sitat fra: Øggen på mandag 11. mai 2015, klokken 18:30
Hmmmmm, mulig jeg tar feil (håper det) men syns det lukter litt bilde manipulering her.

Bildet er fra videoen ... (Selvsagt mulighet for manipulering der også da.) :)

toppi

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 11. mai 2015, klokken 10:20
Sitat fra: toppi på søndag 10. mai 2015, klokken 23:22
Hmmmm, usikker på om designet blir like "rått" som på model S.
Jeg mener TMS slår godt fra seg designmessig blant de store dyre sedanene.
Vil TMX klare å matche de flotte SUVene fra de store tyske?

Må nok se denne live før jeg bestemmer meg...
Designet blir garantert ikke like lekkert som Model S. X er ikke en SUV, men mer i retning av X6 ift karosseriets utforming. Det er ekstremt vanskelig å lage noe slikt pent, i hvert fall fra siden/skrått bakfra/bakfra. SUV`er derimot (eks X5) kan lages lekre rundt baut. Model X ser heldigvis ikke ut til å bli så stygg som X6, men den blir ikke like lekker som Model S. X`en er ikke noe man kjøper pga utseende/for å vise seg frem :D

Sitat fra: satheesh.net på mandag 11. mai 2015, klokken 09:50
Wait, what?? To skjermer?? :o
To skjermer? Hvor ser du det? Jeg ser bare den lange standard 17" skjermen?

Noen synes jo faktisk BMW X6 er pen, smaken er som baken osv.
Tror bare at design er viktig for mange som kjøper biler i denne prisklassen (utenfor Norge)
TMS har nok solgt ekstra bra på designet.
TMX har som TMS ingen konkurrenter med ren El drift. Den vil derfor selge bra uansett, men får den en litt kjiipt/ sært utseende, vil dette gå ut over salget.

Når det er sagt så har jeg trua på at dette kan bli bra  :)
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA