Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva irriterer bilister mest?

Startet av ilmarw, fredag 06. februar 2009, klokken 15:04

« forrige - neste »

ilmarw

Polestar i bestilling

bosonic

Jeg har faktisk opplevd at en politipatrulje tok affære og stoppet en lusekjører. Dette var om sommeren, riktig nok ikke en campingbil eller campingvogn, men en gammel lastebil.

Flere politipatruljer ute på veiene om sommeren kan være en av flere måter å prøve å komme dette problemet til livs.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Griffel

Ellers var vel dette egentlig et hint til "elbil lusekjørere" i kollektivfeltet. ::)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

ilmarw

Sitat fra: Griffel på fredag 06. februar 2009, klokken 16:18
Ellers var vel dette egentlig et hint til "elbil lusekjørere" i kollektivfeltet. ::)
Det var det, ja...

ilmar
Polestar i bestilling

El rayo

Blir man irritert i trafikken bør man seriøst vurdere å avstå fra å kjøre bil.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Griffel

Sitat fra: El rayo på fredag 06. februar 2009, klokken 19:31
Blir man irritert i trafikken bør man seriøst vurdere å avstå fra å kjøre bil.

Dersom man blir irritert i trafikken av:

1: Å kjøre bak en lusekjører (62 prosent)
2: Trange parkeringshus (51 prosent)
3: Forbikjøring (33 prosent)
4: Lukeparkering (32 prosent)
5: Køkjøring (25 prosent)
6: Innkjørsel på motorvei (18 prosent)
7: Feltskifte på motorvei (15 prosent)
8: Rygging (14 prosent)
9: Rundkjøringer (8 prosent)
10: Utkjørsel fra motorvei (6 prosent)

og seriøst vurdere å avstå fra å kjøre bil, og gjør det, er det ikke nødvendig å bygge flere veier.

Vi ?, de 14 prosent av de spurte svarte at ingen av de ovennevnte punktene plaget dem nevneverdig, som blir tilbake får kjempegod plass, og trenger ikke kollektivfeltet. Kollektivfeltet vil jo i såfall fylles opp av busser.

Eller er de 14% noen andre enn oss?  ::)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

cra

Det er mange måter å bli irritert på. Selv synes jeg det er fryktelig irriterende å havne bak en som kjører 70 i 80-sona hvis jeg har litt knapp tid til ferga (Jada, jeg kan beregne bedre tid). Reell hastighet når speedometeret viser 70 er ca 65.  Det er irriterende fordi det er unødvendig av vedkomende å sinke trafikken så mye. Det er lett å bøte på (kjøre forbi, eller at vedkommende svinger av/legger seg på riktig hastighet), og derfor lettere å irritere seg over.


Å kjøre i kø inn til byen har jeg egenlit ikke noe problem med, for det er likt for alle. (Ingen kollektivfelt i Ålesund.)  Det er irriterende på det plan at det er kjedelig, men det er "umulig" å gjøre noe med det, og derfor liten vits i å hisse seg opp.

Trange parkeringshus er jo nesten en fordel når man kjører el-bil, og det samme er lukeparkering. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

GoElectric

Jeg oppfordrer oss med saktegående e-biler kjørende i kollektivfeltet, om å ha et øye i bakspeilet. Om det kommer buss/taxi er det jo i rushtiden bare å legge seg over i den saktegående køen slik at buss/taxi slipper forbi. Det handler om å vise hensyn!
i-Miev 2010

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA