Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Selge for å kjøpe ny D?

Startet av christian1986, fredag 10. oktober 2014, klokken 07:49

« forrige - neste »

turbolurbo

2019 TM3P

pwb

De som selger nå har nok skjønt at markedet i lille Norge er begrenset. Skal Tesla ta en bil i innbytte så skal jo de også tjene penger på den. Man taper alltid minst ved å selge privat. Det ligger under 400 biler i prisklassen 700.000 - 950.000 ute på finn, det er ikke ett stort marked dere kjemper i.

MR Tesla

Sitat fra: pej på lørdag 11. oktober 2014, klokken 21:37
Folkens, ta til fornuften. Vi har snakket side opp og side ned om hvor lite/mye Tesla vil tape seg i verdi og nå er det vi selv som skaper et prisras. Hvis alle løper på finn for å selge bilene sine nå så skjer det samme som skjer på børsen. Kursen går rett i bunn. Tesla har varslet et innbytteprogram, noe jeg tror de gjør nettopp for å begrense panikken som har oppstått de siste 24 timene. Det har kommet 20 stk nye Model S siden igår og fortsetter det slik vil Hegnar og alle andre skeptikerne få rett og det er ikke de nye kjøperne sin feil, det er vi som velger å dumpe bilene våre som setter standarden. Jeg vil derfor igjen oppfordre dere til å ha litt is i magen. Hvis det skal bli slik hver gang det kommer en ny tesla modell så graver vi vår egen grav. Min S85 er akkurat like fantastisk idag som igår.
S85  er en god bruksbil  og utrolig mye bedre en en fossil men jeg tror at p85d blir fantastisk og en enorm forbedring vs de gamle modellene ikke minst sikkerhetsmessig- tror det er lurt å få den i garagen før sommeren før evt pris og avgiftsøkninger

christian1986

Gjenstår å se om tesla får på plass et slikt program da. Har vært snakk om det lenge, uten at noe har skjedd. Føler meg langt fra sikker på at vi får det den nærmeste tiden.

Høgis

Sitat fra: pej på lørdag 11. oktober 2014, klokken 21:37
Folkens, ta til fornuften. Vi har snakket side opp og side ned om hvor lite/mye Tesla vil tape seg i verdi og nå er det vi selv som skaper et prisras. Hvis alle løper på finn for å selge bilene sine nå så skjer det samme som skjer på børsen. Kursen går rett i bunn. Tesla har varslet et innbytteprogram, noe jeg tror de gjør nettopp for å begrense panikken som har oppstått de siste 24 timene. Det har kommet 20 stk nye Model S siden igår og fortsetter det slik vil Hegnar og alle andre skeptikerne få rett og det er ikke de nye kjøperne sin feil, det er vi som velger å dumpe bilene våre som setter standarden. Jeg vil derfor igjen oppfordre dere til å ha litt is i magen. Hvis det skal bli slik hver gang det kommer en ny tesla modell så graver vi vår egen grav. Min S85 er akkurat like fantastisk idag som igår.

Mange av bilene som er annonsert på finn (driblandt min) ble bestilt i 2012 og tidlig i 2013 før prisstigningen kom. Vil på ingen måte si at dette er å dumpe prisen. Alle har vel skjønt at prisen kom til å "normalisere" seg etterhvert. Vanligvis taper en bil i denne prisklassen seg ca. 50k bare man er på utsiden av butikken med den. Kan skjønne at de som kjøpte TMS etter prisstigningen er litt skuffet, men vi som kjøpte tidlig har nok blitt vant til kunstige høye priser. Slik markedet er i dag, kommer jeg nok til å beholde denne fantastiske bilen. Har vurdert om en rød D bak på luka med  4WD og godt over 600 HK samt gimikken med Autopilot ol.  er verd over 200k i mellom?  Hvor ofte har jeg savnet det??? Folk er tydelighvis ganske hissige på å få solgt bilen, tidligere i dag betalte jeg 199,- til finn.no for å få bilen øverst på listen, finner den fremdeles på siste side. Har ikke sansen for denne måten finn.no driver for å tjene ekstra penger på >:(  Kjenner nå at det er like greit, jeg og "Tusler'n" har etterhvert blitt gode kompiser  :)
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

sisc1337

Sitat fra: pej på lørdag 11. oktober 2014, klokken 21:37
Folkens, ta til fornuften. Vi har snakket side opp og side ned om hvor lite/mye Tesla vil tape seg i verdi og nå er det vi selv som skaper et prisras. Hvis alle løper på finn for å selge bilene sine nå så skjer det samme som skjer på børsen. Kursen går rett i bunn. Tesla har varslet et innbytteprogram, noe jeg tror de gjør nettopp for å begrense panikken som har oppstått de siste 24 timene. Det har kommet 20 stk nye Model S siden igår og fortsetter det slik vil Hegnar og alle andre skeptikerne få rett og det er ikke de nye kjøperne sin feil, det er vi som velger å dumpe bilene våre som setter standarden. Jeg vil derfor igjen oppfordre dere til å ha litt is i magen. Hvis det skal bli slik hver gang det kommer en ny tesla modell så graver vi vår egen grav. Min S85 er akkurat like fantastisk idag som igår.

Veldig kloke ord. Det er alltid gøy å være først ute å kjøpe det nyeste og det råeste, men aldri lurt. Jeg tror vi kommer til å få noen barndomsykdommer på denne verisjonen av model S også, men det vil jo tiden vise. Tenker også at det være lurt å vente til EL-bilmarkedet har bikket 50k biler for å se hva som skjer med avgifter osv. Jeg skal inrømme at jeg også har i bakhodet å selge min P85 mot en ny S85D, men venter til ting har fått roet seg ned. En ting som garantert er verdt å vente på er de nye setene til S85D.
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

Øggen

Sitat fra: pej på lørdag 11. oktober 2014, klokken 21:37
Folkens, ta til fornuften. Vi har snakket side opp og side ned om hvor lite/mye Tesla vil tape seg i verdi og nå er det vi selv som skaper et prisras. Hvis alle løper på finn for å selge bilene sine nå så skjer det samme som skjer på børsen. Kursen går rett i bunn. Tesla har varslet et innbytteprogram, noe jeg tror de gjør nettopp for å begrense panikken som har oppstått de siste 24 timene. Det har kommet 20 stk nye Model S siden igår og fortsetter det slik vil Hegnar og alle andre skeptikerne få rett og det er ikke de nye kjøperne sin feil, det er vi som velger å dumpe bilene våre som setter standarden. Jeg vil derfor igjen oppfordre dere til å ha litt is i magen. Hvis det skal bli slik hver gang det kommer en ny tesla modell så graver vi vår egen grav. Min S85 er akkurat like fantastisk idag som igår.

+10

Oreo

Bra sagt pei.
For dem med angst for annenhåndsverdien er det jo bare å beholde den gamle  ;)
Super nr. to bil og med bedre bagasjeplass.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

samotholt

Tipper S85D "dreper" annenhåndsverdien på P85. Den er nesten like rask, billigere og gir veigrep mer enn halve året.

Mitt tips er at prisen på P85 nå havner ned mot prisen på S85. Jeg hadde ihvertfall aldri vurdert P85 nå. Om man er kjapp er det kanskje mulighet for å skifte før alle i markedet merker nyheten D?
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

jkirkebo

Sitat fra: samotholt på søndag 12. oktober 2014, klokken 00:47
Tipper S85D "dreper" annenhåndsverdien på P85. Den er nesten like rask, billigere og gir veigrep mer enn halve året.

Mitt tips er at prisen på P85 nå havner ned mot prisen på S85. Jeg hadde ihvertfall aldri vurdert P85 nå. Om man er kjapp er det kanskje mulighet for å skifte før alle i markedet merker nyheten D?

Jeg er glad jeg kjøpte P85+ når jeg gjorde det. P85D hadde vært uaktuell nå pga. pris og at den kun er å få med sort skinninteriør (noe jeg VIRKELIG ikke vil ha). Dessuten er jeg ganske skeptisk til de nye setene.

Alternativet nå hadde altså vært en S85D. Men spesifiserer jeg den mest mulig likt min eksisterende bil så havner den faktisk over i pris (!). Da får jeg AWD men går glipp av sportsunderstellet og får 1 sekund tregere akselerasjon. Frister ikke.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

petersv

Jeg synes det er fint at bruktprisene faller litt jeg, dess flere som har råd til Tesla, des bedre for miljøet, og forhåpentligvis omdømmet. De som har sutra mest om avgiftsfritak etc. kan snart endelig realisere drømmen.

Regker også med folk har nok selvkontroll til ikke å kjøpe over evne, så det ser jeg som et "ikke-problem".

Vi har vært svært heldige hittil med kustig høye bruktpriser, husk det.

Nyt bilen, ny eller gammel ;)

eclipse

Sitat fra: Sjøhyene på fredag 10. oktober 2014, klokken 07:56
Har en følelse av dagens P85+ med masse utstyr vil bli merkbart vanskeligere å selge fremover. P85D blir jo en så voldsom forbedring fra P85.
Med S85 til S85D er det mer kun AWD man betaler for så det blir mer marginalt, men vil helt klart gå utover bruktprisen der og.


P85D er i en halt annen klasse/pris enn S85 og det er lenge til det blir noe bruktmarked for denne. TMS har hodt seg godt i pris til nå, men den opphever ingen økonomiske lover. Når markedet er mer normalt vil alle Teslaer ha samme verdifall som andre biler :)
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Øyvind.h

Sitat fra: pej på lørdag 11. oktober 2014, klokken 21:37
Folkens, ta til fornuften. Vi har snakket side opp og side ned om hvor lite/mye Tesla vil tape seg i verdi og nå er det vi selv som skaper et prisras. Hvis alle løper på finn for å selge bilene sine nå så skjer det samme som skjer på børsen. Kursen går rett i bunn. Tesla har varslet et innbytteprogram, noe jeg tror de gjør nettopp for å begrense panikken som har oppstått de siste 24 timene. Det har kommet 20 stk nye Model S siden igår og fortsetter det slik vil Hegnar og alle andre skeptikerne få rett og det er ikke de nye kjøperne sin feil, det er vi som velger å dumpe bilene våre som setter standarden. Jeg vil derfor igjen oppfordre dere til å ha litt is i magen. Hvis det skal bli slik hver gang det kommer en ny tesla modell så graver vi vår egen grav. Min S85 er akkurat like fantastisk idag som igår.
+37
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

OddB

Bruk og kast- mentaliteten  i samfunnet  vårt et av de største  miljøproblemene vi har.
Når jeg leser alle de hysteriske trådene her skjønner jeg at miljøaspektet ikke stikker dypt i de dype lommebøkene til mange av Teslaeierne. Dette er jammen langt fra strømpestoppingen til bestemorgenerasjonen......
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Birger

Sitat fra: petersv på søndag 12. oktober 2014, klokken 07:28
Jeg synes det er fint at bruktprisene faller litt jeg, dess flere som har råd til Tesla, des bedre for miljøet, og forhåpentligvis omdømmet. De som har sutra mest om avgiftsfritak etc. kan snart endelig realisere drømmen.

Regker også med folk har nok selvkontroll til ikke å kjøpe over evne, så det ser jeg som et "ikke-problem".

Vi har vært svært heldige hittil med kustig høye bruktpriser, husk det.

Nyt bilen, ny eller gammel ;)

+1
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA