Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model S Dual motor

Startet av sigurdi, fredag 10. oktober 2014, klokken 05:22

« forrige - neste »

Muffinman

Stemmer nok det. Det betyr ca. 10.000 i tillegg pga grunnpris og økt pris på tech, så kan man trekke fra 3000 for inkludert parksensor. Med andre ord, min konfig på S85 blir ca. 32.000 dyrere om jeg endrer til D. Tåkelys og autopiloten er også inkludert. Dette er noe jeg ville valgt bort om det var mulig.

Det ligger faktisk an til å få låst opp S`en slik at jeg kan omkonfigurere.

Knut Erling Øen

Sitat fra: Sprucemoose på lørdag 11. oktober 2014, klokken 08:00
Nå er nettsiden med Design Studio oppe og går. 25100 kr for tillegg for 60D og 85D. For P85D blir det 92000 tillegg for High performance Dual Drive.

Når det gjelder P85D er det kanskje mer riktig å sammenligne med P+ som utgår. For min del ble det kr 44.000,- i tillegg for å oppgradere fra P+ til P85D.
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2019. Plaid Sort bestilt 27. jan 2021

jkirkebo

Sitat fra: Knut Erling Øen på lørdag 11. oktober 2014, klokken 10:02
Sitat fra: Sprucemoose på lørdag 11. oktober 2014, klokken 08:00
Nå er nettsiden med Design Studio oppe og går. 25100 kr for tillegg for 60D og 85D. For P85D blir det 92000 tillegg for High performance Dual Drive.

Når det gjelder P85D er det kanskje mer riktig å sammenligne med P+ som utgår. For min del ble det kr 44.000,- i tillegg for å oppgradere fra P+ til P85D.

Men hva skjer med "pluss"-pakken? Har alle P nå det stivere understellet eller har det utgått?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

charliefoxtrot

Overrrasket over at AWD-versjonen av standard 85 kWh ikke gjør mer med akselerasjonen. Kun to tiendeler raskere på 0-60 mph med trekk på alle fire hjulene.

JohanH


Sitat fra: jkirkebo på lørdag 11. oktober 2014, klokken 10:08
Sitat fra: Knut Erling Øen på lørdag 11. oktober 2014, klokken 10:02
Sitat fra: Sprucemoose på lørdag 11. oktober 2014, klokken 08:00
Nå er nettsiden med Design Studio oppe og går. 25100 kr for tillegg for 60D og 85D. For P85D blir det 92000 tillegg for High performance Dual Drive.

Når det gjelder P85D er det kanskje mer riktig å sammenligne med P+ som utgår. For min del ble det kr 44.000,- i tillegg for å oppgradere fra P+ til P85D.

Men hva skjer med "pluss"-pakken? Har alle P nå det stivere understellet eller har det utgått?

Forstår det slik at + utgått helt eller blitt standard på P hvordan man nå vil se det.

Muffinman

#110
Det er vel slik at pluss-komponentene i bakstillingen har vært standard på samtlige biler levert fra tidlig september i fjor (både S og P). Skyldes vel "logring" under aks på tidlige modeller og erkjennelsen om at noe måtte gjøres. Dermed kan man kanskje si at forskjellen i utgangspunktet ikke var så veldig stor. Subjektivt kunne jeg kjenne at fjæringen var noe hardere på pluss.

Hvis jeg skal tippe er P85D bestykket med komplett pluss-understell, sannsynligvis i forbedret utgave.

EDIT: Rettet skrivefeil.

Sharp

Sitat fra: charliefoxtrot på lørdag 11. oktober 2014, klokken 10:11
Overrrasket over at AWD-versjonen av standard 85 kWh ikke gjør mer med akselerasjonen. Kun to tiendeler raskere på 0-60 mph med trekk på alle fire hjulene.

Den har jo faktisk 5 kW mindre effekt. I tillegg har den ene motoren høyere utveksling slik at den får 250 km/t toppfart. Det går nok ut over akselerasjonen. Ser det blir jo en "insane" forskjell mellom S85D og P85D i aks, mye mer enn mellom S85 og P85.

Muffinman

Det ville jo ikke tatt seg ut om S85D akset fra "gamle" P85 heller. Mulig det er bevisste valg som ligger til grunn her.

Men nå er jo ikke Tesla kjent for å skryte opp spesifikasjonene, så det blir spennende å se hva de nye variantene byr på i den virkelige verden.

tjobben

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 11. oktober 2014, klokken 08:55
Sitat fra: Sprucemoose på lørdag 11. oktober 2014, klokken 08:00
Nå er nettsiden med Design Studio oppe og går. 25100 kr for tillegg for 60D og 85D. For P85D blir det 92000 tillegg for High performance Dual Drive.

Gikk igjennom spekken nå og testet konfigurasjon av "min" bil en gang til. Ser grunnprisen på S85 har gått opp til 528.200,-. Leveranser S85D starter i april neste år, dvs. i praksis tipper jeg vi fort snakker neste sommer.

Endte fortsatt på ca 630.000,- for ny bil, så prisene virker ganske like som før.

"Min" bil ferdig spekket med 4wd ender på 654.000,-.
Oppgraderer jeg til P85D ender den på 825.000,-. Ouch.

Ettersom S85D som nå er lansert ikke kommer til Norge før neste sommer tipper jeg fortsatt at X ikke melder sin ankomst før tidligst årsskiftet 15/16 her i Norge

Grunnprisen er uendret, 523.000,-
I tillegg kommer klargjøring (dok.avgift) 2.800,-og vrakpant 2.400,-. Akkurat som før.
Billigste mulige Model S 85 er mao. 528.200,-. Som før.
Men i den summen får man nå inkludert frontkamera til skiltgjenkjenning, radar, og ultralydsensorikk.
Faktisk har bilen blitt billigere, spør du meg:)
Tech pakken kostet tidligere 24.500,-, og tåkelys 3.000,-. De er nå inkludert i pakka og prisen er 26.700,-. 800,- billigere mao.
Luft og lyd og sikkerhet og bakovervendte seter er uendret. Interiørpakka er endret, og inkluderer nå ekstra lys, som ikke kan kjøpes separat lenger.
Ingen endring i priser, egentlig en nedgang her og der.
Og 25.100,- for awd på 85 og S60 som gir både bedre aks, toppfart men ikke minst rekkevidde er jo et varp synes jeg. I tillegg så er nok holdbarheten på DU vesentlig forbedret siden belastningen per enhet er lavere.
Løp og kjøp, tenker jeg.
Min tredje 85 kommer om en måned, men tror jeg må bestille en 85D.

Fantastisk bra jobbet, Tesla. Elon snakket om et energinøytralt awd system når han var i Oslo i vinter. MEn de leverer faktisk awd utgave som er mer energieffektiv enn 2wd varianten...

Tar av meg hatten.
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

kjølholdt

I dag skal jeg ta meg en tur ned i min s 85 og glede meg over at de som kjøper bilen nå får en enda bedre bil. All wheel drive kjekt men trengte det ikke i fjor vinter neppe i år heller. Men kjekt at nye kjøpere får det for 25000. Videre betyr dette at enda flere vil vurdere model s, noe som igjen betyr at vi får flere SC.
i tillegg gjetter jeg at denne utviklingen vil komme model 3 til nytte.
Mitt stall tips for model 3 med same utvikling på batteriteknologien , 40 mil rekkevidde pris 265000 med all wheel drive. Da skal fossil mafiaen få hakeslepp....
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Teslanewbie

Det jeg ikke skjønner er at norske sider oppgir rekkevidde på 502 km for standard p og s85 men oppgir rekkevidde på 475 km for s85d og 440km for p85d ....



???
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

hgs

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 11. oktober 2014, klokken 11:13
Det jeg ikke skjønner er at norske sider oppgir rekkevidde på 502 km for standard p og s85 men oppgir rekkevidde på 475 km for s85d og 440km for p85d ....



???

475 for s85d må vel være typical, men den gamle 502 tilsvarer rated?
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Diravi

Sitat fra: hgs på lørdag 11. oktober 2014, klokken 11:32
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 11. oktober 2014, klokken 11:13
Det jeg ikke skjønner er at norske sider oppgir rekkevidde på 502 km for standard p og s85 men oppgir rekkevidde på 475 km for s85d og 440km for p85d ....



???


475 for s85d må vel være typical, men den gamle 502 tilsvarer rated?

Nei, forskjellen må komme av at Tesla har valgt å oppgi rekkevidden for D-modellene i 65 mph, ikke 55 mph som de andre (og som er normalt sammenligningsgrunnlag).

For øvrig kan jeg ikke skjønne annet enn at når parkeringssensorer (ultralyd) nå er standard, så er enten bilen blitt tilsvarende billigere reelt, eller man kan si at Tech-pakken er blitt det.  De fleste kjøpte vel Tech om ikke annet for å få parkeringssensorer.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Jedimindtricks

Huff. de nye setene er kun forbeholdt D-Performance :(

Jaja, får vel vente en måned til før jeg bestiller.


Amoss

Sitat fra: Diravi på lørdag 11. oktober 2014, klokken 11:54
Nei, forskjellen må komme av at Tesla har valgt å oppgi rekkevidden for D-modellene i 65 mph, ikke 55 mph som de andre (og som er normalt sammenligningsgrunnlag).

Nei, det er vel egentlig bare slik at dual drive enda ikke har blitt testet etter hhv EPA og "ny europeisk kjøresyklus-rekkevidde" testene enda. Regner med at tallene her vil bli oppdatert om ikke lenge.
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA