Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

3G på tur i Sverige

Startet av Yagi, onsdag 08. oktober 2014, klokken 21:21

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Tuxedo på torsdag 09. oktober 2014, klokken 18:52
Det er mulig at Tesla har strupt datatrafikk kun i Sverige, ettersom det sannsynligvis er det utlandet nordmenn kjører mest i.  Hvis de har en "normal" bedriftsavtale med Telenor, må jo roamingkostnadene være formidable med TuneIn og Rdio i bilene.

Bare en bitteliten tanke: Kan dagens nyheter ha noe med dette å gjøre?
http://www.digi.no/931411/skal-tilby-internett-aksess-med-700-satelliter
SitatSpaceX is still in the early stages of developing advanced micro-satellites operating in large formations. Announcement in 2 to 3 months.

Om ikke for dagens biler, som er utstyrt med 3G mobildekking, så kan jeg på sikt se at det kan bli både billigere og enklere for Tesla å ha alle bilene verden over online uansett hvor de befinner seg dersom de har en andel i ett slikt satellittprosjekt. I alle fall for nødvendig kommunikasjon med bilen, diagnosering, lokalisering, kart- og FW-oppdateringer og app-acsess. Vanlig Internett surfing og nett-steaming kan evnt. gå på kundebetalt abonnement.
Model S 85D

Sandvika

Hadde min første tur til sverige forrige uke og mistet 3g så snart vi dro over grensen.
Trodde det var noe med bilen min så jeg restartet maskinen og hver gang kom det opp 3g i 10-15 sekunder før den falt tilbake på Edge.

Er dette noe nytt angående dette? Har Tesla innrømmet at de struper trafikken i Sverige (evt. utlandet generelt)

Hadde man vært åpen om dette så kunne man jo lastet opp podcasts etc. på harddisk, men dette kom ihvertfall på meg som en overraskelse.

pej

Funket fint i Juli. Mulig de har brukt opp datapakka de har kjøpt :P
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

erlanddf

3G fungerte fint i Danmark i sommer både websider og internettradio.
2014 P85+

Haldenser

Jeg bor rett ved grensen mot Svinesund, og hver gang jeg krysser riksgrensen (uavhengig av E6 eller en riksveg) forsvinner mobildatamuligheter i bilen. Dette kommer dog tilbake etter en stund (som Edge), så virker som 3G modemet rett og slett bruker laang tid på å finne riktig mast for roaming og låse seg. Som oftest har jeg Edge frem til Strömstad før bilen etter hvert klarer å få 3G dekning, men lar jeg bilen stå ved hytta i Strömstadområdet eller golfbanen på Dynekilen en stund vil den etter noen timer ha 3G tilgang.
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

espenf

Hadde ingen problemer med 3G tilkoblingen til bilen på min tur i sommer (juli/august). Opplevde at den brukte tid (2-3 minutter) ved hver grense vi passerte for å koble til det nye landets mobiloperatør, men ellers null problem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA