Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan få bilen varmest mulig fra morgenen av?

Startet av Iluvmyup, onsdag 08. oktober 2014, klokken 21:06

« forrige - neste »

cmniels

Ingen her med noen andre gode forslag? Dette fungerer fremdeles ikke hos meg, men det står i bruksanvisningen at dette er en standard funksjon. Kan det evt være noe software oppdatering som er nødvendig?

kengjer

#16
Sitat fra: cmniels på onsdag 14. januar 2015, klokken 20:08
Ingen her med noen andre gode forslag? Dette fungerer fremdeles ikke hos meg, men det står i bruksanvisningen at dette er en standard funksjon. Kan det evt være noe software oppdatering som er nødvendig?

Har dere som plages med dette sjekket at instillingene er korrekte? Legger ved et bilde som viser den lille feilen jeg gjorde i begynnelsen med vår E-up! Klimaregulering uten ekstern strømforsyning være avslått hvis du skal kunne varme opp kupéen med laderen i. På den andre siden må den være påslått dersom du skal forvarme uten lader.

Andre ting som kan være til hjelp, sjekk at du ikke har satt noen begrensning på ladestyrken til bilen, altså sett den til 16A, uansett hvor stor kurs du bruker. Dette fordi at du skal kunne trekke maks strøm fra kursen, samtidig vil ikke laderen trekke 16A fra en 10A kurs, men snarere regulere seg selv til den tillatte strømstyrken.

Husk også at det kan være lurt å sette oppvarmingstidspunkt til 15 minutter før faktisk avgang, da oppvarmingen fortsetter å gå til 15 minutter etter satt tidspunkt.

Kent.
Trondheim, E-Up! 2015 "Ulf", ankommet 19. desember 2014. Utlevert 5. Januar 2015.

Sommerferien 2015: 2200km i E-Up! -gogreen.

Elmo

Sitat fra: kengjer på torsdag 15. januar 2015, klokken 11:23
Klimaregulering uten ekstern strømforsyning være avslått hvis du skal kunne varme opp kupéen med laderen i. På den andre siden må den være påslått dersom du skal forvarme uten lader.

Det stemmer ikke med min erfaring.  Jeg starter forvarming via APP med ladekabel tilkoblet hver dag, og jeg har satt "Klimaregulering uten strøm" til på. Når jeg kommer ut så viser ladeporten av bilen trekker (lade-)strøm og når jeg plugger ut ladeledningen så fortsetter forvamingen.

Men, jeg har ikke definert noen avgangstider. Kanskje det har noe å si ?
Og jeg lader til 100%
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

kengjer

#18
Sitat fra: Elmo på fredag 16. januar 2015, klokken 13:30

Det stemmer ikke med min erfaring.  Jeg starter forvarming via APP med ladekabel tilkoblet hver dag, og jeg har satt "Klimaregulering uten strøm" til på. Når jeg kommer ut så viser ladeporten av bilen trekker (lade-)strøm og når jeg plugger ut ladeledningen så fortsetter forvamingen.

Men, jeg har ikke definert noen avgangstider. Kanskje det har noe å si ?
Og jeg lader til 100%

Ok, takk Elmo. Da noterer jeg meg det. Dette var iallefall det utslagsgivende hos oss, men dog med forhåndsinnstilt avgangstid.

Samtidig vil jeg også korrigere meg selv angående hvor lenge kupévarmingen pågår etter satt avgangstidspunkt. Jeg hadde kanskje litt lite å gjøre tidlig på en fredag idag, men satte avgangstidspunkt til 1230, kom i bilen 1245, og lot bilen stå med laderen i til 1300, før varmen slo seg av.

Kent
Trondheim, E-Up! 2015 "Ulf", ankommet 19. desember 2014. Utlevert 5. Januar 2015.

Sommerferien 2015: 2200km i E-Up! -gogreen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA