Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

kjøpt brukt think 2008 modell. Noen spørsmål

Startet av arnejorg1, tirsdag 07. oktober 2014, klokken 16:10

« forrige - neste »

arnejorg1

Har nettopp hvert sørover og hentet en think (zebra) 2008.

Spiller det noen rolle om man lader zebra batteriet på 10 eller 16amp? Sliter man mer på batteriet om man lader med 16amp hele tiden?

Fikk problemer da jeg skulle starte opp bilen i dag, den nektet og starte opp. Jeg fulgte opplæringen jeg fikk da jeg hentet bilen i tillegg til instruksjonsboka nøye. Jeg viste jeg brukte reservenøkkelen, men tenkte ikke det hadde noe og si. Jeg brukte så orginalnøkkelen, og da ble det. Er det slik at den ikke starter med reservenøkkel?
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

arv

Hei
Om du greier og låse opp bilen og vri på tenkningen så er ikke det nok.
Nøkkelen må programmeres mot bilen for å åpne startsperren.
ARV
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

Poppe

Actually your charging choices are probably 9,9 or 11,8 A.
This is discussed in http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8757.0.html
where hma wrote:
SitatThe charge rate capability depends on both HW (PCU revision) and SW (PCU parameter settings).

The charger on several of the gen0-PCU which is used in your PreProduction car(VIN 4x) have a lower charge rate than the Production Cars (VIN 5x), and cannot run "powercharge".

The capable chargerate depends on your PCU revision, which is printed on a sticker on the backside cover of the PCU, not good for visible for inspection ...

I recall that there is a limitation level of 11,8A (AC) for some pcu-rev. and 12,5A (AC) on the latest pcu rev.
I think though that the first gen0-pcu rev is limited to about 9,9A (AC) or less, but I need to verify that.

The gen0/1-PCU can be HW upgraded to support higher charge rate, but then your need to unmount the PCU, send it to Norway; your car will be out of service for a month or two...

If your PCU-sw have been upgraded by a Think workshop, they have to be careful that the PCU parameter 'ACRmsLim' is not set to a higher value than your HW PCU revision is capable of handling.
My 2008 zebra Think is Gen0 and I have checked with my Nicometer that those values are true.
Chevy Volt -12
Th!nk City -99
Th!nk City -08
Peugeot 107 -07
Chevrolet Corvair Convertible -64
Chevrolet Rampside Pick Up -61
Renault Kangoo 4x4 -05
i Göteborg

arnejorg1

Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

Carl Anton Stenling

Sitat fra: arnejorg1 på tirsdag 07. oktober 2014, klokken 16:10
Er det slik at den ikke starter med reservenøkkel?

Hvis det er byttet PCU så må man huske å programmere om reservenøkkel. Sannsynligvis har forrige eier glemt dette.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA