Debatten om betaling per minutt eller per kWt er ikke ny, og begge har sine fordeler og ulemper. Har sans for begges argumenter, men så lenge ladekapasiteten er begrenset, er jeg for tiltak som hindrer folk i å bruke hurtigladeren som "parkeringsplass" mens de er borte over lengre tid.
Da er betaling for tida du okkuperer hurtigladeren etter min mening det beste. Er ikke moro hvis du må vente en time eller mer på en ladestasjon, der eieren har gått fra bilen, og laderen er låst til bilen...
En halv time er det etter min mening helt greit å lade, selv med kø. Skal du lade over 80-85%, og det er kø bak deg, bør du etter min mening imidlertid være ved bilen, og ha en dialog med dem som står og venter. Er det en annen lader 30-50 km lenger framme er det for øvrig mye raskere å lade to ganger fra 25 til 60%, enn å lade en gang fra 25 til 95%, forutsatt at det ikke er kø på laderen.