Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rekkeviddetest

Startet av Frode Størseth, lørdag 04. oktober 2014, klokken 08:27

« forrige - neste »

Pomorbror

#210
Trondheim (Ranheim) - Oppdal (Granmo Camping Driva) 135 km
mellom 2 og 6 grader, og 600 høydemeter opp og 6% igjen på batteriet  --- på km(sto 7 km igjen 1 km før mål)
18,5 kw/100

Hjem I dag, med en innlagt handletur på Lade (ca 5 km ekstra)
Mellom 6 og 10 grader,  45 km igjen  (husker ikke rest %
13,2 kw/100

Ligger 7-10 km over fartsgrensa etter bilens km/måler og 19 grader og auto på innertemp

MrWilson

Er det noen som har testet hvordan takstativ og takboks påvirker rekkevidden?

Pomorbror

#212
Neste tur til Oppdal blir med takboks, så da får vi se  ;)
13-15/11- 2015  Da har jeg kjørt same strekkning med fullastet bil og takboks.
Ca samme tempratur og føreforhold.
Ladet på Berkåk siden jeg kun hadde 28% og 31 km igjen (manglet ca 10 km) Forbruk 19kw/100
Sist hadde jeg 35% igen på Berkåk.
Hjemover -2 til +3 grader snø og sørpe på veien 132 km og 14 km rest 10% når jeg kom hjem.

madsskon

Hørt om lydbok, men takbok det var nytt og spennende  ::)
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

Trond.m

#214
Kjørte 102 km (Asker - Vestby T/R). Våt vei, 9 grader.  Startet uten klimatisering fra garasje hvor temperaturen holder ca 12 grader.  Klima innstilt på 19-20 grader. Blandet kjøring ink. noe motorvei i hastighet 90-100 km. Rekkevidde estimert til 160 km. Ved ankomst var det 39 % SOC. Det tilsvarer en rekkevidde på ca 165 km, og det må anses å være veldig bra. Har ikke oppnådd tilsvarende rekkevidde med noen annen sammenliknbar elbil under tilsvarende forhold  :D

Det må legges til at bilen var utstyrt med Continental piggfrie vinterdekk !

shuatorp

#215
Idag kjørte jeg fra Oslo til Råde og må si meg fornøyd:
Startet med 100% batteri.
Lå 5km/t over fartsgrensen hele veien til E6, og på E6 lå jeg i 105km/t.
Varme på 22grader og max kjøling i mitt sete.
Etter 8mil var vi fremme og hadde 8mil iflg GOM og 50% strøm igjen.
Temperaturen var 3-5grader.

Dekk: Nokian Hakkapelita R2
Ståle
2016 Kia Soul Ev Exclusive Kjøpt 09.11.15
2015 Mitsubishi i-Miev *Solgt*

Trond.m

Det stemmer godt overens med mine målinger. Kjørte 148 km under tilsvarende forhold (Asker - Horten T/R) på 93 % dvs. ca 160 km rekkevidde. Vår vei, 4-7 grader. Det er ikke dårlig  ;)

Soul2015

Har hatt min Kia i en måned og er strålende fornøyd. Etter en natt med normal lading står batteriet på 99% og 14,4 mil om morgenen. Jeg forstår ikke hvordan noen av dere kan kjøre 20 mil uten å lade. Hvor mange mil viser deres biler når batteriet er fulladet? Hvor mange mil kan jeg forvente å kunne kjøre ved minus 10?

OlavEmil

20 mil forutset varmt og tørt ver (20 grader eller meir), samt relativt låg snittfart. Vestlandet kjem veldig gunstig ut dei få somardagane det er opphaldsver.

Men når det står 144km i displayet, vil du nok kunne klare 16 - 17 mil med litt bevisst køyrestil :) .

Har inga erfaring med Kiaen i -10. Klarar garantert ikkje 20 mil då, iallefall.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Bjoris

Jeg skal ta en rekkeviddetest i kveld så får vi se, er veldig nyskjerrig på dette selv, det er 2 grader og regn så tøffe forhold for en elbil ...

Bjoris

Kjørt fra Varden Bil til Stord nå, 97% når vi startet, kald bil, vanskelig forhold med 2 grader og regn, 52% når vi parkerte 65 km etterpå, med litt småkjøring på Stord, ikke kjørt økonomisk, full pinne i den undersjøiske tunnellen for å teste litt, men ellers fartsgrensa, så ikke så ille, men langt, langt fra 212 km selvsagt. Om en kan kjøre denne fra 100 til 0 så tilsvarer dette da 144 km, nei, ikke ille det altså. Står til lading nå for en skikkelig test i kveld, der jeg skal kjøre økonomisk så får vi se.

Dersom har bilen, er den normalt 100% når den lades fult? og kjører en ned til 0 før det en er på rødt, dvs har en noe å gå på slik at ned til 0% er greit eller er det kvelden da? Greit å vite.

Førsteinntrykk, mye bedre opplevd kvalitet, mye jalla knapper innvendig, men fant nå ut av det meste på vei til Stord, de kunne spart seg "mode" lys rundt høytalerene, hehe. Fruen er liten og sitteputen er faktisk så lang at den tar i leggmusklene, godt gjort i en koreansk bil, ellers er bagasjerommet altfor lite, det var synd!

Trond.m

#221
Kjørte Asker - Skedsmo / Leirsund t/r 101 km i dag. Temperatur 6-11 grader, nesten tørr vei. Kjørte 70-95 km/t og brukte 14.6 kWh (Startet med 87 % og avsluttet med 32 %. Det skulle tilsi en rekkevidde på ca 180 km !! Forbruk og SOC samsvarer med en netto batterikapasitet på 26.6 kwh, så Soul'en er en elbil som holder hva den lover (i motsetning til blant annet Renault Zoe) som skryter på seg 240 km NEDC (mot Soul 212).

OlavEmil

Sitat fra: bjoris på lørdag 28. november 2015, klokken 16:10
Dersom har bilen, er den normalt 100% når den lades fult? og kjører en ned til 0 før det en er på rødt, dvs har en noe å gå på slik at ned til 0% er greit eller er det kvelden da? Greit å vite.

Når batteriet er fullt, er det 100%, ja (mogleg eg misforstår spørsmålet?)

Og 0% er definitivt god natt. Siste 10% forsvinn dessutan vesentleg raskare enn første 10%, dessverre. Ned til 10% eller deromkring går det derimot jamnt og trutt (med unntak av dei øvste 5%, som er ekstra seige).
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

shuatorp

#223
Jeg kjørte i helgen denne ruten:
Ståle
2016 Kia Soul Ev Exclusive Kjøpt 09.11.15
2015 Mitsubishi i-Miev *Solgt*

HenryJac

Jeg får min Kia rett før jeg skal på "langtur" og kommer til å sitte med lett fot på gassen og klump i halsen hele veien ifra Oslo til mellom Elverum og Trysil om ca 2 uker. blir moro å slippe å betale for de 7-8-9-10 bommene det er tur / retur.

Noen som har erfaring med rekkevidde med skiboks på taket på vinterstid?
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA