Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Drive unit failure

Startet av alex313, fredag 03. oktober 2014, klokken 09:55

« forrige - neste »

steinidar

Det har kommet inn noen kasser fra SFO med merking 'drive unit d' har kun sett kasser som er merket 'drive unit single'
Gardermoen

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Ny DU på P85`en denne uka. Det var ganske ille ulyd før byttet og beundrende blikk fra personer jeg passerte samt kommentarer fra baksetepassasjerer begynte å bli vanlig, men det gikk ikke opp for meg hvor ille det var før første tur med den nye. Et vanvittig lydbilde ut over selve vinkelsliperlyden er nå borte, og jeg hadde ikke engang merket at det var der før det ble forsvant. Forhåpentligvis holder det nå. Revisjon "P" i følge tekniker. Får dokumentene senere i dag, det blir spennende å se.

Da er det byttet du på bilen ved 37, 51 og 99k.

cairnz

Sitat fra: Muffinman på fredag 15. januar 2016, klokken 12:06
Ny DU på P85`en denne uka. Det var ganske ille ulyd før byttet og beundrende blikk fra personer jeg passerte samt kommentarer fra baksetepassasjerer begynte å bli vanlig, men det gikk ikke opp for meg hvor ille det var før første tur med den nye. Et vanvittig lydbilde ut over selve vinkelsliperlyden er nå borte, og jeg hadde ikke engang merket at det var der før det ble forsvant. Forhåpentligvis holder det nå. Revisjon "P" i følge tekniker. Får dokumentene senere i dag, det blir spennende å se.

Da er det byttet du på bilen ved 37, 51 og 99k.

Og i hvilken tråd forteller du om alt det andre de gjorde, og om alt ble bra eller om det fortsatt er issues? Ordren din må jo være et par sider lange? Jeg gjetter på 34 work items.
Elbilist

Muffinman

Tenker jeg avstår fra å liste opp. Men jeg er veldig fornøyd med jobben som ble gjort denne gangen. Selv alle feilene som ble påført bilen på  verksted i 2015 er rettet, nå har jeg til og med riktig type sidespeil :) Kun lista på bakluka som mangler da de var tomme, og en annen case som sikkert må innom USA som gjenstår. Lista byttes på drop-in når de får den inn, så null problemer der.

Angående driveuniten så har jeg faktisk tro på at det holder nå. Det har ikke vært noen rapporter om trøbbel med siste utgave så vidt jeg vet.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

OleJA

Sitat fra: Muffinman på fredag 15. januar 2016, klokken 12:15
Tenker jeg avstår fra å liste opp. Men jeg er veldig fornøyd med jobben som ble gjort denne gangen. Selv alle feilene som ble påført bilen på  verksted i 2015 er rettet, nå har jeg til og med riktig type sidespeil :) Kun lista på bakluka som mangler da de var tomme, og en annen case som sikkert må innom USA som gjenstår. Lista byttes på drop-in når de får den inn, så null problemer der.

Angående driveuniten så har jeg faktisk tro på at det holder nå. Det har ikke vært noen rapporter om trøbbel med siste utgave så vidt jeg vet.
Så det var usedvanlig mange biler utenfor Trd SC idag som ventet på tur. Sikkert ikke så rart siden alle på verkstedet har jobbet med din bil hele denne uka ;-)

fonberg

Sitat fra: OleJA på fredag 15. januar 2016, klokken 13:03
Sitat fra: Muffinman på fredag 15. januar 2016, klokken 12:15
Tenker jeg avstår fra å liste opp. Men jeg er veldig fornøyd med jobben som ble gjort denne gangen. Selv alle feilene som ble påført bilen på  verksted i 2015 er rettet, nå har jeg til og med riktig type sidespeil :) Kun lista på bakluka som mangler da de var tomme, og en annen case som sikkert må innom USA som gjenstår. Lista byttes på drop-in når de får den inn, så null problemer der.

Angående driveuniten så har jeg faktisk tro på at det holder nå. Det har ikke vært noen rapporter om trøbbel med siste utgave så vidt jeg vet.
Så det var usedvanlig mange biler utenfor Trd SC idag som ventet på tur. Sikkert ikke så rart siden alle på verkstedet har jobbet med din bil hele denne uka ;-)

;D
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Muffinman

Pøh. Var fullt når jeg kom også.

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på fredag 15. januar 2016, klokken 12:06
Ny DU på P85`en denne uka. Det var ganske ille ulyd før byttet og beundrende blikk fra personer jeg passerte samt kommentarer fra baksetepassasjerer begynte å bli vanlig, men det gikk ikke opp for meg hvor ille det var før første tur med den nye. Et vanvittig lydbilde ut over selve vinkelsliperlyden er nå borte, og jeg hadde ikke engang merket at det var der før det ble forsvant. Forhåpentligvis holder det nå. Revisjon "P" i følge tekniker. Får dokumentene senere i dag, det blir spennende å se.

Da er det byttet du på bilen ved 37, 51 og 99k.

Uflaks :( Jeg fikk byttet på 35k og den er like fin nå på 61k. Min nye er revisjon "H".
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

fonberg

Sitat fra: Sven-E på fredag 15. januar 2016, klokken 14:47
Sitat fra: Muffinman på fredag 15. januar 2016, klokken 12:06
Ny DU på P85`en denne uka.

Da er det byttet du på bilen ved 37, 51 og 99k.
Har du noe tips til hva jeg må gjøre for å få byttet DU?

Min bil ble kalt inn og byttet DU på desember 2014 på 17200km, enda jeg ikke hadde hatt noe problem med den.
Men ETTER at de byttet DU, har bilen vært vinglete og ustabil i hastigheter over 80km/t.
2 ganger hjulstillingskontroll/justering har ikke hjulpet.
Jeg hadde heller ingen problemer med skjevslitasje av dekk før DU byttet.  Men det dukket opp etter byttet.

Jeg skulle svært gjerne ha byttet til en annen DU, så kanskje bilen blir stabil igjen?

Så altså:  Jeg ønsker tips til hva som må gjøres for at DU bytte blir gjort?

Jeg ville henvendt meg til Tesla og bedt dem om å ta inn og prøvekjøre bilen for å stille diagnose. Det er jo ikke sikkert at DU er årsaken ut fra symptomene du beskriver.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Muffinman

Skjevslitasje og ustabilitet høres mest ut som feil på hjulvinkler. Man foretar firehjulskontrol/justering etter DU-bytte. Min P85 har forresten en hjulinnstilling bak seg som ikke gikk helt bra. Selv om utskriften viste at alt var innenfor toleranser tygde den dekk. Ny kontroll avdekket avvik.

Jeg ville tatt med teknikeren på prøvetur og demonstrert ustabiliteten. Da ville du ihvertfall være sikker på at problemet var skikkelig kommunisert.

FU73

Men hvordan er det når de gjør en så dårlig jobb som resulterer i at dekkene slites så mye mere. Da skulle de egentlig ha dekket noe av kostnadene til nye dekk synes jeg.
2016 Model S 70D

Nordtroms

Det har de vel og gjort i endel tilfeller.
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

nie

Sitat fra: Muffinman på fredag 15. januar 2016, klokken 12:06
Ny DU på P85`en denne uka. Det var ganske ille ulyd før byttet og beundrende blikk fra personer jeg passerte samt kommentarer fra baksetepassasjerer begynte å bli vanlig, men det gikk ikke opp for meg hvor ille det var før første tur med den nye. Et vanvittig lydbilde ut over selve vinkelsliperlyden er nå borte, og jeg hadde ikke engang merket at det var der før det ble forsvant. Forhåpentligvis holder det nå. Revisjon "P" i følge tekniker. Får dokumentene senere i dag, det blir spennende å se.

Da er det byttet du på bilen ved 37, 51 og 99k.
En refleksjon;
Før din post idag 15.januar var siste post i denne tråden 12.desember. Kan det tolkes som en indikasjon på at Tesla begynner å få kontroll med DU-problemene?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA