Drive unit failure

Startet av alex313, fredag 03. oktober 2014, klokken 09:55

« forrige - neste »

Trallalala

Jeg ble oppringt i dag vedr. time for bytte av DU i Oslo. Jeg åpnet med å si at alt unntatt neste uke er greit, og fikk da til svar at neste uke uansett ikke var aktuelt for "da var de ikke i Norge". Tydelig at det også er hyret inn ekstra ressurser for anledningen.  Endte med at jeg kunne velge en dag denne uken, så da blir det bytte av DU i morgen (fikk også tilbud om å komme i ettermiddag).

Med andre ord ikke som i Tr.heim. Har heller ikke tatt kontakt med dem, så det kom uoppfordret fre deres side. Kanskje de har logget noe og ser at jeg er nærme havari  ;D

RonnyØ

Jeg kan nesten ikke lese denne tråden, for jeg blir deprimert. Min har ikke lyder (tror jeg) men mer jeg leser, mer hører jeg. Hehe! Får håpe at det at det ordner seg for alle som har problemer, og at dere får "nybilfølelsen" tilbake! :)

TMX

Er det stort sett P85 modeller som får DU feilen eller gjelder det like mye 85 Standard modellen?

Muffinman

Gjelder nok alle versjoner. Men sammenligner man hardt kjørte biler er sannsynligvis P mer utsatt enn S. Forskjellen er neppe stor på normalkjørte biler.

Balrog

Jeg forstår ikke dette helt. Hvis de som bytter DU opplever samme problemene (ulydene) etter kort tid, det må da bety at problemet ikke er fikset? Man bytter bare bøtta som står under der vannet renner inn gjennom taket.

Jeg fortsetter å kjøre som bestemor Duck i håp om at min DU holder lengst mulig - slik at når den blir byttet så får jeg en som faktisk fungerer i bilens levetid. Bilen fungerer jo utmerket selv om man hører en summelyd, og på vinteren klarer man seg fint uten å trampe pedalen i bånn.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021, MG ZS EV 2020
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

mj

Sitat fra: RonnyØ på mandag 15. desember 2014, klokken 19:27
Jeg kan nesten ikke lese denne tråden, for jeg blir deprimert. Min har ikke lyder (tror jeg) men mer jeg leser, mer hører jeg. Hehe! Får håpe at det at det ordner seg for alle som har problemer, og at dere får "nybilfølelsen" tilbake! :)

De jobber ut i fra en liste på ca 350 stk ble jeg fortalt. Disse vil få innkalling. Ellers så er det kun de som har og rapporterer problemer som vil få byttet DU.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

pej

Det virker som det er en konstruksjonsfeil som de har rettet i 85D, men vi som har kjøpt bil tidligere får byttet til samme type som før sier Tesla til meg. Så det er bare å legge inn leiebil i budsjettet for langturer med barn i bilen. Særlig vinterstid.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Sjøhyene

Sitat fra: pej på tirsdag 16. desember 2014, klokken 08:31
Det virker som det er en konstruksjonsfeil som de har rettet i 85D, men vi som har kjøpt bil tidligere får byttet til samme type som før sier Tesla til meg. Så det er bare å legge inn leiebil i budsjettet for langturer med barn i bilen. Særlig vinterstid.

I så fall kan de vel vente seg et ras med reklamasjoner. Nekter å la dette påvirke mitt bruksmønster, selv om jeg har to små jeg også.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Dennis

Hvis de setter i nye som heller ikke holder over tid så mister jeg helt tiltro til Tesla. Da må de jo være inkompetente hele gjengen som designer og tester de motorene. Å gjøre en feil en gang er ille nok, men greit, de er nye. Men klarer de å bruke så mye ressurser på å sette i nye som heller ikke holder mål, så burde de sterkt vurdere å slutte å lage biler eller sette bort jobb av drev og motorer til noen andre som får det til. Så håper virkelig de har løst problemet på de nye for både Tesla sitt rykte og for kundene sin del.

turfsurf

Sitat fra: pej på tirsdag 16. desember 2014, klokken 08:31
Det virker som det er en konstruksjonsfeil som de har rettet i 85D, men vi som har kjøpt bil tidligere får byttet til samme type som før sier Tesla til meg.

Hvis dette gjelder alle P/S85(+), og de virkelig ikke er forbedret i de som blir byttet nå, så kommer Tesla til å sitte med noen tusen brukte Model S i fanget om ett par år. Lite trolig.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

tho

Fikk ny DU i går. Helt ny bil spør du meg. Mye mindre "generell" lyd, ingen klunk. Myk som en kattunge  ;D

Håper bare det holder.  ;)

Utrolig ha en blir vandt med!  :o
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

turfsurf

Sitat fra: tho på tirsdag 16. desember 2014, klokken 09:38
Mye mindre "generell" lyd

Akkurat dette merket jeg meg og, mye mindre lyd fra motoren generelt. Spent på om dette blir værre igjen.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Cato76

Kontaktet Tesla Drammen på fredag og leverte bilen til DU-skift i går. Fikk med meg en Tesla S85 som lånebil. Denne var som å kjøre ny bil igjen (EL 49-ettellerannet skilt). Den har ca 2.000 km på telleren. ER første gang jeg kjører standard 85kW, og jeg må si at jeg er glad jeg valgte P85  ;)  - Merker stor forskjell på akslerasjonen!

Jeg får bilen min levert på døren i ettermiddag, så jeg er meget spendt på hvordan den er nå!  :o
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Stig O

Sitat fra: pej på tirsdag 16. desember 2014, klokken 08:31
Det virker som det er en konstruksjonsfeil som de har rettet i 85D, men vi som har kjøpt bil tidligere får byttet til samme type som før sier Tesla til meg. Så det er bare å legge inn leiebil i budsjettet for langturer med barn i bilen. Særlig vinterstid.

Dette er ikke riktig etter de opplysningene jeg har fått av "service concierge" i Bergen. De byttet de første forbedrede DU i starten av desember, og har ikke hatt tilbakemeldinger om uregelmessigheter. Han kunne også bekrefte at det er den samme DU som sitter i de nye D bilene. Jeg er også blitt innkalt til skifte uten at jeg har meldt om problemer. Hører imidlertid en liten klunkelyd.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Torpedo Ted

Fikk byttet DU i dag. Ingen klunkelyd lenger, men ballonglyden som var begynt å bli sjelden på den forrige var nå tilbake for fullt - høyere og oftere enn tidligere. Litt småirriterende, men ikke noe stort problem.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA