Drive unit failure

Startet av alex313, fredag 03. oktober 2014, klokken 09:55

« forrige - neste »

Muffinman

12.000 km på driveuniten  som ble satt inn i september. I tillegg til at slakken har økt har hviningen på varmt drivverk som knapt kunne høres i forrige uke nå økt og blitt veldig tydelig ved 10-20kw pådrag eller regen i rundt 75.

Noe er definitivt i ferd med å skje med DU nr 2 her mindre enn tre måneder etter montering.

Teslanewbie

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 18. november 2014, klokken 19:19
12.000 km på driveuniten  som ble satt inn i september. I tillegg til at slakken har økt har hviningen på varmt drivverk som knapt kunne høres i forrige uke nå økt og blitt veldig tydelig ved 10-20kw pådrag eller regen i rundt 75.

Noe er definitivt i ferd med å skje med DU nr 2 her mindre enn tre måneder etter montering.

Bravo , dette begynner å bli en parodi . Tausheten fra tesla er pinlige .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

tklev

Jeg skjønner veldig godt de som har tydelige lyder/signaler på feil at de klager. Men resten av syterne som ikke tørr å bruke bilen pga MUligens driftshavari blir litt dumt. Bilen er tross alt relativt stabil - men glad jeg ikke har noen rare lyder (enda). 12000 km så langt :). Kun 1 sikring på varmeapparetet røket så lang (rangerservice kom og fikset mens jeg var på jobb).

Jimpec

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 18. november 2014, klokken 19:19
12.000 km på driveuniten  som ble satt inn i september. I tillegg til at slakken har økt har hviningen på varmt drivverk som knapt kunne høres i forrige uke nå økt og blitt veldig tydelig ved 10-20kw pådrag eller regen i rundt 75.

Noe er definitivt i ferd med å skje med DU nr 2 her mindre enn tre måneder etter montering.

Har du kjørt 12000 på tre måneder?
Var den 100% når den ble satt inn i september? Eller var det litt slark?
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

sven erik

min er nå gått  26000 km  men nå er min siklig  gåen  dere er sikker på at de har byttet å ikke bare strammet opp  den som gikk

Tesla P85D

Sitat fra: sigurdi på tirsdag 18. november 2014, klokken 19:02
Må ha litt posetiv feed he også.
Mens en venter på permanent fix og info om nåværende DU, kan en se på en liten filmsnutt av produksjon av den nye som kommer i D. :-)


Hentet fra artikkelen her:

http://www.teslamotors.com/no_NO/blog/factory-upgrade

Får bare håpe at denne drive uniten er bedre enn dagens og at dem klarer å fikse en ny til dagens 2wd som er holdbar og tåler litt røff behandling.
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

Jimpec

Det er sikkert gode grunner for at 2wd Performance ikke er å få bestilt lengre. Dette motor oppsettet er helt ute uansett batteri.
Nå er det mindre motorer og annerledes gir som gjelder. På 2wd.
Tilfeldig?
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Teslanewbie

At tesla kutter en model betyr ikke at de kan vende eiere av nesten nye biler for 700-800000kr ryggen!

Enten kjøper de tilbake bilen eller fikser den j-a DU og gir meg tilbake den gamle akselerasjonen som de stolt reklamerte for !! Begynner å bli skikkelig pissed !
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Havebigfun

P85D har samme ytelse på bakhjulene som dagens P- regner med at dette problemet løses både for de nye bilene og for de som er utlevert allerede. Teslas garantitid er for lang til at de kan ignoere problemet- det blir en løsning- vær trygg :)

Muffinman

Sitat fra: Jimpec på tirsdag 18. november 2014, klokken 21:14
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 18. november 2014, klokken 19:19
12.000 km på driveuniten  som ble satt inn i september. I tillegg til at slakken har økt har hviningen på varmt drivverk som knapt kunne høres i forrige uke nå økt og blitt veldig tydelig ved 10-20kw pådrag eller regen i rundt 75.

Noe er definitivt i ferd med å skje med DU nr 2 her mindre enn tre måneder etter montering.

Har du kjørt 12000 på tre måneder?
Var den 100% når den ble satt inn i september? Eller var det litt slark?
2,5 måneder for å være nøyaktig. Den gamle gikk 37,5K før bytte, og hadde alle tenkelige og utenkelige ulyder. Klunk derimot dukket ikke opp før helt på slutten og da veldig svakt. Den nye hadde litt mer slakk enn forventet, ble litt forundret over det. Etter 4000 våknet jeg og kunne konstantere at den har økt. Siden da har den økt noe mer, men ikke like fort. På den gamle enheten merket jeg økende slakke først ved 19K.

Leaf_2014



Tesla Skøyen har begynt å se på hvordan tyskerne gjør det.
Leaf 2014
Tesla Model 3 sr+ 2021
VW ID.7 GTX tourer

Teslanewbie

Sitat fra: Skjervesbu på tirsdag 18. november 2014, klokken 23:45


Tesla Skøyen har begynt å se på hvordan tyskerne gjør det.

Kanskje de har gitt opp hele DU saken og begynner med å montere diesel motorer isteden ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

OddB

#282
Sitat fra: Jimpec på tirsdag 18. november 2014, klokken 19:05
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 18. november 2014, klokken 12:35
Sitat fra: pej på tirsdag 18. november 2014, klokken 12:32
Sjansen på at dette skjer på en ny leiebil er lik 0. D.U.Feil på en model s er vel nærmere 50%.
Skal vi bruke statistikken fra de litt over 300 respondentene er det ca 3% som har havarert.

Sannsynligheten for feil er over 50% - sannsynligheten for havari kan gjerne være 3% (men her er det helt sikkert antall kjørte km inne i bildet).
Hvor har du det fra at det er 50% sannsynlighet for feil ?
Hvis du tenker på undersøkelsen viser den kun at halvparten av de som har valgt å svare på den har ulyder i bilen.
Det er ikke det samme som at 50% av alle bilene har ulyder...
Vi kan jo likegodt ta utgangspunkt i antallet personer som har hatt mulighet til å svare. Dvs 1612 medlemmer i FB-gruppa. Da blir feilprosenten plutselig bare 10% ! ... Statistikk er et vanskelig fag..
Derfor bør vi heller fokusere på antallet havari, bytter og biler med ulyder. Det er holdbare tall så lenge de som har svart har svart ærlig.

Problemet er stort nok som det er....
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

sven erik

les hva  fablikken selv dier de sier dette er en feil alle har på grunn av en under levrandør

timingbeltkiller

De svake delene må enten skyldes spesifiseringene Tesla ga underleverandøren
eller Tesla har ikke stikkprøvetestet leveransene i tilstrekkelig omfang.

I begge tilfeller har T hovedskylden.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA