Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Drive unit failure

Startet av alex313, fredag 03. oktober 2014, klokken 09:55

« forrige - neste »

Saberhagen

Sitat fra: Muffinman på mandag 18. januar 2016, klokken 21:28
Samme som jeg fikk. Det skal visstnok være nyeste revisjon til P-bilene. Siden du har fått byttet motorfeste (nederste linja) er det vel første bytte?

Litt uvanlig at de ikke tok en prat, men det kan jo være at de ikke hadde folk på jobb pga sykemeldinger eller annet. Om det var bare DU-byttet som ble gjort spiller det kanskje ingen rolle?

Jepp. Var første gangen bilen min var innom for noe sånt såvidt jeg vet (kjøpte den brukt i juni).

Da service advisoren min ringte meg og sa at bilen var klar så sa hun at hun var på jobb frem til 6-7 ikveld for å få logistikken til å gå opp. Jeg fortalte henne på tlf at jeg henter bilen rundt 16:00 tiden og hun sa hun kom til å være der da. Jeg var fremme hos Tesla rundt 16:05. Gikk bort til skranken og sa jeg ville hente bilen. Fikk nøklene, hun lokaliserte bilen og ga meg nøklene. Thats it. Syntes det var utrolig merkelig.

Muffinman

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 18. januar 2016, klokken 21:54
Var nok bare en Teslagjøn ;D

For performance heter de sport. Vanlig er base og har et annet delenummer men de slutter på samme bokstav (revisjon).

Eks se bilde under (Det jeg fant i farta i rotet på pc'en min :P)

Der ser man forskjell på base og sport. High speed encoder er drive units for høyere toppfart på 250 for P85D og nyere rwd fra når AP hw kom med toppfart på 225.
Litt i tåka her, men det ser jo ut som HKS har fått samme DU på sin S85 som jeg fikk på min P85? Er det noe jeg ikke har oppfattet her (det skjer...)?

Saberhagen, P85 eller S85?

Saberhagen

Sitat fra: Muffinman på mandag 18. januar 2016, klokken 22:05
Sitat fra: Cookie Monster på mandag 18. januar 2016, klokken 21:54
Var nok bare en Teslagjøn ;D

For performance heter de sport. Vanlig er base og har et annet delenummer men de slutter på samme bokstav (revisjon).

Eks se bilde under (Det jeg fant i farta i rotet på pc'en min :P)

Der ser man forskjell på base og sport. High speed encoder er drive units for høyere toppfart på 250 for P85D og nyere rwd fra når AP hw kom med toppfart på 225.
Litt i tåka her, men det ser jo ut som HKS har fått samme DU på sin S85 som jeg fikk på min P85? Er det noe jeg ikke har oppfattet her (det skjer...)?

Saberhagen, P85 eller S85?

Har en P85 :)

Cookie Monster

Sitat fra: Muffinman på mandag 18. januar 2016, klokken 22:05
Sitat fra: Cookie Monster på mandag 18. januar 2016, klokken 21:54
Var nok bare en Teslagjøn ;D

For performance heter de sport. Vanlig er base og har et annet delenummer men de slutter på samme bokstav (revisjon).

Eks se bilde under (Det jeg fant i farta i rotet på pc'en min :P)

Der ser man forskjell på base og sport. High speed encoder er drive units for høyere toppfart på 250 for P85D og nyere rwd fra når AP hw kom med toppfart på 225.
Litt i tåka her, men det ser jo ut som HKS har fått samme DU på sin S85 som jeg fikk på min P85? Er det noe jeg ikke har oppfattet her (det skjer...)?

Saberhagen, P85 eller S85?

De slutter begge på feks -P eller Q men delenummeret foran er ulikt mellom base og sport.

Men er mye mulig noen har fått sport på en vanlig. Er jo nesten samme greiene. Før var det kraftigere stikkakslinger på Performance men vanlig har fått samme fra rundt midten av 2014
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

HKS

Det mangler vel "sport" i DU for vanlig? Så er det også en liten forskjell på delenummer 00 isteden for 01

Hos meg står det:
ASY,P-TRAIN,MECH,COMPLETE,RC (1002633-00-P)
Tesla Model 3 Long Range

mj

Da har min begynt å lage tydelige sirkelsaglyder, 57' km. Ingen klunkelyder. Skal snart inn på 60' service. Tesla sa da de skulle ta en DU diagnose, hva nå det innebærer.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

hgs

Sitat fra: mj på tirsdag 19. januar 2016, klokken 22:13
Da har min begynt å lage tydelige sirkelsaglyder, 57' km. Ingen klunkelyder. Skal snart inn på 60' service. Tesla sa da de skulle ta en DU diagnose, hva nå det innebærer.

Vår bil fra juni 2014 byttet første DU på 40k, og rett før ca 60k begynte nr 2 å utvikle sirlkelsaglyder. Forløpet denne gangen er helt annerledes enn første gang. Da var det en tydelig, etterhvert nærmest plagsom, summe/trafolyd i hastigheter mellom 90 og 100 som var framtredende.  Nå begynte det med lav sirkelsaglyd direkte ved pådrag, som etterhvert har utviklet seg til å bli veldig tydelig. Jeg og @Jazzwheel her på forumet byttelånte bil for noen uker siden. Hans P85 (produsert samtidig med vår) var helt stille, så det er noe som er på gang. Lyden kommer også bare i D. I revers (og regen)  er det helt stille.
Jeg meldte fra ved 60kkm service, og da mente Tesla det skulle være slik. Jeg er ikke overbevist om det, særlig ikke så tydelig som lyden er nå. 80k rundes 1 mars ish, vi får se hva Tesla sier da.   
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

jensjacob

Sitat fra: HKS på mandag 18. januar 2016, klokken 23:22
Det mangler vel "sport" i DU for vanlig? Så er det også en liten forskjell på delenummer 00 isteden for 01

Hos meg står det:
ASY,P-TRAIN,MECH,COMPLETE,RC (1002633-00-P)

Bare for sjov, har du prøvet at google ASY,P-TRAIN,MECH,COMPLETE,RC (1002633-00-P)

Så dukker denne parts list op :
http://www.teslamotorsclub.com/showwiki.php?title=Model+S+Parts+List

Måske der er nogen nyttige info at drage ud derfra...
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Muffinman

Driveunit byttet for tredje gang på P85 i januar. Samboeren min har kjørt kanskje 100-200 mil siden, og med største forsiktighet for å ikke ødelegge vinterdekkene. I dag ble sommerdekkene satt på, og jeg tok en runde for å prøvekjøre. Merker med en gang at bilen vil litt til ene siden ved middels pådrag, og andre veien når man slipper opp slik at full regen slår inn. Faktisk mulig å vagge nesa litt fra side til side ved å gå vekselvis mellom pådrag og regen. Har kjørt med regen i low i hele vinter. På low kjenner jeg ikke noe ved regen.

Ikke mye, men nok til at jeg merker det - og tydeligere jo høyere hastighet. Har det vært slik hele tiden, mens jeg er blitt bortskjemt med stabiliteten til awd? Noen andre som opplever dette?

Ellers konstanterer jeg at de ikke har gjort noe med slakken i drivakslene ved avtalen i januar. De ble strammet på grunn av klikking i fjor sommer, men det holdt bare litt over 10.000km. Nå klikker det villig i vei.

Om man bare kunne bli ferdig  :P Driveuniten fungerer ihvertfall fint. Helt lydløs, og ingen tvil om at det er en P.

Muffinman

Må teste det. Ble det løsning på din bil?

Muffinman

Kan være dekkrelatert her. Har to nye som sannsynligvis er mer komfortable enn sportslige foran, og bak har dekkene garantert stivere sider. Mulig jeg tester med PS3 fra den andre bilen rundt.

Brede

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 29. mars 2016, klokken 06:56
Kan være dekkrelatert her. Har to nye som sannsynligvis er mer komfortable enn sportslige foran, og bak har dekkene garantert stivere sider. Mulig jeg tester med PS3 fra den andre bilen rundt.

La om til sommerhjulene i går kveld og var ute og testet/resatte TPMS nå.
Jeg får iallefall ikke til å replikere det du sliter med, kjører 21" Michelin PSS.

Her har forresten DU nå gått 40.000km og er fortsatt like stille og fri for klunk og slakke som dagen jeg fikk bilen utlevert.  :)

rklokk

Sitat fra: Muffinman på mandag 28. mars 2016, klokken 19:40
Driveunit byttet for tredje gang på P85 i januar. Samboeren min har kjørt kanskje 100-200 mil siden, og med største forsiktighet for å ikke ødelegge vinterdekkene. I dag ble sommerdekkene satt på, og jeg tok en runde for å prøvekjøre. Merker med en gang at bilen vil litt til ene siden ved middels pådrag, og andre veien når man slipper opp slik at full regen slår inn. Faktisk mulig å vagge nesa litt fra side til side ved å gå vekselvis mellom pådrag og regen. Har kjørt med regen i low i hele vinter. På low kjenner jeg ikke noe ved regen.

Ikke mye, men nok til at jeg merker det - og tydeligere jo høyere hastighet. Har det vært slik hele tiden, mens jeg er blitt bortskjemt med stabiliteten til awd? Noen andre som opplever dette?

Ellers konstanterer jeg at de ikke har gjort noe med slakken i drivakslene ved avtalen i januar. De ble strammet på grunn av klikking i fjor sommer, men det holdt bare litt over 10.000km. Nå klikker det villig i vei.

Om man bare kunne bli ferdig  :P Driveuniten fungerer ihvertfall fint. Helt lydløs, og ingen tvil om at det er en P.

Dette merker jeg også godt på min etter siste DU bytte i høst (nr 3). Ved fullt pådrag drar bilen til høyre bak før den henter seg inn. Nok til at det hele kan bli litt utrivelig selv om det bare er en S85... Merket det også lett på glatta i vinter, men her slår stab.kontroll fort inn. Føles som den leverer mesteparten av kreftene til ett hjul. Men når det er sagt så er dette den beste DU'en jeg har hatt foreløpig. Helt stille i alle hastigheter.
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

RaBalder

Sitat fra: Brede på tirsdag 29. mars 2016, klokken 08:36
:
Her har forresten DU nå gått 40.000km og er fortsatt like stille og fri for klunk og slakke som dagen jeg fikk bilen utlevert.  :)

;D  ;D  ;D
Jeg hadde heller ikke noen form som klunk eller slakke som jeg hadde lagt merke til.
Men fikk ny DU på service.

Muffinman

Noe funky greier med diffen på ny DU da kanskje. De som har biler som vagger bør vurdere nytt navn på kjøretøyet. Jeg vurderer Vaggina.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA